Mobilā versija
-1.9°C
Donats, Konstance
Sestdiena, 17. februāris, 2018
10. janvāris, 2018
Drukāt

Šaubu ēna pār “Rail Baltica” pusmiljona eiro iepirkuma lietderīgumu (12)

Foto - Ieva Lūka/LETAFoto - Ieva Lūka/LETA

Kaut gan jaunajā pusmiljonu eiro vērtajā sabiedrisko attiecību iepirkumā, ko izsludinājusi dzelzceļa projekta “Rail Baltica” koordinatore Baltijas valstīs “RB Rail AS”, ir paredzēta arī komunikācijas stratēģijas izstrāde, izrādās, ka šādu pakalpojumu uzņēmums iegādājies arī iepriekšējā, vēl pavisam nesen – 2016. gada rudenī – rīkotajā iepirkumā.

Kā jau minēts, no jaunā iepirkuma nolikuma izriet, ka iepirkuma uzvarētājam būs jāsagatavo stratēģijas dokuments, kurā būtu aprakstīts, kā tieši uzņēmumam ir pareizi jāpasniedz sabiedrībai visi ar pašlaik pretrunīgi vērtēto “Rail Baltica” saistītie jautājumi. Taču izrādās, ka šādam it kā ļoti nepieciešamam dokumentam jau pašlaik vajadzētu būt “RB Rail AS” rīcībā – turklāt pavisam nesen radītam.

Kā rāda Iepirkumu uzraudzības biroja informācija, vēl tikai 2016. gada septembra sākumā pieņemts lēmums ļoti līdzīgā iepirkumā – “lai nodrošinātu pakalpojumus, kas saistīti ar Baltijas mēroga komunikācijas stratēģiju “RB Rail AS” globālajam projektam “Rail Baltic/Rail Baltica” un tās īstenošanai Latvijā”. Bet gadu un trīs mēnešus vēlāk it kā nepieciešama jau atkal jauna stratēģija, kaut projekts nav mainījies.

Neraugoties uz “RB Rail AS” vadītājas Baibas Rubesas deklarēto atklātību un caurspīdīgumu, uzņēmums nevēlas atklāt iepriekšējā noslēgtā līguma ilgumu, uzņēmuma preses pārstāve Ilze Rassa vienīgi min, ka “atbilstoši esošā sadarbības līguma izpildes nosacījumiem, tas tuvojas noslēgumam”. Tomēr viņa nenoliedz, ka jau šā līguma ietvaros, kas uzņēmumam izmaksājis “tikai” aptuveni 60 tūkstošus eiro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), tiešām jau izstrādāta komunikācijas stratēģija.

Taču šis dokuments bijis domāts 2016.–2019. gadam, savukārt tagadējā iepirkuma ietvaros, triju gadu laikā sabiedriskajām attiecībām plānojot iztērēt astoņreiz lielāku summu, esot nepieciešama arī jauna “Rail Baltica” sabiedrisko attiecību stratēģija – tagad laika posmam no 2020. līdz 2026. gadam. Bet tas, kāpēc nav izmantojama iepriekšējā stratēģija un tam pašam projektam nepieciešams jauns, dārgs dokuments, netiek paskaidrots.

Neraugoties uz deklarēto atklātību un caurspīdīgumu, “RB Rail AS” pārstāve paziņo, ka “komunikācijas stratēģija ir iekšējas lietošanas dokuments, līdz ar to tā publiski nav pieejama”. Viņa gan varot atklāt, ka “kopš 2016. gada ir pieaudzis projektā veicamo aktivitāšu apjoms, kā arī jaunā iepirkuma ietvaros tiek paplašināta pakalpojumu sniegšanas ģeogrāfija”.

Jaunā, pusmiljonu eiro vērtā iepirkuma nolikumā ir aprakstīts, kādi ir “RB Rail AS” vadībai nepieciešamie pakalpojumi: ar šīs summas iztērēšanu uzņēmums vēlas “gūt atbalstu no viedokļu līderiem un nozares ekspertiem projekta īstenošanas un pārvaldīšanas komandai” un “organizēt komunikāciju veidā, kas samazina negatīvo viedokļu parādīšanos publiskajā telpā”. Tāpat pusmiljonu eiro paredzēts tērēt, lai “uzbūvētu projektam pozitīvu reputāciju” un “iegūtu ticību un uzticamību “Rail Baltica” vadības komandai”, turklāt īpaši svarīgi esot panākt, lai šī ticība rastos lēmumu pieņēmēju aprindās un arī medijos.

