Gata Šļūkas zīmējums

Sāks būvēt pēc pieciem gadiem. Atbildam “LA” lasītājam par “Rail Baltica” 0

Kurš devis atļauju dzelzceļa “Rail Baltica” būvniecībai Latvijā? Cik hektārus zemes tas aizņems un cik īpašumus skars? Hilda Draviņa Jaunsvirlaukas pagastā

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 84
Lasīt citas ziņas

Kā paskaidro Satiksmes ministrijas pārstāvis Aivis Freidenfelds, 2011. gada 7. decembrī Baltijas valstu satiksmes ministri parakstīja nodomu deklarāciju par turpmākajiem soļiem dzelzceļa “Rail Baltica” attīstībā. Pašlaik notiek detalizēta tehniskā izpēte, lai noteiktu, kur un kā būvēt dzelzceļu un kā tas ietekmēs vidi, nekustamos īpašumus un ko dos iedzīvotājiem. Izpēti plānots pabeigt līdz šā gada beigām, tad arī noteiks konkrētu vietu.

Izpētei sekos dzelzceļa trases projektēšana, un tikai 2020. gadā plānots sākt būvniecību, pabeidzot to 2025. gadā. Šoruden novadu iedzīvotāji sabiedriskās apspriešanas sanāksmēs atkal tiks iepazīstināti ar izpētes rezultātiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Rail Baltica” projekts kā stratēģisks publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras projekts ir iekļauts Latvijas Ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030. gadam (LIAS), Nacionālajā attīstības plānā 2014. – 2020. gadam (NAP), Transporta attīstības pamatnostādnēs 2014. – 2020. gadam, kā arī Eiropas līmeņa dokumentos.

Dzelzceļa izbūvei nepieciešamā josla ir no 40 līdz 60 metru plata, bet izpēte notiek 300 metru joslā, lai varētu noteikt labāko trases novietojumu. Būvniecībai nepieciešamās zemes platība būs precīzi zināma šāgada beigās, kad būs pieņemts lēmums par konkrētu trases novietojumu. Ministrijas pārstāvis skaidro, ka pašlaik vēl neesot iespējams precīzi pateikt, cik nekustamos īpašumus dzelzceļa būvniecība varētu šķērsot un cik tās gaitā būs jāatsavina. To varēšot, kad detalizēti būs izpētīta minētā 300 metru josla, kas notiks pēc ietekmes uz vidi novērtējuma procesa noslēguma šā gada septembra beigās

“Rail Baltica” trase cauri Latvijai plānota 265 kilometru garumā, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pašvaldību teritorijas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.