Ekonomika
Auto un moto

Sākot ar ceturto reizi, tehniskā apskate reizi pusgadā. Apstiprināti grozījumi likumā2


Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate Ceļu satiksmes un drošības direkcijā.
Transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate Ceļu satiksmes un drošības direkcijā.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Ceturtdien, 25. aprīlī, Saeima galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kurā iekļautas izmaiņas tehniskās apskates periodiskumā transportlīdzekļiem, kas veic pasažieru komercpārvadājumus.

Turpmāk tehniskās apskates periodiskums šiem transportlīdzekļiem pielīdzināts taksometru apskates periodiskumam.

Proti, pirmreizējo tehnisko apskati veic ne vēlāk kā 12 mēnešus pēc tam, kad attiecīgais transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts Latvijā.

Otro un trešo tehnisko apskati minētajiem transportlīdzekļiem veic ne vēlāk kā 12 mēnešus pēc pirmās vai otrās valsts tehniskās apskates.

Savukārt turpmākās valsts tehniskās apskates būs jāveic reizi sešos mēnešos.

Ceturtdien apstiprinātie grozījumi tostarp paredz, ka autovadītājiem vairs nebūs obligāti jāvadā līdzi transportlīdzekļa reģistrācijas apliecība un vadītāja apliecība.

Tomēr, ja autovadītājs šos abus dokumentus nolems atstāt mājās, būs jāņem vērā svarīgs nosacījums – brauciena laikā būs jābūt līdzi kādam personu apliecinošam dokumentam.

Šīs izmaiņas faktiski atrisina jautājumu par reģistrācijas apliecības izmēru, kas neapmierināja daļu autovadītāju.

Tomēr autovadītājiem ir jāņem vērā, ka šis jauninājums darbosies attiecībā uz tiem, kam ir Latvijā izsniegta vadītāja apliecība un Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis. Un, vadot transportlīdzekli ārzemēs, reģistrācijas un vadītāja apliecība būs jāņem līdzi tāpat kā līdz šim.

Saeimas apstiprinātās izmaiņas pozitīvi ietekmēs arī mopēdu un motociklu vadītājus, kas turpmāk drīkstēs pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslu.

Lai šīs izmaiņas stātos spēkā, līdz š.g. 31. jūlijam būs jāveic grozījumi arī Ceļu satiksmes noteikumos.

Ar likuma grozījumiem paredzēts paplašināt arī robežsargu tiesības satiksmes organizācijā, nosakot, ka robežsargi Valsts robežsardzes uzdevumu veikšanai varēs izvietot, uzstādīt un noņemt satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus, par to informējot ceļu pārvaldītāju.

Tāpat ar grozījumiem paredzēts noteikt, ka speciālo militāro tehniku būs tiesīgs vadīt profesionālā dienesta karavīrs vai zemessargs arī ar B kategorijas transportlīdzekļu apliecību.
Saistītie raksti

Šobrīd spēkā esošais regulējums paredz, ka šādu tehniku var vadīt tikai ar TR1 vai TR2 kategorijas traktortehnikas vadītāja apliecību.

Grozījumi rosināti, lai taupītu valsts finanšu līdzekļus un laika resursus, sagatavojot karavīrus un zemessargus traktortehnikas vadītāja apliecības iegūšanai, jo gandrīz ikvienam karavīram vai zemessargam ir transportlīdzekļa vadītāja apliecība, bet reti kuram ir traktortehnikas vadītāja apliecība, atzīmē grozījumu autori Aizsardzības ministrijā.

LA.lv