Mobilā versija
+10.0°C
Gundega, Terēze
Piektdiena, 28. aprīlis, 2017
19. aprīlis, 2017
Drukāt

Saruna par izglītību Saeimā beidzas ar saplūkšanos un aizvainojumiem (24)

Arvīds Platpers, Ilze Viņķele un Evija Papule. Foto - LETA, kolāža - la.lvArvīds Platpers, Ilze Viņķele un Evija Papule. Foto - LETA, kolāža - la.lv

Saruna par speciālās izglītības nākotni Latvijā šodien Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē beidzās ar saplūkšanos starp deputātiem un uzaicinātajiem viesiem, novēroja aģentūra LETA.

Komisijā bija paredzēts runāt par speciālās izglītības iestāžu turpmāko darbību. Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktore Evija Papule un IZM Izglītības departamenta direktora vietniece vispārējās izglītības jomā Ineta Īvāne stāstīja par ministrijas veikumu, pētot situāciju speciālajā izglītībā.

Pēc vairāku uz komisijas sēdi uzaicināto viesu uzrunām savu viedokli nolēma paust deputāts Arvīds Platpers (NSL). Viņš izteica neapmierinātību ar to, ka IZM gadu gaitā ir sabojājusi izglītības sistēmu, ilgstoši piedāvājot plānus un prezentācijas, kas tomēr realitātē neīstenojoties.

Paaugstinātos toņos Platpers kritizēja IZM ierēdņu darbu, īpaši uzsverot, ka nav padomāts par to, kā speciālajā izglītībā integrēt mūziku, jo tā, kā teica Platpers, “ir ārkārtēji spēcīgs instruments tieši šiem izglītojamajiem”.

“Esmu piedzīvojis ārkārtīgi skaistas prezentācijas, kas pēc tam atzītas par kļūdām,” teica Platpers, uzsverot, ka viņš baidās no tā, ka praktiski nekas netiekot realizēts zinātniskā un profesionālā līmenī.

Komisijas vadītāja Ilze Viņķele (V) deputātam pajautāja, kas viņam tā liekot domāt, pēc kā sekoja Platpera stāstījums par ministrijas neizdarībām, vienlaikus jautājot, kas īsti ministrijā izstrādā vadlīnijas. Papule norādīja, ka darbs tiks veikts atbilstoši pētījumiem, kas balstīti zinātnē, piebilstot, ka ministrija “neraksta” vadlīnijas.

“Varbūt neeskalēsim!” aicināja Viņķele. Taču atsevišķi klātesošie viņas mudinājumā īpaši neieklausījās. Platpers turpināja runāt vienlaicīgi ar IZM pārstāvēm un Viņķeli.

“Samazināja Mūzikas akadēmijas plānus, izmeta ārā Montesori programmas, jo vienkārši lētāk. Jūs izstrādāsiet programmas, bet augstskolā to nemāca. Es zinu mūzikas ietekmi uz smadzeņu attīstību. Daudzi jau nesaprot. Man ļoti žēl, ka lielākā daļa sabiedrības, pateicoties izglītības sistēmas nepilnībām, perversijām, ieskaitot arī skolotāju pazemojumus [..], kopumā nesaprot, ko mēs šodien runājam. Es uzdevu konkrētu jautājumu,” paaugstinātā tonī teica Platpers.

Viņķele steidza skaidrot, ka deputātam atbilde tikusi sniegta, taču viņš to neņemot par pilnu.
Platpers, turpinot pārtraukt citus runātājus, aicināja runāt zinātniski, nevis demagoģiski. “Kā var ministrija kaut ko izstrādāt, ja mums nav metodikas?” iesvilās deputāts, kritizējot ministrijas darbiniekus.

Nenoklausoties visu Platpera sakāmo, sarunā iesaistījās arī Papule. “Deputāta kungs! Nevajag aizvainot ierēdņus un uzskatīt, ka viņiem nav galvā nekā,” teica IZM pārstāve.
“Jūs, Papules kundze, es negribu vairāk klausīties. Es pateikšu, kāpēc: tāpēc, ka jūs man divus gadus nevarat atbildēt [..],” atcirta Platpers. Izglītības departamenta direktore skaidroja, ka viņa mēģinot deputātam atbildēt teju katrā sēdē, taču viņš vienkārši neklausoties.

Vērojot radušos strīdu, tajā iejaucās arī Viņķele, mēģinot to apturēt. “Papules kundze! Es drīkstu? Vai jūs varētu, lūdzu, pārtraukt? Varbūt pietiek ar to, ka viens nevar apstāties. Varbūt tad otrs var apstāties?” aicināja Viņķele.

Taču Platpers nerimās, vainojot Papuli kādreizēju reformu plānošanā. “Papules kundze, vai varat pakomentēt manu muļķību, ko es te pateicu?” aicināja Platpers.

