Mobilā versija
Brīdinājums -0.8°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
21. septembris, 2016
Drukāt

Šasijas defekts bijis nepamanāms (1)

Foto - Evija Trifanova/LETAFoto - Evija Trifanova/LETA

"AirBaltic" veicis papildu pārbaudes visām kompānijas "Bombardier" lidmašīnām un gatavo programmu arī padziļinātām lidaparātu pārbaudēm.

Izmeklējot saistībā ar 17. septembrī aviokompānijas “AirBaltic” lidmašīnas “Bombardier Q400” avārijas nosēšanos lidostā “Rīga”, atrastas detaļas, kuru atteice izsauca ārkārtas situāciju. Kā rakstīts, lidmašīna tika nosēdināta, jo tai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju.

“Veicot bojātā lidaparāta priekšējās šasijas demontāžu, “AirBaltic” tehniķi atklājuši vairākas sadrupušas šasijas apakšējā stāvokļa atslēgas tapas, kas neļāva šasiju līdz galam ievilkt pēc pacelšanās vai pilnībā izlaist vertikālā stāvoklī. Bojātās tapas nodotas Transporta un nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojā (TAIIB). Tālāk tās sūtīs izpētei uz laboratoriju Nīderlandē. Zinu, ka tapas ir salūzušas trīs daļās,” vakar sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorod­covs. Viņš skaidroja, ka lidaparāta tehniskās apkopes laikā pirms izlidošanas tehniķi nekādi nevarēja konstatēt šo problēmu. “Tīri vizuāli defektu nevarēja konstatēt, līdz nesāka jaukt ārā visu šasijas mezglu. Tehniskajā apkopē neviens cilvēks neiejaucas šasijas mehānismos, tāpēc defektu nebija iespējams pamanīt. Tehniķiem vien šasija jāsaeļļo ik pēc 500 cikliem. Visas detaļas saliek rūpnīcā, un tās kalpošanas laiks ir vienāds ar visas šasijas kalpošanas laiku. Tas gan nozīmē, ka defekts var būt arī visai flotei,” norādīja CAA vadītājs. Viņš apstiprināja, ka šāds defekts priekšējai šasijai redzēts pirmo reizi un šobrīd Eiropas Savienības kopējā datubāzē, kas apkopo visus atgadījumus, pēta, vai šim lidmašīnas modelim nav bijušas tādas pašas vai līdzīgas problēmas ar priekšējo šasiju.

Tikmēr lidsabiedrības “AirBaltic” korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags sacīja, ka visi fakti un pierādījumi nodoti TAIIB izmeklētāju rokās. “Nevaru apstiprināt, ka vainīgas ir tieši minētās detaļas, bet, nenoliedzami, tās ir iesaistītas negadījumā, taču gaidīsim gala slēdzienu. Tāpat esam veikuši arī papildu pārbaudes visām “Bombardier” lidmašīnām un gatavojam programmu arī padziļinātajām pārbaudēm, ja izmeklēšanas slēdzienā būs secinājumi par to, ka jāveic vēl papildu izmeklējumi. Šobrīd varu apstiprināt, ka visas pārbaudītās lidmašīnas ir darba kārtībā un lidojumi ir droši,” sacīja J. Vanags.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Ražotāji būs paņēmuši kaut kādas Ķīnas vai turku ražotas tapas. Šodien daudzi ražotāji cenšās pie metala rūdījuma izlaist vairākas dārgas procedūras, papiemēru, elektrisko. Rezultātā var sabruk, teiksim, auto amortizātoru atsperes (bieži gadās) utt. Jautājums nav tik vienkārš it sevišķi kad savstarpēji konkurē trīs pretēja rakstura prasības: lētums, drošība un svars. Nav viegli noteikt vislētāko un 99% drošu tehnoloģiju. Ekspluatācija ir pēdējais posms.

Aukstums šoziem paņēmis jau 29 cilvēku dzīvības; sestdien stindzinās pat -16 grādu salsAukstums šoziem paņēmis jau 29 cilvēku dzīvības, bet vēl vairāki simti ar ķermeņa atdzišanu nonākuši slimnīcā, piektdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Draugiem Facebook Twitter Google+