Mobilā versija
Brīdinājums +0.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
30. aprīlis, 2014
Drukāt

“Sinfonietta Rīga” maija vidū noslēgs sezonu

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Valsts kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” 16. maijā Lielajā ģildē rīko sezonas noslēguma koncertu, portālam LA.lv pavēstīja kamerorķestra sabiedrisko attiecību vadītāja Baiba Freimane.

Svinīgi gaišajā programmā romantiķa Šūmaņa “Pavasarsimfonija”, angļu komponista Maikla Tipeta “Divertisments par Sellinger’s Round” tēmu un Karla Fīlipa Emanuela Baha Čellkoncerts la minorā. Pie diriģenta pults būs orķestra mākslinieciskais vadītājs Normunds Šnē un koncerta īpašais viesis – Latvijā dzimušais un ārvalstīs koncertējošais čellists Maksims Beitāns.

Īpaši gaidīta intriga sezonas noslēguma koncertā ir sadarbība ar čellistu Maksimu Beitānu, kurš savu karjeru attīsta ārpus Latvijas. Mērķtiecīgais un perspektīvais mūziķis dzimis Jelgavā, studijas sācis Latvijā, bet vēlāk turpinājis Lielbritānijas Karaliskajā Mūzikas koledžā un Šveices konservatorijā Lugano. Kopš bērnības Maksims ar panākumiem piedalījies daudzos starptautiskos konkursos. Viņa sniegums būs dzirdams Johana Sebastiāna Baha talantīgā dēla Karla Fīlipa Emanuēla Čellkoncertā la minorā. “Vētras un dziņu” laikmeta pārstāvis, kuram šogad svinam 300. gadskārtu, uzskatīja, ka mūzikas uzdevums ir sniegt dziļu emocionālu pārdzīvojumu klausītājiem, tāpēc Maksima temperaments un viņa 17. gadsimtā darinātā čella skanējums iekrāsos vakaru muzikāli košos toņos.

Šīs koncertsezonas laikā kamerorķestris “Sinfonietta Rīga” saņēmis vienu no augstākajiem apbalvojumiem mūzikā – prestižo Grammy balvu – par dalību igauņu komponista Arvo Pērta darbu albumā “Adam’s Lament”. Maijā un jūnijā orķestris sniegs koncertus Rīgas festivāla ietvaros, savukārt jūlijā kamerorķestris kopā ar spožiem viesmāksliniekiem uzstāsies Senās mūzikas festivālā.

Pievienot komentāru

Jaunajā "Oņeginā" nav "fašistu" un "mūsējo". Pilnā saruna ar Rubiķi un Kalniņu (2)Diriģents Ainārs Rubiķis un režisore Rēzija Kalniņa operā "Jevgeņijs Oņegins" aicinās uz "romantikas, ilūziju un realitātes cīņu". Kā viņu redzējums atšķirsies no Andreja Žagara iestudējuma 2010. gadā?
Draugiem Facebook Twitter Google+