Foto – LETA

Sekosim milžu piemēram? 0

“Ņujorkas pilsētā nākamajā mēnesī spēkā stāsies atļautā braukšanas ātruma samazinājums, un turpmāk transportlīdzekļi pilsētas ielās nedrīkstēs braukt ātrāk par 40 kilometriem stundā. Pašreizējais braukšanas ātruma ierobežojums – 48 kilometri stundā – ASV lielākajā pilsētā spēkā stājās 1964. gadā, bet no 7. novembra tas tiks samazināts līdz 40 kilometriem stundā. Atsevišķās vietās būs norādes par citu atļauto ātrumu.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Ņujorkas pašvaldība norāda, ka zemāks atļautais braukšanas ātrums padarīs satiksmi drošāku gājējiem, velosipēdistiem un autobraucējiem, kā arī palīdzēs sasniegt mērķi: ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo – ir nulle.

Pilsētas transporta departaments sācis sabiedrības informēšanas kampaņu, lai izglītotu cilvēkus par gaidāmajām izmaiņām. Ātrums bijis iemesls ceturtajai daļai ceļu satiksmes negadījumu, kuros 2013. gadā Ņujorkā gāja bojā 178 cilvēki.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Sods par ātruma pārsniegšanu Ņujorkā ir 150 – 200 ASV dolāru (119 – 159 eiro) atkarībā no pārkāpuma nopietnības un pārkāpumu vēstures.

Ziņa neapšaubāmi ir ar zemtekstu – ja jau “pasaules galvaspilsēta” pazemina ātruma limitus, vajadzētu mums šim piemēram sekot. Bet – kā tad īsti ir tur, Ņujorkā? Šādu jautājumu uzdevu latviešu meitenei Mārai Torres, kura dzīvo šajā pilsētā, ik dienas pārvietojas pa to arī pie auto stūres.

“Šīs izmaiņas vienkārši pielāgo likumu realitātei. Ņujorkā ir 8,4 miljoni iedzīvotāju, gājēju plūsma ļoti blīva gandrīz jebkurā diennakts laikā un reti kurš gājējs ievēro satiksmes noteikumus. Ielas tiek šķērsotas jebkurā vietā, sarkanā gaisma gājēju luksoforā respektēta netiek. Jau tagad gandrīz neviens auto vadītājs neriskē braukt ar atļauto 48 km/h ātrumu arī tajā diennakts laikā, kad nav sastrēgumu (tādu brīžu gan nav daudz). Reālais ātrums pilsētas ielās jau šobrīd ir ap 40 km/h, daudzviet pat lēnāks.

Izņēmums ir maģistrālās ielas,  kuras dod iespēju autovadītājam ātri nokļūt galamērķī. Uz tām oficiāli atļautais ātrums ir 88 km/h, bet reālais plūsmas ātrums ir ap 110 km/h.

Vēl svarīgi piebilst, ka Ņujorka ir viens no ASV štatiem, kuros ir spēkā “Presumed Speed 
Limit Law”. Tas nozīmē, ka ātruma pārkāpumu sodi var tikt apstrīdēti, ja autovadītājs var pierādīt, ka viņa izvēlētais ātrums konkrētajā situācijā bija drošs, pat ja tas pārsniedza oficiāli atļauto limitu (piemēram, uz taisnas, tukšas ielas, diennakts gaišajā laikā u. tml.). Tādos gadījumos sods nav jāmaksā.”

Reklāma
Reklāma

Tātad – Ņujorka gājēju drošības virzienā iet savu ceļu, kura tieša kopēšana nez vai ir mums iespējama un piemērota. Bet par “Presumed Speed 
Limit Law” gan mūsu jaunā Saeima varētu padomāt. Tas varbūt palīdzētu atbrīvot jau tā niecīgos ceļu policijas spēkus no formālu pārkāpēju medībām.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.