Kr.Barona iela.
Kr.Barona iela.
Foto – LETA

Sākas Krišjāņa Barona ielas rekonstrukcija; šogad izmaksas – 2,6 miljoni eiro 0

Šonedēļ Rīgas dome sāk realizēt vienu no pēdējo gadu lielākajiem projektiem ielu infrastruktūras uzlabošanā – Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanu, informē pilsētas pašvaldībā.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns
Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 36
Lasīt citas ziņas

Pašvaldības mērķis ir pārveidot Kr. Barona ielu tā, lai tā būtu pievilcīga ikvienam iedzīvotājam – tirgotājiem, kafejnīcu īpašniekiem, māmiņām ar bērniem, velobraucējiem, cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī pilsētas viesiem.

Kr. Barona iela ir izbūvēta 1858. gadā, tās segums pārsvarā ir bruģis – kultūrvēsturisks mantojams, kuru jāsaglabā. Ņemot vērā, ka līdz šim būtiski un nopietni seguma atjaunošanas vai uzlabošanas darbi netika veikti, ielas infrastruktūra ir nolietojusies un nepievilcīga.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ielas atjaunošana tiks veikta trīs etapos.

Šajā būvsezonā tiks īstenots pirmais etaps – atjaunots segums visā ielas garumā no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai. Brauktuves segums tiks atjaunots, pilnībā to nobruģējot, arī tajā ielas posmā, kur šobrīd ir asfaltbetona segums. Brauktuves abās pusēs ar speciālu bruģi tiks iezīmēta un izveidota rekomendējošā velojosla; autovadītāji pa šo joslu drīkstēs braukt, taču viņiem būs jārēķinās ar velobraucējiem.

Pēc seguma atjaunošanas tiks uzsākts nākamais etaps – ietvju atjaunošana. Šobrīd ietves ir nolietojušās vietām neapmierinošā stāvoklī.

Savukārt pēdējā atjaunošanas etapā Kr. Barona iela tiks labiekārtota. Uz ietvēm un skvēros tiks uzstādīti puķupodi, soliņi atpūtai un labiekārtoti līdz šim pamestie vai neapkoptie laukumi.

Paredzams, ka nākotnē minētā satiksmes artērija būs ar ļoti noslogotu velosatiksmi, jo iela ir maģistrālais velosavienojums no tādām apkaimēm kā Teika, Jugla, Berģi, Mežciems, arī Purvciems un Mežaparks. Pēc seguma atjaunošanas tiks veiktas izmaiņas satiksmes organizācijā un autovadītājiem jārēķinās, ka maksimālais atļautais braukšanas ātrums būs 30 kilometri stundā.
Paralēli tiek strādāts pie apjomīgiem projektiem, piemēram, dzīvojamo māju un komercdarbības kompleksa, un futbola stadiona būvniecības projekta. Līdz ar ielas atjaunošanu būs iespēja attīstīt Vidzemes tirgu, arī citiem vietējiem tirgotājiem būs dota iespēja attīstīt uzņēmējdarbību.

Pirms projekta uzsākšanas Rīgas dome uz tikšanos bija aicinājusi Kr. Barona ielas uzņēmējus un iedzīvotājus, lai iepazīstinātu ar plānotajiem darbiem un uzklausītu viņu viedokli. Uzņēmēji šobrīd turpina aktīvi piedalīties ielas pilsētvides uzlabošanas tālākā apspriešanā, palīdzot padarīt trīs kilometrus garo ielu par unikālu kultūrvēstures mantojumu.

Reklāma
Reklāma

Kopējās Kr. Barona ielas seguma atjaunošanas izmaksas pēc iepirkuma procedūras šogad ir 2,6 miljoni eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.