“RB Latvija” vizualizācija

Salacgrīvas mērs: lielākus zaudējumus dabai nodara SM piedāvātais “Rail Baltica” variants 1

Lielākus zaudējumus dabai nodara Satiksmes ministrijas (SM) piedāvātais “Rail Baltica II” dzelzceļa trases novietojums, kas paredz to novirzīt gar jūru, Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” pauda Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs.

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

SM piedāvā dzelzceļa trasi būvēt pāri lauksaimniecības zemēm, savukārt pašvaldība pārstāv viedokli, ka labāk īstenot variantu, kur dzelzceļa sliedes iesniedzas aizsargājamā dabas teritorijā.

Atbildot uz jautājumu par kaitējuma nodarīšanu dabai, Salacgrīvas mērs norādīja, ka tā ir “samērā liela birokrātija”. Viņš salīdzināja pašvaldībai netīkamo dzelzceļa trases novietojumu ar saimes dzīvi. “Mums tiek nolikts priekšā liels papīra kalns. Un tad visa saime sēž un brīnās, vai šo mapi tad vārīt vai cept,” teica Straubergs. Pēc viņa domām, neviens negrib iedziļināties variantā, kuru piedāvā pašvaldība, tādējādi tiek iets vieglākais ceļš. Salacgrīvas mērs arī neredz šķēršļus tam, kādēļ Latvija nevarētu prezentēt Eiropas Komisijai pašvaldības piedāvāto variantu, akcentējot, ka otra alternatīva dabai nodara vēl vairāk zaudējumus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Straubergs arī norādīja, ka pašvaldība pat piedāvā tehniskos risinājumus, lai nenodarītu kaitējumu putniem, kas dzīvo aizsargājamajā teritorijā.

Trešdien Salacgrīvas pašvaldības vadība tiekas ar SM pārstāvjiem, lai pārrunātu dzelzceļa trases nākotni. Pašvaldības vadītājs ir gatavs arī sūtīt vēstuli valsts augstākajām personām, ja netiks rasts kompromiss. Tomēr, ja tiks atrasts kopīgs risinājums, pašvaldība neredz vajadzību tiesāties.

“Rail Baltica II” būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot ” Rail Baltica II” pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai “Rīga”, Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināli, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.

Dzelzceļa līnija plānota par elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā “Rīga” ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.