Mobilā versija
+0.1°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
2. jūlijs, 2014
Drukāt

Senās mūzikas festivāla ietvaros rādīs Burkarda Valdisa dziesmu spēli

Publicitātes fotoPublicitātes foto

“Latvijas Koncertu” organizēto XX Starptautisko Senās mūzikas festivālu 8. jūlijā Spīķeru pagalmā atklās Burkarda Valdisa izrāde, dziesmu spēle “Pazudušais dēls” (1527), vēsta Rinta Bružēvica.

Izrādes režisors Varis Klausītājs stāsta: “2001. gadā, kad svinējām Rīgas 800 gadu jubileju, senās mūzikas skatuve akcijā “Rīga klausās mūziku” bija pie Sv. Pētera baznīcas ieejas, gluži tāpat kā 1527. gadā, kad notika pirmizrāde Burkarda Valdisa radītai līdzībai par pazudušo dēlu. Šogad ir lieliska iespēja baudīt Senās mūzikas festivālu Spīķeru pagalmā izrādē ar pārliecinošu aktieru sastāvu, brīnišķīgiem mūziķiem un dejotājiem par mūžsenu tēmu – dzīves jēgu, ticību, pārbaudījumu ar naudu, viltu un piedošanu.”

Muzikālo noskaņu radīs Pētera Vaickovska vadītā Radio kora vokālā grupa, senās mūzikas ansamblis “Trakula”, seno deju grupa Ballare. Pazudušā dēla lomā iejutīsies Latvijas Nacionālā teātra aktieris Jānis Āmanis, citās lomās aktieri Ivars Kļavinskis, Inga Misāne-Grasberga, Andrejs Možeiko, Dace Vītola, Miķelis Žideļūns u.c..

Burkards Valdiss ir 16. gadsimta garīdznieks, politiķis, dzejnieks, mūziķis un arī amata meistars – alvas lējējs, kurš sešpadsmit gadu pavadījis Latvijas teritorijā. Viens no pirmajiem viņa darbiem – meteņu spēle jeb “Līdzība par pazudušo dēlu” – sacerēts Rīgā un uzvests pie Rīgas Sv. Pētera baznīcas. To uzskata par vienu no visnozīmīgākajām vācu lugām, kas cēlusies no vēlo viduslaiku estētikas. Ar enerģisko darbības risinājumu, valodas dzīvīgumu un spēku tā pārsniegusi sava laikmeta vidusmēru, sasaistot pirmsreformācijas laika garīgās spēles tradīciju ar humānistu drāmas meteņu spēles elementiem.

Lugas tekstā paredzētas īpašas vietas mūzikas numuriem – gan noteiktiem psalmiem, gan instrumentāliem darbiem pēc izvēles.

Spīķeru pagalmā būs izveidota īpaša trīspakāpju skatuve, kur aktieri, mūziķi, dejotāji izrādīs stāstu par grēcīgumu un piedošanu.

Pievienot komentāru

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un Kalniņu (2)Diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+