Uz šādu aicinājumu reaģēja Viņķele, aicinot uz deputāta jautājumu neatbildēt, izceļot to, ka Platpers pats savu sakāmo nosaucis par muļķību. “Kolēģi, redz, ka mūzika nav vienmēr
brīnumlīdzeklis. Cik cerīgi sākās sēde,” vērtēja politiķe.

Komisijas vadītāja un IZM pārstāvji mēģināja turpināt diskusiju saistībā ar dienaskārtībā ietverto tematu – speciālo izglītību, taču Platpers turpināja runāt savā nodabā, kādā brīdī norimstot.

“Redziet, dāmas [speciālās izglītība sistēmas pārstāves]! Izglītības komisiju vadīt reizēm nav vieglāk kā strādāt jūsu skolās,” mēģinot rezumēt sēdes norisi, salīdzināja Viņķele.

Platperam turpinot runāt, Viņķele secināja, ka kopumā šodien bijusi vērtīga saruna, apliecinot komisijas gatavību iesaistīties jautājuma risināšanā. Uz šo arī neizpalika Platpera komentārs:
“Komisijas koalīcijas daļa ir atbalstoša!”

Neskatoties uz to, ka sēde beidzās, Platpers turpināja kritizēt IZM darbiniekus.

Pievienot komentāru

Komentāri (24)

  1. Nesabrauktā liberaste viņķele ar kaktu augstskolas diplomu sociālajā aprūpē vada Saeimas izglītības komisiju un cenšas Kārļus pārvērst par Karlīnēm! Nu ko tad vēl mēs varam gribēt no izglītības sistēmas, ko jau 25 un vairāk gadus liberasti liberastē!

    • Lai novērtētu viņķeles spējas un zināšanas izglītības un audzināšanas jomā, Youtubā ir jāpaskatās urlu video, kurā redzams viņķeles audzināšanas darba gala rezultāts!

  2. Paldies par patiesību. Varbūt kāds var parēķināt- cik reformas jau Papules kundze ir veikusi. Skolās jau visi par to smejas. Kur palika pedagogu pakāpes, Ķīļa reformas….un tagad atkal kompetences. Un visur grozās lielas naudas, bet rezultāta nav un nebūs. Paskatieties, ko izdarīja igauņi- valsts uzcēla ģimnāzijas pa visu valsti, aprīkoja ar jaunākajām tehnoloģijām. Mūsējie gribēja, lai pašvaldības sakārto ģimnāzijas, paņemot kredītus un tad valsts varētu paņemt tās sev. Un kāds taču to plāno! Nekas nemainīsies, ja šie ierēdņi tur sēdēs….

  3. Platpers ar nav nekāda dāvana, bet Viņķelei demagoģiju toč jābeidz. Uz jautājumiem atbildēt ar pretjautājumiem, tas nozīmē, ka nav ko atbildēt. Deputātam, kuram nav atbildes par pārstāvēto tēmu, darbs ir jāpamet!

  4. Mūsu valstī, šķiet, kaut kas ir mainījies – cilvēki vairs neklusē bet dod mizā par nejēdzībām.Paldies Platperam, tā tām kazām vajag, īpaši Papulei, kas visu Latvijas izglītību groza pa savam.

  5. Bez ironijas neiztikt. Nu ne vella ilzim neiet. Kārtīga melnā strīpa. Nu taču, vajag domāt ko aicināt uz monologa izrādi. Un finansējumu kā burkānu vai kā pātagu turēt.

  6. Paldies Platperam par patiesību! Jā, beidzot ir jāsāk bļaut un nez kas darīt, lai tās stulbās liberāļu aitas no IZM aizvāktu prom + Viņķeli pirmām kārtām! IZM ir tiešam viens izvirtības un idiotisma propogandas perēklis, kas tikai posta un posta tālāk. Nu daudz jau vairs nav palicis. Pēc tās dižās reformas redzēsim!

  7. Papules un Viņķeles kundzēm rādās ka pienācis laiks mainīt savas pamatdarba vietas….jo zemāk nogāzties izglītības procesu reformās vairs nav iespējams!!!!
    Vairāk kā 25 gadu garumā liekas ka mērķtiecīgi tiek grauta izglītības sistēma ieskaitot analfabētus un speciālistus ministrijā bez darba pieredzes skolās,kuri organizē šo haosu…un saprotam ka nezinām kas būs rīt…nerunājot par parītdienu!
    ANALFABĒTU “BLICE”

  8. Šī izglītības sistēma izglītību nevis veicina, bet bremzē! Es to varu pierādīt ar savu pieredzi, pavisam konkrēti!

  9. Platpers labāk būtu uzspēlējis akardeonu un uzdziedājis nevis jaucies lietās, no kurām viņam nav nekādas sajēgas.

  10. to zarazu vinkeli ar savam rokam noznaugtu lai jau mekle kapa vietu

  11. Viņķele tas ir vīruss.

  12. Ta gan ir 1 stulb baab. Un ko vinu tie vaditaj ta aicina uz diskusij? Aaksts vajg, ar ko publik piesaistit, jeb bail ka naudin nonems?

