Latvijā
Novados

Sesks: Liepājā nākotnē varētu būt bezpilota tramvaji 16


Liepājā Tramvaja tilta remontu cer pabeigt jau līdz 2018.gada 18.novembrim. Foto – Liepāja, 2018
Liepājā Tramvaja tilta remontu cer pabeigt jau līdz 2018.gada 18.novembrim. Foto – Liepāja, 2018
Foto – LA.lv

Tramvaja tilta rekonstrukcijas darbi Liepājā norisinās atbilstoši grafikam, satiksme pakāpeniski tiek pārvirzīta uz atjaunoto posmu pusi un līdz valsts svētkiem projekts varētu tikt pabeigts, ceturtdien intervijā “Rietumu radio” norādīja Liepājas Pašvaldības priekšsēdētājs Uldis Sesks (“Liepājas Partija”).

“Tilta rekonstrukcijas vienmēr ir sarežģītākas nekā parasti ielu posmi vai ietvju rekonstrukcija, un šobrīd iet uz beigām vienas Tramvaju tilta puses rekonstrukcija. Tā bija arī tā sarežģītākā puse, kur bija vairāk komunikāciju, pārbūvju,” sacīja Sesks.

Viņš atklāja, ka darbi notiek saskaņā ar būvniecības grafiku, bet pabeigti varētu tikt jau pirms noliktā termiņa. “Uz valsts svētkiem, 18. novembrī, plānots, ka visi šie darbi tiks paveikti un mēs atkal varēsim izmantot jau ērtāku Tramvaja tiltu un visas piesaistītās ielas satiksmei. Valsts svētkos, mēs, liepājnieki, varēsim arī kopīgi nosvinēt šī lielā rekonstrukcijas projekta beigas.”

“Paralēli notiek arī ietvju bruģēšanas darbi un Tramvaja tilta un Lielās ielas rekonstrukcija ir noslēdzošais posms tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcijai. Pirmkārt, šie darbi tika plānoti un veikti, lai sakārtotu sliežu infrastruktūru, lai mēs varētu jau runāt par zemās grīdas tramvaju iegādi un ekspluatāciju. Protams, mazināsies neērtības autovadītājiem, mazināsies tehnisko avāriju risks, palielināsies pasažieru komforta līmenis, samazināsies trokšņi, kā arī tiks nodrošināta pieejamība cilvēkiem ar kustību traucējumiem un māmiņām ar bērnu ratiņiem,” uzsvēra Liepājas Pašvaldības priekšsēdētājs.

Tramvaja tilta un Lielās ielas rekonstrukcija tiek veikta, lai varētu nodrošināt piemērotu infrastruktūru zemās grīdas tramvaju vagoniem.

Tramvaja vagonu iegādi paredzēts finansēt no Eiropas Savienības (ES) fondu un SIA “Liepājas tramvajs” līdzekļiem. Tramvaju iepirkums tiek īstenots ES fondu līdzfinansētajā projektā “Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija”, kas paredz gan Lielās ielas un tramvaja līnijas sakārtošanu, gan Tramvaja tilta paplašināšanu, gan arī vairāku jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi. Plānotās projekta kopējās izmaksas ir 15,35 miljoni eiro, no kuriem ES fondu finansējums paredzēts 13 miljonu eiro apmērā.

Liepājā nākotnē varētu būt bezpilota tramvaji, vēl intervijā “Rietumu radio” sacīja  Sesks.

Pēc Tramvaja tilta rekonstrukcijas pabeigšanas, modernizācijas darbi Liepājā turpināsies un sagaidāmas vairākas inovācijas. Viņš norādīja, ka tramvaju satiksmi Liepājā plānots paātrināt, izmantojot luksoforu pieskaņošanas sistēmu. “Kopā ar SIA “Latvijas Mobilais telefons” (LMT) patlaban tiek strādāts pie inovācijām, kas saistītas ar ātrāku tramvaju kustību Liepājā. Ierīci, kas pieskaņotu luksoforu sistēmu, tādējādi palielinot krustojumu šķērsošanas un vidējo brauciena ātrumu.”

Saistītie raksti

Liepājas Pašvaldības priekšsēdētājs atklāja, ka LMT ir iesaistījušies inovatīvos projektos, kuros starptautiski, sadarbojoties ar dažādiem ārzemju partneriem, izskata arī bezpilota automobiļu modeļus. “Liepājas tramvajs arī varētu būt iekļauts vienā no pirmajām kārtām, kur nākotnē visa luksoforu vadības sistēma tiks automatizēta un, kas zina, varbūt arī būs bezpilota tramvaji!” teica Sesks.

“Vajadzētu būt tā, ka piemēram no Ezerkrasta līdz Rožu laukumam ar tramvaju var atbraukt ātrāk nekā ar automašīnu, un šāda sabiedriskā transporta satiksmes nodrošināšana ir tas mērķis, uz kuru pakāpeniski dodamies un gribam izveidot tādu struktūru, kas garantē sabiedriskā transporta prioritāti,” uzsvēra Uldis Sesks.

LA.lv