Mobilā versija
+0.5°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
11. oktobris, 2012
Drukāt

Sargi sevi pats! Mazi, bet noderīgi padomi par ārstēšanos

Esi slims – guli mājās, jo ir medikamenti, kas izraisa miegainību, mazina koncentrēšanās spējas. Tāpēc jo bīstami ir pēc to lietošanas, piemēram, vadīt auto!

 

 

Konsultēja klīnikas “Premium Medical” neiroloģe Santa Ašmane un interniste Dace Cibule.

 

Sevis un citu labā

Autobraukšanas spējas negatīvi ietekmē ne tikai nomierinoši medikamenti, miega zāles un antidepresanti. Tāda iedarbība var būt arī asinsspiedienu pazeminošiem, zālēm muskuļu sasprindzinājuma mazināšanai, antihistamīniem un daļai acu pilienu un pat klepus sīrupiem, pilieniem pret iesnām, dažiem fitopreperātiem un uztura bagātinātājiem. Autovadīšana kļūst apgrūtinoša arī tad, ja lieto vairākus medikamentus vienlaikus un ir iedzerts kaut mazliet alkohola.

 

Ja tomēr ir jābrauc, ārstam vai farmaceitam jāvaicā pēc zālēm bez šādām blaknēm. Uz dažu jaunāko medikamentu iepakojumiem ir arī īpašas atzīmes (trīsstūris ar izsaukuma zīmi), kas brīdina par iespējamām bīstamām sekām, ja, lietojot šīs zāles, sēžas pie stūres.

 

Pirms preparāta lietošanas noteikti jāizlasa apraksts, lai saprastu, ko darīt šoferim.

Organismam cīņā ar saaukstēšanos palīdz liels šķidruma daudzums (ūdens, tēja), C vitamīns profilaktiskajā devā (500 mg) un miers, vislabāk – gultas režīmā.

 

Gan šoferim, gan sētniekam

Organisms mazāk reaģē uz slimību izraisītājiem un veicinātājiem, ja cilvēks ikdienā jūtas komfortabli, ir harmonijā ar sevi, izvairās no stresa, pārpūles, bauda veselīgu miegu, uzturas svaigā gaisā, ir fiziski aktīvs un veselīgi ēd. Arī personiskā higiēna, tostarp roku mazgāšana, aktuāla ir vienmēr!

Ik rītu izdzerta krūze silta ūdens ar svaiga citrona sulu vai greipfrūtu sēkliņu ekstraktu spēcina imunitāti. Rīta higiēnas papildināšana ar norīvēšanos ar kokvilnas cimdiņu vai raupjāku dvieli uzlabo asinsriti un liek ķermenim sasparoties. Organisma norūdīšanai palīdz mazgāšanās, izmantojot kontrastdušu, ko noslēdz ar aukstu ūdeni. Mundrumam pietiek ar 30 dziļiem pietupieniem.

Rudenī brokastīm piemērotas biezputras. Tās ļoti labi garšo, ja pievieno mazliet medus, ievārījuma, augļu vai sviesta.

Ja darbs ir slēgtās telpās, tās pēc iespējas biežāk jāvēdina. Ārā ejot, vajadzīgs gadalaikam un darba apstākļiem piemērots apģērbs. Dienas laikā jāizdzer vismaz 2 – 3 krūzes remdena ūdens, zāļu vai zaļās tējas vai ingvera un citrona dzēriena, kam pievienots mazliet medus.

 

Pusdienās priekšroka dodama sildošiem ēdieniem, piemēram, asiem gaļas, zivju ēdieniem un zupām ar skābu, sāļu un pat saldu garšu. Veselības stiprināšanai lieti noder ķiploki, pipari, krustnagliņas, anīss, lauru lapas, kadiķogas u.c. garšvielas.

 

Profilakses deva vakarā ir saspaidīta ķiploka daiviņa, ko sajauc ar karotīti medus un pievieno ēdamkaroti samaltu dzērveņu.

Pēc darba vismaz divas reizes nedēļā vēlams ieplānot laiku fiziskajām aktivitātēm vai vismaz pastaigām svaigā gaisā. Pat ikdienas mājas solis veicas labāk, ja ir laba pašsajūta. Uzkopjot telpas, ūdenim der pievienot kādu viegli dezinficējošu līdzekli. Noder pat tējas koka eļļa un par skādi nenāk ik pa laikam dzīvojamo telpu izkvēpināšana ar kadiķa kociņiem.

Atturēšanās no ēšanas vismaz divas stundas pirms gulētiešanas nav untums. Naktī nenotiek pārtikas sagremošana, tādēļ organismā uzkrājas toksīni, kas veicina saslimšanu. Pirms gulētiešanas ir jāizvēdina istaba.

Par organisma aizsargspēju stiprināšanu īpaši ir jārūpējas, ja ir hroniskas slimības, jo katra vīrusu izraisīta infekcija var izraisīt tās saasināšanos, tādēļ profilakse ir vajadzīga visa gada garumā, nevis tad, kad vīrusi jau virmo gaisā.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+