Publicitātes foto

Samocītā melodrāma – “Serēna” 1

Rona Raša bestsellera “Serēna” ekranizācija ir oskarotās filmas “Labākā pasaulē” režisores Sūzannes Bīras jaunākā, izrādīšanai ilgi atliktā kinolente, kur galvenās lomas atveidojuši amerikāņu aktieri Dženifera Lorensa un Bredlijs Kūpers.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm 115
Lasīt citas ziņas

Ir ne mazums kinodarbu, kas, veidoti pēc bestselleru motīviem, skatītāju atstāj ar skāņu pēcgaršu, jo, kaut arī viss liecinājis par potenciālu, kaut kas nogājis galīgi šķērsām. Šis attiecināms arī uz dānietes Sūzannes Bīras ugunskristībām amerikāņu finansētāju acīs – kaut arī Rona Raša romāns bija iekļauts “The New York Times” bestselleru sarakstā un galvenās lomas atveido amerikāņu kino pēdējo gadu slavenākais ekrāna pāris Bredlijs Kūpers un Dženifera Lorensa (kopā filmējušies “Optimista stāstā” un “Amerikāņu afērā”)… Iespējams, pie vainas ir oskarotās filmas “Labākā pasaulē” režisores centieni par visu vari nepakļauties Holivudas štampiem, kas šo melodrāmu itin ātri padarītu par vairāk nekā ienesīgu lenti, bet saglabāt autorību, taču šajā gadījumā Eiropas kino pieredze – un tā nudien ir vērā ņemama! – Bīrai izdarījusi lāča pakalpojumu. Un “Serēna” padarīta par samocītu melodrāmu, kas, piemēram, 30. gadu Amerikā gan aizietu uz urrā, jo tobrīd ne kino veidotāji bija tik pieredzes bagāti, ne skatītāji tik zinoši kā mūsdienās.

Serēna ir meitene kā bilde, kuraidrīz pēc iepazīšanās Džordžs izsaka bildinājumu. Jau pavisam drīz abi kā precēts pāris atgriežas Pembertona īpašumā Ziemeļkarolīnā, kur viņam pieder milzīgi īpašumi. Pirms kājas speršanas pār jaunās mājas slieksni jaunās sievas acu priekšā gadās jauna meitene, kuras acīs izlasāms, ka bērns, kuru viņa nes zem sirds, ir izskatīgā darbadevēja pagādāts. Tomēr viņa pārliecina vīru, ka viss, kas noticis pirms abu iepazīšanās, abu mīlai netraucēs, kaut arī ir skaidrs, ka pat emancipētā Serēna jūtas apdraudēta, un jaunās sievietes mēģinājumi tikt pie sava bērna beidzas ar traģēdiju, kas savukārt viņu padara par ļaunu un atriebes alkstošu būtni, kura savas laimes vārdā ir gatava upurēt visu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kaisle un korupcija Lielās depresijas laikā ir divi motīvi, kas caurvij visu filmu, un skatītāji tos nolasīja jau pasaules pirmizrādes laikā, kas notika Londonas Kinofestivāla ietvaros. To pārsteidzošā kārtā apmeklēja arī “Amerikas saldumiņš” Lorensa, atbilstoši mūsdienu mārketingam minot, lai skatītāji pret filmu attiecas labi. Bet, ja tā tomēr nenotiks, lai par to ne zīmes neiečivina tviterī. Šī aktrises piezīme tikai uzsvēra filmas ilgo ceļu līdz ekrānam – projektam sākumstadijā blakus stāvēja gan Andželīna Džolija (kā Serēna), gan Darens Aronovskis režisora amatā, taču dažādu iemeslu dēļ režiju pārņēma Sūzanne Bīra, bet galvenajā lomā uzaicināja “Bada spēļu” zvaigzni Lorensu, kura savukārt rekomendēja Bredliju Kūperu. Taču, neiedziļinoties filmas tapšanas peripetijās, “Serēna” ir klasiska melodrāma, kur Čehijas meži attēlo Ziemeļkarolīnas dabas ainas un kuras siltā krāsu palete lieliski iemūžinājusi eksterjerus un interjerus, un Lielās depresijas laika tērpus. Taču tās sižetiskie vijumi un dialogi ir vairāk nekā mazticami, jo varoņu nemotivētā, gluži vai grieķu tradīcijām piederīgā uzvedība tos padara par paviršām skicēm, kas nepieprasa uzmanību pat aiz pieklājības.

UZZIŅA:

“Serēna”/”Serena”

ASV, Francija, Čehija, 2014.

Režisore: Sūzanne Bīra

Lomās: Bredlijs Kūpers, Dženifera Lorensa, Tobijs Džons, Raiss Aifans, Šons Hariss

No 26. decembra “Kino Citadele”, “Cinamon”, “Multikino”, “Splendid Palace”