Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Sestdiena, 3. decembris, 2016
13. marts, 2012
Drukāt

Sarkozī noliedz, ka būtu pieņēmis Kadafi naudu

sarko3

Francijas prezidents Nikolā Sarkozī noliedzis mediju ziņas, ka pieņēmis tagad jau gāztā Lībijas diktatora Muamara Kafafi naudu, lai finansētu savu 2007. gada priekšvēlēšanu kampaņu.

Atsaucoties uz kādu dokumentu, kas izmantots, izmeklējot 2002. gadā Karāči pilsētā, Pakistānā, notikušo sprādzienu, kurā dzīvību zaudēja 11 francūži, tīmekļa medijs “Mediapart” vēstīja, ka Lībijas režīms piešķīris Sarkozī kampaņai 50 miljonus eiro (35 miljonus latu). “Ja Kadafi būtu to finansējis, tad es neesmu bijis sevišķi pateicīgs,” sacīja Sarkozī, telekanālā TF1 atbildot uz žurnālistes jautājumu.

2011. gada martā, kad Francijas un Britānijas vadībā bija sākta Lībijas bombardēšana, Muamara Kadafi dēls Seifs al Islāms telekanālam “Euronews” apliecināja, ka Lībija finansējusi Sarkozī 2007. gada kampaņu. Prezidenta birojs jau toreiz šīs ziņas noraidīja. Atbilstoši “Mediapart” žurnālistu informācijai, Sarkozī kopā ar ģimeni 2005. un 2007. gadā apmeklējis Lībiju, kur ar ieroču tirgotāja Zijada Takedina starpniecību panākta vienošanās ar Seifu al Islāmu par 50 miljonu eiro piešķiršanu Sarkozī kampaņai.

Pirmdienas televīzija pārraidē Sarkozī žurnālistei pārmeta, ka viņa simpatizē Seifam al Islāmam, kurš tagad atrodas Lībijas kaujinieku gūstā. “Man jūs ir žēl, ka esat Kadafi dēla preses sekretāre,” sacīja Sarkozī, acīmredzami sadusmots par jautājumu. “Kadafi, kurš ir pazīstams ar to, ka runā muļķības, pat sacīja, ka ir čeki. Labi, tad dēlam būtu jāsper nākamais solis un tos jāuzrāda.”

Sociālistu prezidenta amata kandidāta Fransuā Olanda preses pārstāvis Bernārs Kazenēvs atteicās komentēt mediju apsūdzības, vien atgādināja, ka Kadafi apmeklējis Parīzi pēc 2007. gada vēlēšanām. “Ikvienu pamatoti varēja pārsteigt tas, kā pašreizējā valdība līdz nesenam laikam uzņēma Kadafi,” norādīja pārstāvis. Ja Olands tiks ievēlēts prezidenta amatā, viņš atcels slepenības statusu Karāči spridzināšanas lietai, sacīja Kazenēvs. “Mediapart”, kur strādā vairāki pieredzējuši franču laikrakstu un ziņu aģentūru žurnālisti, ievērību izpelnījās 2010. gadā, kad pirmais ziņoja par to, ka Sarkozī štābs pirms 2007. gada vēlēšanām saņēmis nelikumīgus maksājumus no Eiropas bagātākās sievietes kosmētikas impērijas “L’Oreal” mantinieces Lilānas Betankūras.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+