Mobilā versija
+5.9°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
27. marts, 2013
Drukāt

Satiksmes ministrs: Atbildība par ceļiem būtu jāprasa no viena

matiss_internetam2

Sūdzēties varēs “Latvijas autoceļu uzturētājam”, bet kvalitāte jākontrolē “Latvijas valsts ceļiem”. Satiksmes ministra Anrija Matīsa pirmā prioritāte ir autoceļi, viņš apliecina intervijā “LA”.

 

“Skaidrs, ir tas, ka ceļos ir par maz ieguldīts ne tikai naudas, bet arī uzmanības un kvalitātes. Jocīgi, ka viena valsts kapitālsabiedrība otrai valsts kapitālsabiedrībai pasūta bedrīšu lāpīšanu, un tālāk ir deleģējuma līgums caur divām organizācijām, lai šī nauda nonāktu uz ceļiem, bet beigās par to neatbild neviena. Ja bedrē salaužat transportlīdzekli, nav skaidrs, kam rakstīt sūdzību. Jābūt vienam saimniekam, no kā prasīt atbildību,” uzskata ministrs.

Uz jautājumu, vai “Latvijas valsts ceļi” (LVC) nav saimnieks, viņš attrauc, ka tam nav nevienas lāpstas un neviena traktora. “Manuprāt, LVC jāorientē kā kontrolējoša institūcija, kas uzraudzītu ceļu kvalitāti.” Iedomāto modeli viņš salīdzina ar Pārtikas un veterināro dienestu, kurš ir tiesīgs ņemt paraugus, kontrolēt pārtiku visos posmos. “Attiecīgi ceļu būvē tā būtu kontrole no karjeriem līdz svītru uzkrāsošanai. Ar tiesībām veikt pretpasākumus, ja kvalitāte nav atbilstoša,” paskaidro Matīss un piebilst, ka LVC būtu gan būvuzraugs, gan laboratorija, gan kvalitātes kontrole vienlaikus.

Savukārt, atbildība par ceļa uzturēšanu, pēc Matīsa domām, būtu uzticama “Latvijas autoceļu uzturētājam” (LAU), kurš savukārt slēgtu līgumus gan ar privātajiem ceļu uzturēšanas uzņēmumiem, gan ar svītru krāsotājiem, gan veiktu tos būvniecības darbus, ko LAU pats saviem spēkiem nevarētu izdarīt. Šo priekšlikumu ministrs sola tuvākajā laikā uzlikt uz papīra un nodot diskutēšanai.

Pilnu intervijas tekstu lasiet ceturtdien “Latvijas Avīzē” un www.la.lv!

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+