Mobilā versija
+2.0°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
1. decembris, 2015
Drukāt

Septiņi “Latvijas gada auto 2016” finālisti nosaukti, intriga tikai aug (1)

Foto - Raimonds VolontsFoto - Raimonds Volonts

Mazda CX-3

Septiņi finālisti atlasīti. Atgādinam – tie ir “Audi A4”, “Ford S-max”, “Opel Corsa”, “Mazda CX-3”, “Hyundai i20”, “Škoda Superb/Combi», “Subaru Outback”. Iekļūšanai finālā bija nepieciešamas vismaz deviņas žūrijas biedru balsis (no 25). Vairāk par šo robežu ieguva arī «Mazda2″ (11 balsis), taču konkursa nolikums neļauj finālā būt diviem vienas markas auto. Un žūrijas padome lēma par labu “CX-3”. Fināla balsojums – sestdien.

Piedāvājam dažus žūrijas biedru komentārus.

 

Jānis Mežulis: “Etalons, atvainojos, ir un paliek “Audi”. Kā viņi to māk? Pat ar visiem izmešu un kvēpu briesmu stāstiem – tas ir un paliek ETALONS. Tas, pēc kā pārējiem mērīties, pievilkties, mēģināt tiekties. Vienmēr esmu runājis par perfektajām detaļām – noslīpētām līdz pat milimetra desmitdaļām. “A4” un “Q7” to ir pacēluši vēl augstākā līmenī. Auto gaita. Nezinu, vai tie bija speciālie amortizatori vai bāzes piekare, – vienalga. Tā darbojas tā, it kā pēkšņi Latvijā vairs nebūtu sliktu ceļu. Tā tevi nes kā burvju paklājs, maigi, bet ar tādu drošības rezervi, ka dusmas uz tiem ātruma ierobežojumiem un pārējiem pilsoņiem uz ielas – varētu šie pazust un netraucēt baudīt. Jā, šis auto ir ir būvēts garšošanai. Vienīgais trūkums – cena… Tādēļ jo tīkamāka ir divu (faktiski pat trīs) mazākā un lētākā segmenta auto iekļūšana finālā. Ar interesi vēroju žūrijas kolēģu sejas pēc mazā “i20” testa. Patiess apmulsums un neizpratne. Kā tā var būt, ka šāds sīks auto arī var būt tik labs, ka nav pat kur piekasīties. Nekur. Salons – 10. Pedāļi – 10, vadītāja vieta – 10, ārpuse – 10, gaita – 10. Viss nostrādāts gandrīz kā “Audi”. Bet cena palikusi darba cilvēkam sasniedzamā līmenī. Nē, nevis sapņos sasniedzamā, bet ņemamā līmenī. 14 000 eiro ar kapeikām – šis auto ir tā vērts. Pat vairāk. Tu saņem vairāk laba auto, nekā esi samaksājis. Gandrīz kā dāvana, ko gatavojuši cilvēki, kuri paši arī gribētu braukt ar savu ražojumu.”

 

Evija Kukuvasa: “Pēc daudziem nobrauktiem kilometriem, emocionālām un arī sarkastiskām diskusijām mazākās grupās, sajūsmas par kādu jaunu modeli vai tehnisko risinājumu esam finišējuši ar septiņiem Latvijas Gada auto finālistiem. Balstoties uz Latvijas Gada auto vērtēšanas kritērijiem, manā vērtējumā šogad īpaši izcēlās divas automašīnas, kas ir ļoti atbilstošas Latvijas Gada auto titulam, un tās ir “Hyundai i20” un “Mazda CX3” – piemērotas Latvijas apstākļiem, pirktspējai un izmaksām, lietojot ikdienā. Šis gads arī priecēja ar trim dažādiem “Subaru” modeļiem: “Outback”, “Levorg” un “Forester”. Finālistos izvirzījās “Subaru Outback” – interesants modelis, paaugstināts, labs Latvijas ceļiem. Žēl, ka dažu punktu pietrūka “Subaru Levorg”, kas, manuprāt, ir ļoti laba un izdevusies mašīna un ieņem vietu starp kompakto “Impreza” hečbeku un paaugstinātas pārgājības universāli “Outback”. Šis konkursa gads un pieteikto automašīnu spektrs bija ļoti dažāds un bagātīgs no to izmantojamības, cenas un pārvietošanās vajadzību viedokļa. Izcilas katra savā segmentā visas! Mazas, ekonomiskas, sportiskas, bezceļu, ikdienas, komerciālās un luksusa klases. Automašīnas, kas rosīsies Latvijas ielās, un tādas, kas paliks vairākuma sapņos.”

