Mobilā versija
-2.2°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
21. oktobris, 2014
Drukāt

Sekosim milžu piemēram?

Foto - LETAFoto - LETA

“Ņujorkas pilsētā nākamajā mēnesī spēkā stāsies atļautā braukšanas ātruma samazinājums, un turpmāk transportlīdzekļi pilsētas ielās nedrīkstēs braukt ātrāk par 40 kilometriem stundā. Pašreizējais braukšanas ātruma ierobežojums – 48 kilometri stundā – ASV lielākajā pilsētā spēkā stājās 1964. gadā, bet no 7. novembra tas tiks samazināts līdz 40 kilometriem stundā. Atsevišķās vietās būs norādes par citu atļauto ātrumu.

Ņujorkas pašvaldība norāda, ka zemāks atļautais braukšanas ātrums padarīs satiksmi drošāku gājējiem, velosipēdistiem un autobraucējiem, kā arī palīdzēs sasniegt mērķi: ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo – ir nulle.

Pilsētas transporta departaments sācis sabiedrības informēšanas kampaņu, lai izglītotu cilvēkus par gaidāmajām izmaiņām. Ātrums bijis iemesls ceturtajai daļai ceļu satiksmes negadījumu, kuros 2013. gadā Ņujorkā gāja bojā 178 cilvēki.”

Sods par ātruma pārsniegšanu Ņujorkā ir 150 – 200 ASV dolāru (119 – 159 eiro) atkarībā no pārkāpuma nopietnības un pārkāpumu vēstures.

Ziņa neapšaubāmi ir ar zemtekstu – ja jau “pasaules galvaspilsēta” pazemina ātruma limitus, vajadzētu mums šim piemēram sekot. Bet – kā tad īsti ir tur, Ņujorkā? Šādu jautājumu uzdevu latviešu meitenei Mārai Torres, kura dzīvo šajā pilsētā, ik dienas pārvietojas pa to arī pie auto stūres.

“Šīs izmaiņas vienkārši pielāgo likumu realitātei. Ņujorkā ir 8,4 miljoni iedzīvotāju, gājēju plūsma ļoti blīva gandrīz jebkurā diennakts laikā un reti kurš gājējs ievēro satiksmes noteikumus. Ielas tiek šķērsotas jebkurā vietā, sarkanā gaisma gājēju luksoforā respektēta netiek. Jau tagad gandrīz neviens auto vadītājs neriskē braukt ar atļauto 48 km/h ātrumu arī tajā diennakts laikā, kad nav sastrēgumu (tādu brīžu gan nav daudz). Reālais ātrums pilsētas ielās jau šobrīd ir ap 40 km/h, daudzviet pat lēnāks.

Izņēmums ir maģistrālās ielas,  kuras dod iespēju autovadītājam ātri nokļūt galamērķī. Uz tām oficiāli atļautais ātrums ir 88 km/h, bet reālais plūsmas ātrums ir ap 110 km/h.

Vēl svarīgi piebilst, ka Ņujorka ir viens no ASV štatiem, kuros ir spēkā “Presumed Speed 
Limit Law”. Tas nozīmē, ka ātruma pārkāpumu sodi var tikt apstrīdēti, ja autovadītājs var pierādīt, ka viņa izvēlētais ātrums konkrētajā situācijā bija drošs, pat ja tas pārsniedza oficiāli atļauto limitu (piemēram, uz taisnas, tukšas ielas, diennakts gaišajā laikā u. tml.). Tādos gadījumos sods nav jāmaksā.”

Tātad – Ņujorka gājēju drošības virzienā iet savu ceļu, kura tieša kopēšana nez vai ir mums iespējama un piemērota. Bet par “Presumed Speed 
Limit Law” gan mūsu jaunā Saeima varētu padomāt. Tas varbūt palīdzētu atbrīvot jau tā niecīgos ceļu policijas spēkus no formālu pārkāpēju medībām.

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+