Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
17. janvāris, 2014
Drukāt

No gripas sargā stipra imunitāte. Kā to stiprināt? (1)

Foto - Valdis SemjonovsFoto - Valdis Semjonovs

Aizvadītajā nedēļā slimnīcā ievietoti pirmie trīs gripas slimnieki, tādēļ tiem, kas nav vakcinējušies pret gripu, jārūpējas par organisma aizsargspēju stiprināšanu.

Cilvēka spējas pretoties gripai un citām vīrusu infekcijām nosaka tas, cik stipra ir iedzimtā un iegūtā jeb specifiskā imunitāte, kas veidojas, dzīves laikā pārslimojot kādu infekcijas slimību vai pret to vakcinējoties, skaidro ģimenes ārste Inga Zemīte. Par vāju imunitāti liecina bieža saslimšana ar akūtām augšējo elpceļu, sēnīšu vai bakteriālām infekcijām, piemēram, angīnu, bronhītu, deguna blakusdobumu iekaisumu, bieži hronisku slimību saasinājumi, dažādas alerģiskas reakcijas, ilgstošs nogurums, miegainība.

Ko darīt, lai stiprinātu imunitāti? Svarīgi uzturā iekļaut pēc iespējas vairāk augļu un dārzeņu, dzert svaigi spiestas sulas. “Āboli, zaļie lapu salāti, kivi, avokado, brokoļi, brūnie rīsi, graudi, pupas un olīveļļa paaugstina imunitāti. Ziemā ļoti noderīgi arī lociņi un ķiploki, jo tie aizsargā organismu no vīrusiem,” uzsver ģimenes ārste.

Fitoterapeits Artūrs Tereško uzskata, ka no visām dienas laikā uzņemtajām kalorijām tikai 10% vajadzētu uzņemt ar gaļas, piena un citu dzīvnieku valsts produktiem, turklāt dārzeņus vairāk vajadzētu ēst svaigus, termiski neapstrādātus. “Tas īpaši svarīgi, lai karstumā nenoārdītos C vitamīns, kas ir klasisks imūnsistēmu spēcinošs līdzeklis un kas ir dzērveņu, upeņu, kāpostu, mežrozīšu augļu sastāvā. “No dzērvenēm vispirms izspiež sulu, bet miziņas uzvāra, tad šķidrumam pēc vajadzības pievieno cukuru, var arī kartupeļu cieti, atdzesē un pievieno sulu,” savu dzērveņu dzēriena recepti atklāj A. Tereško. Lai pagatavotu mežrozīšu augļu tēju, vakarā sauju žāvētu mežrozīšu augļu ieliek termosā, kura tilpums viens litrs, uzlej karstu ūdeni, aizskrūvē vāciņu un ļauj pa nakti ievilkties. Var lietot arī zāļu tējas no augiem, kas “baro” imunitāti, piemēram, ehinācijas, salvijas, ugunspuķes, piparmētras, Islandes ķērpja.

Imūnsistēmas stiprināšanai pārbaudīts līdzeklis ir bišu peru pieniņš. To Vija Eniņa iesaka lietot kursa veidā – divdesmit dienas pa kapsulai dienas pirmajā pusē. Ļoti spēcīgs, bioloģiski aktīvs līdzeklis ir ziedputekšņi.

Padoms


Iesaka farmaceite Vija Eniņa: “Lai sagatavotos vīrusu sezonai, var noderēt apmēram mēnesi gara ķiploku sulas kūre. Vispirms pagatavo ķiploku tinktūru – sīki sasmalcina dažus ķiplokus, aplej ar degvīnu, 10 – 14 dienas nostādina un pēc tam nokāš. Lietošanu sāk ar vienu pilienu tinktūras, ko no rīta iepilina ēdamkarotē piena. Pusdienlaikā pilienu skaitu palielina līdz diviem, bet vakarā – līdz trim. Nākamajā rītā sāk ar četriem pilieniem, pakāpeniski to palielinot līdz divdesmit. Trīs dienas nemainīgi trīs reizes dienā lieto divdesmit pilienus ķiploku tinktūras, pēc tam pilienu skaitu atkal pakāpeniski samazina. Jāatgādina, ka šo pašgatavoto līdzekli nedrīkstētu lietot nieru un aknu slimnieki un cilvēki ar kuņģa un zarnu iekaisumu.”

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. nu neticu,ka lielveikala salātos un citos zaļumos ir vēl vitamīni

Draugiem Facebook Twitter Google+