  13. Viens no iemesliem, kādēļ Saeimas Izglītības komisija ir diezgan impotenta un bezjēdzīga, ir, ka tajā ir pāris histēriķi, kas bļaustās ne pa tēmu, un liela daļa ne pārāk informēti par sistēmu, izņemot “savas ģimenes un kaimiņu pieredzi”, un reti kurš mēģina konstruktīvi kaut ko risināt.
    Uz šo skatoties, tā vien gribās samazināt deputātu skaitu, lai bezjēdzīgi netērētu valsts līdzekļus.

  14. Viņķelei ir jau iestrādāta prakse oponentus saukt par muļķiem un nejēgām. Atceramies “Preses kluba”raidījumu.

  15. Arī es esmu nostādīta situācijā, kad nevaru atrast normālam talantīgam bērnam skolu, kur viņš varētu iegūt kvalitatīvu izglītību bez pazemošanas un vardarbības no vienaudžu un skolotju puses.Patreiz Platpera kungam ir taisnība.Varu tikai pievienoties viņa teiktajam!Samērā labā izglītības sistēma ir pamatīgi sabojāta.Skolotāji var savus penākumus nepildīt vai pildīt nolaidīgi.Jo pašvaldībām nav nekādas intereses ko un kā tur apgūst.Ka tikai dienas lielāko daļu palaidņi un vēlāk jau huligāni atrastos kaut kādās novietnēs(skolās).

  16. Vai Vienotības deputāte Viņķele ir strādājusi skolā kā skolotāja, administratore – ja ir tik zinoša…
    Arī es esmu braucis ar kuģīti kā pasažieris , bet tāpēc neņemos būt kapteiņa vietā un kur nu vel mācīt citus.
    Piezīme 100 ”gudrajām ” galvām un it īpaši vienai =Pie klavierēm var sēdēt katrs – bet spēlēt? Spēlēt ar aplausiem var tikai Pauls…

  17. Ir vēl Latvijā cilvēki, kas saprot ko no izglītības. Par to liecina A. Platpera neapmierinātība ar Izglītības un Zinātnes ministrijas pašapmierinātību un pašpietiekamību, kas uzskatāmi pamanāma Izglītības departamenta direktores sejas izteiksmē. Gadiem ilga muļļāšanās ar izglītības reformām Izglītības un Zinātnes ministrijai godu nedara. Tas, ka šai iestādē gadiem ilgi ir varējušas bumbulēt, simulējot darbu valsts labā, rāda kritiskie izlaiduma klašu skolēnu rezultāti, kas strauji kritušies pēdējo desmit gadu laikā. Paskatoties internetā Izglītības un Zinātnes ministrijas mājas lapu, paveras skats uz plašu silto vietu turētāju saimi, tā ka var apjukt, nesaprotot pie kā īsti griezties, lai atrisinātu kādu sasāpējušu izglītības jautājumu. Šīs valsts iestādes rīcībā ir vesels lērums dažāda līmeņa speciālistu un līdz šim nav spējuši pat izstrādāt jaunu, laikmetīgu, jaunākām zinātnes un speciālo humanitāro priekšmetu, tai skaitā mūzikas un mākslas terapijas atziņām adekvātu apmācības metodiku, īpaši bērniem ar īpašām vajadzībām, bet sasniegumi no gada gadā krītas! Pavisam bēdīgi…

  18. Vai komisijas vadiitaajai ir nojausma par izgliitiibas probleemaam vispaar un visiem paareejiem arii? Vai kaads uztur dialogu ar skolu direktoriem, kas skolaas tieshi veic apmaaciibas? Vai kaads no vinjiem ir dzirdeejis par speciaalistu piesaisti (skolas paarstaavji). Garanteejot skolas paarstaavju aizsardziibu, par ieteikumu izteikshanu.
    Pats, diemzheel, neesmu pedagogs.

  19. Kurs to “ipatni orienteto” un visai ipatni skersi domajoso, pie tam nekulturalo un agresivo nekatras dzimtes butni vispar aicina? Pasi nav labaki, tad brinas, jeb speciali taisa cirku ar nopietnu temu sabotesanas merki?
    Kamer ta “pasista” nebus visus puikas par meitenem, un meitenes par puikam partaisijusi un kamer visi tam nepiekritis, bus skandals un miera nebus..
    Vai nav vienkarsak un produktivak tai 1 noorganizet parbaudes un specialistu aprupi…, lai nemokas cina ar savam kaitem un neuzspiez tas citiem?
    Un tas vieta kaut kadu lopinu atvest.., kurs pilnigi noteikti tik lielas aplamibas negvelzis…, un pie reizes dos publikai pozitivas emocijas

  20. Malacis Platpers !

  21. Ja ministrija atbild ne uz uzdoto jautājumu, tad tā nav atbilde!!!!

  22. Vinķele varēja vispār paklusēt!

Draugiem Facebook Twitter Google+