Foto – LETA

Sakaru kvalitāte – virs ES vidējā līmeņa
 0

Elektronisko sakaru pakalpojumu nozare – internets, tālrunis un televīzija – uzrāda vienu no straujākajiem tirgus snieguma rādītāju pieaugumiem Eiropas Savienībā (ES), liecina Eiropas Komisijas (EK) 8. patērētāju tirgus pētījuma rezultāti. 


Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

EK 8. patērētāju tirgus pētījums tiek veikts ik gadu, salīdzinot 51 dažādu patēriņa tirgu ES, balstoties uz četriem faktoriem – patērētāju uzticību biznesam, piedāvājumu salīdzināmību, vispārēju apmierinātību un problēmu un sūdzību biežumu.

Latvijā kopējais patērētāju tirgus sniegums ir teju identisks ES 27 sniegumam un valsts ierindojas 13. vietā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas mērogā patērētāju tirgus dati apkopoti projektā www.novertekvalitati.lv un tie uzrāda līdzīgas tendences – vienlīdz labu patērētāju vērtējumu ieguvuši interneta un fiksētā tālruņa pakalpojumi, televīziju novērtējot salīdzinoši zemāk. “Augot konkurencei, ievērojami pieaugušas arī patērētāju prasības pret pakalpojumu sniedzējiem – ja tirgū ir vairāki uzņēmumi, tad arī tik mazā valstī kā Latvija prasības aug un attiecīgi paaugstinās saņemto pakalpojumu kvalitāte,” uzsver EK pārstāvniecības Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka. Viņa piebilst, ka Latvija labi izskatās uz Eiropas fona tieši telekomunikāciju un elektronisko sakaru jomā, jo sniegums trīs galvenajos sektoros – fiksētie, mobilie un interneta sakari – ir virs vidējā līmeņa. “Tomēr pakalpojumu sniedzējiem, ņemot vērā šos faktus, ir būtiski izdarīt pareizus secinājumus, lai ieguvēji arī turpmāk būtu patērētāji – tātad mēs paši,” uzsver Inna Šteinbuka.


ES valstu vidū visaugstāko tirgus sniegumu starp elektronisko sakaru pakalpojumiem uzrādījuši fiksētā tālruņa pakalpojumi, kam seko televīzijas pakalpojumi un interneta pakalpojumi. Latvijas patērētāju tirgū fiksētā tālruņa pakalpojumi tiek novērtēti 11 vietas virs vidējā ES rādītāja. Arī interneta pakalpojumu tirgus vērtējums ir augstāks nekā vidēji Eiropā, bet televīzijai, salīdzinot ar vidējo ES rādītāju, ir zemāks patērētāju apmierinātības indekss.

“Fiksēto sakaru pakalpojumu labos rezultātus varam skaidrot ar to, ka Latvijā tas ir tehniski attīstīts uz digitālām platformām, tāpēc pakalpojumu sniedzējiem ir vieglāk to uzturēt un piedāvāt labā kvalitātē. Interneta novērtējumu pamato fakts, ka Latvijā pieejams ceturtais ātrākais vidējais interneta pieslēgums pasaulē. Turpretī televīzija, kaut arī tehniski ir ļoti attīstīta, nodrošinot kvalitatīvu attēlu un interaktīvas iespējas, piemēram, pielāgotu audio un subtitru valodu vai raidījumu ierakstus, ne vienmēr piedāvā skatītājiem saistošu TV kanālu saturu,” papildina Gusts Muzikants, “Lattelecom” biznesa klientu daļas direktors.

Reklāma
Reklāma

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.