Sarkandaugavas neatrisinātā problēma – pārbrauktuve
 0

Nu jau gadu desmitiem ilgā problēma ar dzelzceļa pārbrauktuvi Sarkandaugavā, kas regulāri apgrūtina satiksmi, šopavasar aktualizējusies atkal. 


Reklāma
Reklāma

 

VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Lasīt citas ziņas

Pēc sabiedrībā izskanējušās neapmierinātības par teju stundām ilgo gaidīšanu pie slēgtās pārbrauktuves uzņēmums “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) paziņojis, ka no šīs nedēļas darbdienās Tilta un Ezera ielas dzelzceļa pārbrauktuves būs atvērtas no pulksten 7.30 līdz 8.30 un vakaros no pulksten 17.30 līdz 18.30. Minētajā laikā netiks veikti vilcienu manevri.

“Latvijas dzelzceļa” vadītājs Uģis Magonis atzinis, ka ir grūti veiksmīgu ekonomisko attīstību savienot ar pilsētnieku interesēm, tomēr – tas esot jādara. “”LDz” aktīvas ekonomiskās darbības dēļ ir būtiski pieauguši tranzīta apmēri, un tas atstājis iespaidu arī uz vispārējo ekonomisko aktivitāti valstī un līdz ar to arī iedzīvotāju mobilitāti. Pieaugot darba apmēram, esam spiesti ilgāk aizņemt arī pārbrauktuves, no kā cieš iedzīvotāji. Ievērojot iedzīvotāju intereses, esam nolēmuši ierobežot vilcienu manevrus rītos un vakaros,” atzinis U. Magonis.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jāatgādina, ka jauna dzelzceļa šķērsojuma nepieciešamība Sarkandaugavā pašvaldībā tiek diskutēta jau pēdējos 20 gadus. Tomēr neviens domes sasaukums nav bijis pietiekami drosmīgs, lai praksē ķertos pie vairāku miljonu latu vērtā projekta īstenošanas. Satiksmes departaments izstrādāja tehnisko projektu satiksmes pārvadam pār Rīgas–Skultes dzelzceļa līniju Sarkandaugavā, kuru īstenot bija paredzēts jau 2007. gadā. “Projekta būvniecībai Rīgas domes budžetā bija paredzēti 20 miljoni latu, taču publiskā iepirkuma rezultātā summa, kuru piedāvāja būvnieki, divas reizes pārsniedza plānoto – 40,4 miljoni latu,” skaidro mēra sabiedrisko attiecību pārstāve Anna Kononova.

 

“Patlaban notiek tehniskā projekta pārapstiprināšana, kuru plānots pabeigt līdz šā gada 15. jūnijam. Atkārtotu iepirkuma konkursu un projekta īstenošanu varētu sākt 2014. gadā,” teic A. Kononova.

 

Projekts paredz būtiskas pārmaiņas un uzlabojumus satiksmes plūsmai pie dzelzceļa pārbrauktuves Tvaika ielā. Līdz ar projekta īstenošanu tiks nodrošināta autotransporta un dzelzceļa satiksme divos līmeņos, tādējādi dzelzceļš vairs nekavēs autotransporta satiksmi un iedzīvotājiem vairs nebūs jāstāv sastrēgumos abpus dzelzceļa pārbrauktuvei. Rīgas–Skultes pārvads paredz savienot Austrumu maģistrāli ar Tvaika ielu, sniedzot iespēju novadīt kravu transportu no pilsētas centra.

Pārvada laiduma garums būs 300 metri, tam būs divas satiksmes joslas katrā virzienā, un tā kopējais platums būs 21 metrs, bet augstums – 14 metri. Pārvadam būs 18 balsti. Papildus tiks izbūvēti pievadceļi 22 300 kvadrātmetru platībā, gājēju un velosipēdistu celiņi 7700 kvadrātmetru platībā, gājēju drošībai tiks izbūvēts tunelis zem dzelzceļa līnijas, kā arī tiks labiekārtota teritorija pārvada būvniecības rajonā.

“Austrumu maģistrāles un viadukta izbūve uz Tvaika ielu ir tie divi projekti, ar kuriem startēsim uz Eiropas Savienības fondiem nākamajā plānošanas periodā,” atklāj pilsētas vicemērs Andris Ameriks. “Ja Satiksmes ministrija pieņemtu lēmumu vēl šogad pārdalīt kādus neizmantotus ES fondu līdzekļus, esam gatavi ķerties pie šo projektu īstenošanas jau šogad. Pilsētai pašai tik lielu līdzekļu diemžēl nav, tādēļ reāli būvniecības darbi varētu sākties ne agrāk kā 2014. gadā,” uzsver vicemērs.

Reklāma
Reklāma