Foto – Ieva Lūka/LETA

Šaubu ēna pār “Rail Baltica” pusmiljona eiro iepirkuma lietderīgumu 12

Kaut gan jaunajā pusmiljonu eiro vērtajā sabiedrisko attiecību iepirkumā, ko izsludinājusi dzelzceļa projekta “Rail Baltica” koordinatore Baltijas valstīs “RB Rail AS”, ir paredzēta arī komunikācijas stratēģijas izstrāde, izrādās, ka šādu pakalpojumu uzņēmums iegādājies arī iepriekšējā, vēl pavisam nesen – 2016. gada rudenī – rīkotajā iepirkumā.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

Kā jau minēts, no jaunā iepirkuma nolikuma izriet, ka iepirkuma uzvarētājam būs jāsagatavo stratēģijas dokuments, kurā būtu aprakstīts, kā tieši uzņēmumam ir pareizi jāpasniedz sabiedrībai visi ar pašlaik pretrunīgi vērtēto “Rail Baltica” saistītie jautājumi. Taču izrādās, ka šādam it kā ļoti nepieciešamam dokumentam jau pašlaik vajadzētu būt “RB Rail AS” rīcībā – turklāt pavisam nesen radītam.

Kā rāda Iepirkumu uzraudzības biroja informācija, vēl tikai 2016. gada septembra sākumā pieņemts lēmums ļoti līdzīgā iepirkumā – “lai nodrošinātu pakalpojumus, kas saistīti ar Baltijas mēroga komunikācijas stratēģiju “RB Rail AS” globālajam projektam “Rail Baltic/Rail Baltica” un tās īstenošanai Latvijā”. Bet gadu un trīs mēnešus vēlāk it kā nepieciešama jau atkal jauna stratēģija, kaut projekts nav mainījies.

CITI ŠOBRĪD LASA

Neraugoties uz “RB Rail AS” vadītājas Baibas Rubesas deklarēto atklātību un caurspīdīgumu, uzņēmums nevēlas atklāt iepriekšējā noslēgtā līguma ilgumu, uzņēmuma preses pārstāve Ilze Rassa vienīgi min, ka “atbilstoši esošā sadarbības līguma izpildes nosacījumiem, tas tuvojas noslēgumam”. Tomēr viņa nenoliedz, ka jau šā līguma ietvaros, kas uzņēmumam izmaksājis “tikai” aptuveni 60 tūkstošus eiro (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli), tiešām jau izstrādāta komunikācijas stratēģija.

Taču šis dokuments bijis domāts 2016.–2019. gadam, savukārt tagadējā iepirkuma ietvaros, triju gadu laikā sabiedriskajām attiecībām plānojot iztērēt astoņreiz lielāku summu, esot nepieciešama arī jauna “Rail Baltica” sabiedrisko attiecību stratēģija – tagad laika posmam no 2020. līdz 2026. gadam. Bet tas, kāpēc nav izmantojama iepriekšējā stratēģija un tam pašam projektam nepieciešams jauns, dārgs dokuments, netiek paskaidrots.

Neraugoties uz deklarēto atklātību un caurspīdīgumu, “RB Rail AS” pārstāve paziņo, ka “komunikācijas stratēģija ir iekšējas lietošanas dokuments, līdz ar to tā publiski nav pieejama”. Viņa gan varot atklāt, ka “kopš 2016. gada ir pieaudzis projektā veicamo aktivitāšu apjoms, kā arī jaunā iepirkuma ietvaros tiek paplašināta pakalpojumu sniegšanas ģeogrāfija”.

Jaunā, pusmiljonu eiro vērtā iepirkuma nolikumā ir aprakstīts, kādi ir “RB Rail AS” vadībai nepieciešamie pakalpojumi: ar šīs summas iztērēšanu uzņēmums vēlas “gūt atbalstu no viedokļu līderiem un nozares ekspertiem projekta īstenošanas un pārvaldīšanas komandai” un “organizēt komunikāciju veidā, kas samazina negatīvo viedokļu parādīšanos publiskajā telpā”. Tāpat pusmiljonu eiro paredzēts tērēt, lai “uzbūvētu projektam pozitīvu reputāciju” un “iegūtu ticību un uzticamību “Rail Baltica” vadības komandai”, turklāt īpaši svarīgi esot panākt, lai šī ticība rastos lēmumu pieņēmēju aprindās un arī medijos.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.