Pievienot komentāru

Komentāri (12)

  1. RailBaltic projekts ir liela nejēdzība un naudas “atmazgāšana”

  2. No kā tad lai “baiba baltika “dzīvotu, “otkatu” nav, nav naudas? Iepirkumi&”otkati” Latvijas ekonomikas pamatu pamats?

  3. A ko dara uzņēmuma vadība? Ja uzņēmuma vadītāji netiek galā, tad jāmeklē citi vadītāji. Nedrīkst stratēģijas izstrādi nodot apakšniekiem.

  4. Ārprāc… Citiem vārdiem sakot, nolikumā parādās mērķis – nopirkt labvēlīgus viedokļus 😀

  5. Ja Baiba neizvilks bez koruptīviem darījumiem, tad cerību nav nekādu.

  6. Nodokļu maksātājs Atbildēt

    Vai man vienīgajam šķiet, ka Baiba & co zog manu naudu?

  7. Jumtam naudu vaig. Diivaini ka uznjeemumam nav savu speciaalistu. Kursh tad tik gudri izvedoja sho uznjeemumu. Shkiest naudinju nevajadzeetu tagadeejos laikos. 15gadi atpakalj taads projekts rulletu. Tad Daudzkas bij jauns un speciaalistus veidoja uz karstaam ogleem. Tagad ir no kaa izveeleeties. Kaapeec to nedariit saakumaa. Taa var ietaupiit un novirziit liidzekljus kur tie ir vairaak nepiecieshami. Visur ir taadi caurumi. Diivaini ka starptautiskam uznjeemumam itkaa nav vienota strateegjija jau pashaa saakumaa kad tik daudz ir par to runaats. Pilniigi nevaidziigs iepirkums. ……

  8. Kārtējā smadzeņu skalošana! Lai veicas, ES naudu protam tērēt!!!

  9. Šis projekts ir kārtējā svētā govs, kura dēļ detaļu lietderību apšaubīt ir tikpat ķecerīgi, kā nepeiekrist visiem simtgades tēriņiem. Pie šādiem projektiem mirklī piezīžas naudas slaucēji un stratēģiju izstrādātāji, kās cep dokumentus par to, kā veidot stratēģijas. Es, piemēram, nesaprotu arī, kādēļ, ja gribam tiešo dzelzceļu uz Berlīni, mēs sākam ar vājprātīgi dārgas cilpas likšanu uz lidostu, nevis ar tiešo savienojumu Tallinā, Rīga, Viļņa. Šī līdzekļu “apgūšanas” kāre ir drausmīga, lai gan proporcionāli pašiem pieaug tēriņi, turklāt vēlāko uzturēšanu neviens pat nerēķina

  10. Latvija ir sapuvusi tik tālu, ka diez vai te vispār kas jebkad var mainīties. Tā shēmošana, negausība un afēras ir tik izplatītas un dziļi iesēdušās, ka godīgi vairs nenotiek itin nekas. Pēc zelta tiltiem un ceļiem sekos zelta dzelzceļš…

    • Varbūt jums taisnība…Dzīvoju Francijā. Jūs pat iedomāties to negausību, vienaldzību un garlaicību, kas valda te.Atbraucot uz Rīgu, iespaids, ka viss notiek. Serviss lielisks, visi daudz strādā, komercija ir visur, pilsēta ļoti dzīva un daudz kā jaunus katru gadu. Vecaj Eiropā neviens neko negrib, viss apnicis, apātija…cilvēki gadu desmitiem dzīvojuši pārticīgi. Neviens negrib vairs strādāt. Uz šī fona- LV brīnums ( pozitīvā ziņā).

  11. baibiņa kā tika šinī amatā? Atbildēt

    tā ka apsolija vajadzigos cilvēkus nodrošināt ar tiem nepieciešamo naudas plūsmu. protams ka lai to izdaritu būs jātaisa ļoti daudz fiktīvu iepirkumu

Draugiem Facebook Twitter Google+