 

Uldis Rolis: “Pirmais secinājums – fantastiski ir izaugusi “Mazda”. Izaugusi tieši šajā mazāko un lētāko (relatīvi, turklāt “CX-3” par lētu saukt vis nevar) auto segmentā. Balsojuma tabula to apliecina. Katrs vērtētājs ir devis punktu vismaz vienai no tām. “Škodas” vieta septiņniekā nebija pārsteigums, lai gan, pats par “Superb” arī nobalsojis, šaubos, vai dzīvē būšu tik “praktisks latvietis”. Ja jau taupīgs, kā saka, līdz galam, tad te jums ir “Hyundai i20″. Tehnika (dzinēji, kārbas) varbūt nav vēl gluži Eiropas līmenī, bet kopējais iespaids izcils.”

 

Ivars Caune: “Es biju viens no tiem, kas finālā iebalsoja “Subaru Outback”. Manuprāt, šis ir izcils labu un sliktu ceļu (pat bezceļu), sportiskuma un praktiskuma kompromiss. Protams, dārgāks nekā šogad ļoti labi pārstāvētā mazā klase, taču iegūto iespēju (un arī baudas) komplekts šķiet šādas investīcijas vērts.”

 

Atis Jansons, žūrijas priekšsēdētājs: “Situācijai atbilstoša žūrijas izvēle. Pietiekami piezemēta un mūsu dzīves līmenim atbilstoša. Pats pat vēl vairāk vilku, kā saka, uz lēto galu, finālā liku tikai “mazos”, arī no krosoveriem vieglākos un lētākos, no lielajiem tikai vienu – arī demokrātiskāko – “Superb”. Cetos rādīt alternatīvu tiem līdz­pilsoņiem, kuri par līdzīgu cenu joprojām pērk lielākus, smagākus, bet lietotus auto. Bet bez jauna 60 000 vērta “Audi”, kā redzat, tomēr neiztikām. Pārāk stiprs ir šī savdabīgā tehniskā perfekcionisma valdzinājums, lai “tāds nieks” kā cena to uzvarētu. Līdzīgi ir arī ar «Subaru” – vārds, ralliju un izturības aura liek tomēr tiekties pēc kaut kā vairāk nekā “Opel Corsa” vai “Mazda2”. Tātad priekšbalsojums beidzies. Pārdomas turpinās ap šaurāku pretendentu loku, kurā gan izvēles labirinti paliek tie paši – kāds tad ir Latvijas Gada auto? Liels, mazs, pilnpiedziņas? Tuvākais reālajām iespējām vai tomēr perfekts kā sapnis, kas jāpiepilda? Atbildi saņemsim decembra pirmajā sestdienā. Un arī kopvērtējuma laureātos neiekļuvušie saglabā izredzes uz balvām veselā virknē tā saukto papildnomināciju.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Tie vairs nav jauni komentāri, vismaz nedēļu veci un tie paši visos portālos…. Vai Jums, Jansona kungs, nav mazliet neērti tos atkal publicēt kā jaunumu? Lielākā daļa no žūrijas tā arī nav neko komentējusi un vai tas ir normāli? Domāju, ka nē, un lūdzu pamatojumu tam.

Ar motorizētu čemodānu var sasniegt ātrumu 13 km/hJa kādreiz lidostā radusies nepieciešamība dažu minūšu laikā nokļūt no viena termināļa uz otru, lai paspētu uz savu reisu, lielisks sabiedrotais būs motorizētais čemodāns "Modobag".
Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+