Mārīte Seile
Mārīte Seile
Foto – LETA

Seile: Politiķi nespēj vienoties par jauno pedagogu atalgojuma modeli 12

Politiķi nespēj vienoties par jauno pedagogu atalgojuma modeli, ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam “Rīta Panorāma” sacīja izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka problēma šā modeļa izstrādē ir nevis naudas trūkums, bet gan nespēja panākt politisku vienošanos. Ministre aicināja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrību nemaldināt sabiedrību, stāstot, ka ir problēmas ar pedagogu algu aprēķiniem. Viņa uzsvēra, ka jauno pedagogu atalgojuma modeli nav plānots pieņemt bez saskaņošanas ar sociālajiem partneriem.

Piemēram, joprojām nav skaidrības, kam jāmaksā algas pirmsskolas mācību iestāžu pedagogiem – šobrīd to dara pašvaldības. Seile uzsvēra, ka gadījumā,ja šo pedagogu darba apmaksu pārņemtu valsts, tas ietekmētu nodokļu politiku.

CITI ŠOBRĪD LASA

Seile arī atzina, ka gadījumā, ja Laimdotas Straujumas (“Vienotība”) valdība pastāvēs vien tuvākās pāris nedēļas, tā nepaspēs pieņemt jauno pedagogu atalgojuma modeli.

Ministre norādīja, ka politiķi atzīst nepieciešamību palielināt izglītības kvalitāti Latvijā, bet atšķiras viedokļi par to, kā šim mērķis sasniedzams.

Aģentūra BNS jau ziņoja, ka pedagogu atalgojums jaunajā modelī tiek rēķināts par 36 darba stundām nedēļā. Tās ietver visus pedagoga veicamos darbus mācību procesā – vidēji 24 mācību stundas, to sagatavošana, darbu labošana, konsultācijas, darbs ar vecākiem, darbs skolas attīstībā.

Skolotāju atalgojums ir atkarīgs no skolēnu skaita klasē un tiek noteikts robežās no 760 līdz 1000 eiro mēnesī par vienu amata vienību. Jaunais modelis paredz lielāku atbalstu skolēniem, lai nodrošinātu izglītības kvalitātes paaugstināšanu un samazinātu nevienlīdzību pilsētu un lauku skolēnu mācību sasniegumos.