Mobilā versija
Brīdinājums -2.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Svētdiena, 11. decembris, 2016
15. aprīlis, 2014
Drukāt

Satiksmes noteikumi – tavs viedoklis?
 (5)

CSDD zīmējumsCSDD zīmējums

Aicinām piedalīties būtiska projekta apspriešanā.

Pagājušajā nedēļā teju visos valsts medijos izskanēja ziņa, kuru daudzi saprata tā – ir mainīti, turklāt būtiski mainīti (nevis daži grozījumi, bet pavisam jauna redakcija) satiksmes noteikumi.

Jāsaka – kolēģi laikam mazliet neprecīzi salikuši akcentus. Nekas jau vēl nav mainīts. Ministru kabineta valsts sekretāru sanāksmē ir izsludināts jaunais noteikumu projekts. Tas nozīmē apspriešanas, tajā skaitā sabiedriskas, sākumu.

Tad nu – lūdzu. Lai vēlāk nebūtu jāpukojas, ka “viņi tur” kaut ko ne tā sacerējuši – pie darba! Lasiet, pētiet projektu, iebildes un piebildes varat sūtīt Satiksmes ministrijai vai CSDD, varat arī mums uz avīzi. Nodosim lēmējiem.

Visa dokumenta pilna analīze gan būs pa spēkam tikai profesionāļiem vai fanātiķiem un prasīs dažas krietnas darba dienas. Vienkāršus un steidzīgus pilsoņus varu nomierināt – nekādu kardinālu izmaiņu, kas prasītu jūsu ieradumu maiņu, tur nav. Izmaiņas ir galvenokārt “redakcionālas”, noteikumi kļuvuši mazliet īsāki, daļai punktu pārceļojot uz ceļu satiksmes likumu, daļai, šķiet, aizejot vēstures krēslā.

Tādēļ – pirmais jautājums iespējamiem kritiķiem un komentētājiem – vai tiešām mūsu noteikumos viss ir tik labā kārtībā, ka varam atļauties neizmantot šo iespēju vēl kādu papildinājumu vai korekciju izdarīšanai?

Par būtiskajām izmaiņām. Izmantojot CSDD sagatavotos materiālus, tās, kā saka, vizualizējam (skatiet attēlus). Lielāku brīvību iecerēts dot riteņbraucējiem. Gan šķērsojot ielas un ceļus pa gājēju pārejām (šobrīd braukšus to var darīt tikai, ja pāreja regulēta, projekts paredz līdzīgu kārtību arī uz neregulētām), gan veicot kreiso pagriezienu. Pašlaik to drīkst darīt tikai no savas labējās taciņas ielas maliņā, projekts paredz iespēju rīkoties arī tā, kā to šobrīd dara motociklisti – griezties no ass līnijas. Piekrītat? Būs droši?

Ne visi esam, ne visi būsim velosipēdisti. Kājām gan vismaz dažreiz staigājam visi. Un gājēju rīcība ne tikai ārpus apdzīvotām vietām, bet arī Rīgā vai Sabilē vai Pūņās (utt.) tikšot reglamentēta visai stingri. Ne tikai melnā tumsā, bet arī tad, ja “ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots” (ko tad šī vairāk dzejai, nevis likumam piemērotā frāze īsti nozīmē?) atrašanās uz brauktuves būšot atļauta tikai atstarojošās vestēs tērptiem. Ar vienkāršiem atstarotājiem vai pat lukturīti vairs nepietiks… Akceptējam?

Vēl paredzu ironiskas vai pat skarbi kritiskas atbalsis ierosinājumam līdz 2018. gadam nomainīt visas apdzīvoto vietu robežu zīmes, padarot tās līdzīgas Eiropā pieņemtajām. Nebūs vairs baltā uzraksta ne lielās, ne mazās pilsētās. Pat tās pašas pieminētās Pūņas rotās Eiropas rekomendētais dižpilsētas torņu siluets. Un – lai informētu, ka esi Pūņās, pašvaldība drīk­stēs torņus papildināt ar uzrakstu uz zila fona. Patīk? Nav izšķērdība?

Tātad – aicinām piedalīties jaunās noteikumu redakcijas apspriešanā. Ja vēlaties studēt pilnu tekstu, nepieciešams internets. Adrese – http://www.csdd.lv/lat/noderiga_informacija/preses_relizes/2014/?doc=2438.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Māris Dzelzgalvis Atbildēt

    Ikdienā braucot pa Eiropu varu apgalvot, ka kājāmgājēju pat uz nacionālajiem ceļiem vienkārši NAV. Tie retie ir vai nu tie kam sabojājies auto (parasti stāv aiz šosejas norobežojuma atstarojošās vestēs) vai backkeeperi, kājāmgājēji sākot no Polijas un citi nelaimīgie. Par pilsētu apzīmējumu EU esmu pilnīgā opozīcijā. Ja nebūtu navigācijas iekārtas es bieži pat nezinātu kādā no tām atrodos.

  2. Viena lieta, kas vienmēr ir bijusi kardināli neskaidra un caur puķēm uzrakstīta, speciāli priekš velobraucējiem vajag nepārprotami norādīt – izbraucot uz brauktuves velosipēdistam NEKAD NAV PRIEKŠROKA, vienmēr jādod ceļš tiem, kas brauc pa brauktuvi.
    Izņēmums tagad atļautais – šķērsot regulējamu gājēju pāreju gājēju kustības ātrumā. Nu ļoti nekonkrēts un izplūdis regulējums…
    Ja velosipēdists brauc pa brauktuvi, tad ir noteikts, kur un kā tas drīkst atrasties, kā arī ir laikus pamanāms. Bet izbraucot uz brauktuves no trotuāra, blakusteritorijas, pagalma – lai ir skaidri un nepārprotami norādīts – NAV priekšrokas.

    • Ne gluži. Ja velosipēdists brauc pa galveno ceļu, tad izbraucot automobīlim (no teritorijas vai ceļa ar zīmi “dodiet ceļu”) ir jāpalaiž velosipēds. Citos gadījumos gandrīz vienmēr priekšroka ir auto.

  3. Tāmnieks/luterānis Atbildēt

    Pūņām ceļš neiet cauri! Tur ar siluetu būtu gandrīz gluži vienalga, taču uzrakstu “PŪŅAS” gan vajag, kaut ceļotājiem! Tas smadzeņu iesildīšanai. Ja par riteņbraucējiem- kreisie pagriezieni ir bīstami tādēļ, ka braucēji būs grūti pamanāmi. Auto un moči brauc ar gaismām, bet riteņbraucēji, īpaši laukos, pelēkos vamžos, netīri melnos ķiteļos vai vējjakās. Ja rītos vai vakarā jābrauc pretī saulei, tad tos potenciālos upurus var arī nepamanīt. Es gan neiesaku kreiso pagriezienu arī pilsētā, jo starp mašīnām tos pamanīt tiešām ir grūti.

"Samsung" attālināti atslēgs "Galaxy Note 7"Dienvidkorejas elektronikas firma "Samsung" piektdien paziņoja, ka ASV atslēgs viedtālruņus "Galaxy Note 7", lai piespiestu atlikušos īpašniekus pārtraukt lietot drošības dēļ atsauktās ierīces.
FOTO: Divi BMW "nesadala" Marijas ielu; viens ietriecas graustā (2)Pēc divu "BMW" automašīnu sadursmes Elizabetes un Marijas ielas krustojumā šovakar, viena no tām ietriecās Marijas ielas graustā.
Draugiem Facebook Twitter Google+