Mobilā versija
Brīdinājums +0.7°C
Alvīne
Piektdiena, 15. decembris, 2017
9. aprīlis, 2017
Drukāt

“SEB līzinga” vadītāja: Auto pirkumi kļūst arvien izsvērtāki (1)

Foto-LETAFoto-LETA

Nekad netrūkst cilvēku, kuri iegādājas automašīnu statusa dēļ vai balsta lēmumu emocijās, tomēr kopumā auto pirkumi kļūst arvien izsvērtāki, aģentūrai LETA sacīja “SEB līzinga” valdes priekšsēdētāja Jeļena Gavrilova.

“Vērtības mainās. Cilvēki vairāk domā par mājokli, par uzkrājumiem, bet, iegādājoties automašīnu, cilvēki apdomā, cik mašīna izmaksās, cik būs lieli apdrošināšanas izdevumi, kāds būs līzinga maksājums,” sacīja Gavrilova. Viņa atzīmēja, ka arvien vairāk cilvēku izmanto operatīvo līzingu, kur ikmēneša maksājums nav tik liels, bet līzinga perioda beigās ir iespēja izpirkt automašīnu vai atdot to un nopirkt jaunu.

Novērots arī, ka cilvēki mazliet vairāk domā par jaunu, nevis lietotu automašīnu iegādi. “Latvijā diemžēl joprojām privātpersonas vairāk pērk lietotas automašīnas, tomēr pamazām pārmaiņas notiek, cilvēki domā par remonta izmaksām, par apdrošināšanu un par pašrisku. Redzam tendenci, ka pircēji arvien biežāk labāk izvēlas jaunu automašīnu no lētāka segmenta, nevis lietotu auto no dārgāka segmenta,” sacīja “SEB līzinga” vadītāja. Arī automašīnu tirgotāji īsteno dažādas akcijas, lai sekmētu jaunu automašīnu pārdošanu. Lēnām virzāmies uz lielāku jauno automašīnu īpatsvaru Latvijas tirgū, secināja Gavrilova.

“SEB līzinga” dati liecina, ka 2016.gadā par 48% audzis privātpersonām jaunu auto iegādei piešķirtā finansējuma apjoms. Savukārt lietotu auto iegādei piešķirtā finansējuma apjoms pieauga par tikai 6%.

Izmantojot “SEB līzinga” finansējumu, jauno automašīnu segmentā populārākās iegādātās automašīnas ir “Opel Mokka”, “Volkswagen Golf”, “Kia Ceed”, “Volkswagen Passat”, “Toyota RAV4”, bet lietoto auto segmentā – “Volkswagen Passat”, “Audi A4”, “Toyota Avensis”, “Volvo XC60”.

“SEB līzinga” valdes priekšsēdētāja atzina, ka konkurence auto līzinga jomā ir ļoti liela gan privātpersonu, gan uzņēmumu segmentā. Privātpersona pie automašīnu dīlera var saņemt piecu, sešu līzinga kompāniju piedāvājumu, salīdzināt likmes, nosacījumus un izvēlēties. Savukārt uzņēmumu segmentā visi līzinga tirgus spēlētāji vēlas uzvarēt lielos konkursus. “Līzings ir vienkāršs produkts, un pārsvarā konkurences cīņa notiek ar procentu likmju piedāvājumu. Procentu likmes piedāvājuma atšķirība 0,01% apmērā jau var noteikt uzvarētāju. Pašlaik pircēji ir ļoti labā pozīcijā, tie var izbaudīt ļoti zemu procentu likmju laiku,” rezumēja Gavrilova.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+