Fotyo: Ģirts Raģelis

“Sinfonietta Rīga” publikai stādīs priekšā filozofisku koncertprogrammu 0

Ap simboliskiem ideju kolosiem būvēta “Sinfonietta Rīga” jaunākā koncertprogramma, kuru kamerorķestris mākslinieciskā vadītāja Normunda Šnē vadībā publikas priekšā stādīs 23. februārī Lielajā ģildē, informē “Latvijas Koncerti”.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

Iezīmējot saturiski blīvās koncertprogrammas aprises, Normunds Šnē pauž, ka tā būs viena no ietilpīgākajām, kāda pēdējā laikā ir nesta uz skatuves: “Štrausa “Metamorfozes”, ko meistars radījis savas dzīves nogalē, nav atdalāma no viņa personīgajiem un, vienlaikus, visas Eiropas pārdzīvojumiem. Tie ir saistīti ar sajūtu, ka pasaule nekad vairs nebūs tāda kā agrāk.”

Līdzās Riharda Štrausa dziļajām, pārdomu pilnajām muzikālajām refleksijām likts Sebastiana Fagerlunda (1972) Klarnetes koncerts, kurā solista gods uzticēts izcilajam klarnetistam Guntim Kuzmam. Tieši šis opuss ir starp tiem, kuri ļāvuši virtuozo instrumentālistu izvirzīt šā gada Lielajai Mūzikas balvai nominācijā “Par izcilu interpretāciju”.

CITI ŠOBRĪD LASA

23. februāra koncerprogrammā klausītājus gaida arī kāds pirmatskaņojums – Vācijā dzīvojošās latviešu komponistes Rutas Paideres pēc Sinfonietta Rīga pasūtinājuma tapusī kamersimfonija “and noting more”.

Raksturojot savu jaunāko radošo veikumu, Ruta Paidere pauž: “Kamersimfonijas uzbūve un atmosfēra ir risināta Edgara Alana Po poēmas “Krauklis” iespaidā. Tās varonis tiek konfrontēts ar kādu neizskaidrojamu, un tālab baisu, situāciju. Intensīvā, iekšupvērstā dialogā viņš cenšas to pavērst visos iespējamos virzienos, tā, lai tam nebūtu jāsastopas ar nevēlamo patiesību.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.