Mārīte Seile
Mārīte Seile
Foto – LETA

Seile: Šogad Latvijas izglītībā tiks turpināts tas, kas nav pareizi 4

Ja uz jauno mācību gadu raugās no jaunā pedagogu darba samaksas modeļa perspektīvas, šogad sliktāk nebūs, tomēr faktiski šogad tiks turpināts tas, kas nav pareizi, uzskata izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Lasīt citas ziņas

Ministre sarunā ar aģentūru LETA pauda pārliecību, ka, tas, ka šogad pedagogu atalgojums netiek skaitīts atbilstoši jaunajam modelim, faktiski sliktāk neko neizdara un atalgojuma “bedre”, visticamāk, paliks tāda, kāda tā ir, taču sagaidāms, ka šī nevienlīdzības “bedre” padziļināsies pedagogu neapmierinātības izteiksmē.

Par pašreizējo kavēšanos pie esošās sistēmas runā arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrībā (LIZDA). Tās priekšsēdētājas vietnieks Edgars Grigorjevs norādīja, ka, tā kā Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) vēl aizvien nav ņēmusi vērā LIZDA ieteikumus jaunajam modelim, tas varētu tikt “iepauzēts” uz vēl ilgāku laiku vai netikt pieņemts pavisam.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tad jau mēs paliekam pie vecās sistēmas, kura, jā, ir slikta, tomēr jaunā, ja nav izstrādāta pilnībā, arī nebūs labāka,” norādīja Grigorjevs. Līdz ar to arī šogad pedagogiem Latvijā būs jāsamierinās ar atšķirīgo atalgojumu, kā arī pārstrādāšanos, kas rodas, mācot vairākās izglītības iestādēs, kur nereti jāstāv vien dažu skolēnu priekšā, sacīja arodbiedrībā.

Atminoties valdības šogad jaunajam modelim rezervētos trīs miljonus eiro, LIZDA uzskata, ka, lai nodrošinātu kaut nelielu uzlabojumu pedagogu atalgojumam jau šogad, rezervētā nauda būtu jāiegulda izglītības darbinieku algās, iespējams, ar koeficientu palīdzību naudu mērķējot mazajām skolām. Grigorjevs pauž pārliecību, ka tas palīdzētu arī jaunā modeļa ieviešanai. Turklāt papildu līdzekļi palīdzētu mazākām skolām nesajust tik lielu sitienu, kas rodas no sarūkošā izglītojamo skaita.