Foto: LETA

Satiksmes uzraudzībā policija grib vairāk netrafarētu auto 7

Lai uzlabotu pēdējā laikā pasliktinājušos satiksmes drošību, Valsts policija turpinās reidus, informatīvas kampaņas un citus pasākumus. Tāpat tiek apsvērta iespēja palielināt netrafarētu policijas automašīnu skaitu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 7
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām
Lasīt citas ziņas

Pēdējo mēnešu statistika ir drūma – līdz šodienai tumšajos rudens mēnešos – oktobrī un novembrī – uz ceļiem bojā gājuši 37 cilvēki. Tas ir par 12 vairāk nekā pērn tādā pašā laika periodā. No šiem 37 vairāk nekā puse bija gājēji. Kopumā šogad dzīvību uz ceļiem zaudējuši 157 cilvēki. Par atstarotāju nelietošanu šogad liecina 7057 protokoli. Tāpat desmit mēnešos pieaudzis kopējais sastādīto administratīvo protokolu skaits – par pārkāpumiem ceļu satiksmē sastādīti 25 763 protokoli, kas ir par 12% salīdzinot ar pagājušo gadu.

Tāpat šogad pēc privātā komersanta fotoradaru aizvākšanas valstī pieaudzis vidējais ātrums. Iepriekš tas bija 90 kilometri stundā, bet šobrīd pieaugums ir par trīs līdz četriem kilometriem stundā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai situāciju uzlabotu, policija ar partneriem turpinās informatīvās kampaņas par satiksmes drošību, organizēs satiksmes dalībnieku masveida pārbaudes un kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju diskutēs par tiesiskiem un organizatoriskiem pasākumiem, šodien žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs.

Pēc privātā komersanta fotoradaru aizvākšanas no ceļiem valdība iepriekš atvēlēja naudu policijas automašīnu aprīkošanai ar ātruma mērierīcēm. Velšs atzīst, ka šobrīd policijas automašīnas jau ir aprīkotas ar modernām ātruma mērierīcēm un, lai arī trafarēta policijas automašīna ir preventīvs līdzeklis ātruma samazināšanā, tas ne vienmēr kalpo pozitīva rezultāta sasniegšanā.

“Mēs esam sākuši iekšēji diskutēt un noteikti domāsim, ka varbūt Valsts policijai ir nepieciešamība pēc vairāk netrafarētiem operatīvajiem transportlīdzekļiem. Šobrīd mums ir tikai piecas automašīnas, kurās ir videokameras un videoradari un kuras ir spējīgas fiksēt agresīvu braukšanu un ātruma pārkāpšanu. Mūsu prakse rāda, ka diezgan efektīvi šis instruments strādā, neskatoties uz to, ka ir piecas automašīnas, kurām marku visi zina. Arī kaimiņvalstu pieredze rāda – jo vairāk šādu automašīnu, jo iespējams fiksēt vairāk pārkāpumu,” norādīja Velšs.

Protams, šādai automašīnai ir nepieciešami papildu līdzekļi, tāpēc tas ir ne tikai VP, bet arī valsts budžeta jautājums. Velšs gan pieļauj, ka daļu no esošajām trafarētajām automašīnām varētu pārvērst par netrafarētajām.

Nākamnedēļ, 25.novembrī, Iekšlietu un Satiksmes ministri sasaukuši Satiksmes drošības padomes sēdi, kuras laikā tiks runāts par fotoradaru nepieciešamību uz Latvijas autoceļiem, bet arī aktualizēts jautājums par sodu palielināšanu gadījumos, kad tiek pārsniegts atļautais maksimālais ātrums. Velšs par sodu palielināšanu gan pagaidām izsakās atturīgi un norāda, ka galvenais ir panākt soda neizbēgamību.

Reklāma
Reklāma

Pēdējo mēnešu traģisko avāriju precīzi iemesli vēl tiek skaidroti izmeklēšanā, taču šie negadījumi apliecina uz ceļiem valdošo nāvi. Vārdā “nāve” ir četri burti, no kuriem katrs apzīmē iemeslus traģēdijām, secina Velšs.

“Es runāju asociācijās un apstājos pie vārda “nāve”, kas sastāv no četriem burtiem. Pirmkārt, pastāv nihilisms – apziņa, ka var pārkāpt satiksmes noteikumus, jo nav fotoradaru un policista uz katra stūra. Analīze liecina, ka, piemēram, no gājēju puses ir bijusi klaja ceļu satiksmes noteikumu neievērošana un atstarotāji lietoti netiek. Otrkārt, atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, kuru apliecina statistika, proti, policijas īpašumā esošie četri fotoradari šogad fiksējuši vairāk nekā 36 000 ātruma pārsniegšanas gadījumu, kas ir apmēram 120 gadījumi dienā. Treškārt, no satiksmes dalībnieku puses vērojama vieglprātība. Ja cilvēkam automašīnā ir pasažieri, tad viņam jāatbild par citu dzīvībām un braukšanā jāņem vērā laika apstākļi. Tas pats attiecas uz gājējiem, kas vieglprātīgi šķērso ceļu neatļautā vietā. Ceturtkārt, ekonomija, un šis vārds attiecas uz automašīnas savlaicīgu aprīkošanu ar kvalitatīvām riepām un nelielas naudas summas atlicināšanu atstarotāju iegādei,” norādīja Velšs.

Lai uzlabotu drošību uz ceļiem, policijai talkā apņēmušies nākt mazumtirgotāji. Valsts policija kopā ar Latvijas Pārtikas tirgotāju asociāciju (LPTA) uzsāk satiksmes drošības kampaņu “Aizej līdz mājām droši!”. Tās ietvaros veikalu tīkli “Rimi”, “Maxima” un “Narvesen” Valsts policijai dāvinās 20 tūkstošus atstarotāju un 503 tirdzniecības vietās Latvijā gan gājējiem, gan autovadītājiem atgādinās par atstarotāju lietošanas nepieciešamību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.