Ekonomika
Auto un moto

Situācija ar avārijām bez OCTA Latgalē neuzlabojas. Kas vēl atklājas jaunākajos datos? 0

Foto: Skaties.lv

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pērn autovadītāji Latgalē statistiski daudz biežāk nekā citos Latvijas reģionos izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus (CSNg) ar neapdrošinātu transportlīdzekli.

“Arī iepriekšējos gadus negadījumi bez OCTA visbiežāk tika konstatēti tieši Latgalē,” komentāja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka izņēmums bija 2016.gads.

Lai arī statistiski neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto CSNg skaits Latgalē pieaudzis nebūtiski (no 1,65% uz 1,67%), tomēr 2017.gadā šis reģions atkal kļuvis par līderi.

Viszemākais ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto CSNg īpatsvars 2017.gadā bijis Vidzemē – 0,6% pērn pret 1,99% gadu iepriekš. Tāpat samazinājums vērojams Kurzemes (0,96% 2017.gadā pret 1,37% – 2016.gadā) un Zemgales (1,51% 2017.gadā pret 1,61% – 2016.gadā) reģionos, kā arī Pierīgā (1,27% 2017.gadā pret 1,33% – 2016.gadā).

Tikmēr negatīva statistika pirmo reizi vairāku gadu garumā vērojama Rīgā.

“Ja laika posmā no 2014. – 2016.gadam galvaspilsētā ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto CSNg īpatsvars bija zem 1%, turklāt gadu no gada bija vērojams kritums, tad pērn šādu CSNg īpatsvars sasniedzis 1%,” teica J.Abāšins.

2017.gadā Latvijā 1,08% no visiem CSNg izraisīti ar transportlīdzekli, kam nav bijusi OCTA. Gadu iepriekš šādu negadījumu skaits bija 1,28%, bet 2015.gadā – 1,38%. Pēc LTAB aplēsēm kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1 – 1,5%.

“Ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa regresa kārtībā tiks piedzīta no CSNg izraisītāja – neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja,” skaidro J.Abāšins.

Viņš piebilda, ka sods par neapdrošināta transportlīdzekļa vadīšanu ir līdz 120 EUR, kā arī 2 pārkāpumu uzskaites punkti gadījumā, ja pārkāpumu fiksē ceļu policijas ekipāža.

Lorem ipsum
FOTO: Leta
Saistītie raksti

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīs.

Sistēmas darbības sekmīgākai nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Seesam Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

LA.lv