Zinātnes jaunuzņēmuma “Oxygen for Burning Fuel” tehnoloģijas idejas autors, ukrainis Sergejs Gabrošvili ar vienu no saviem izgudrojumiem, kas palīdz samazināt degšanas procesā radušos izmešu daudzumu un patērēto degvielu. Attēlā redzamā iekārta ir prototips tehnoloģijas izmantošanai auto industrijā. Šobrīd iekārta jau krietni attīstīta un ir darba kārtībā.
Zinātnes jaunuzņēmuma “Oxygen for Burning Fuel” tehnoloģijas idejas autors, ukrainis Sergejs Gabrošvili ar vienu no saviem izgudrojumiem, kas palīdz samazināt degšanas procesā radušos izmešu daudzumu un patērēto degvielu. Attēlā redzamā iekārta ir prototips tehnoloģijas izmantošanai auto industrijā. Šobrīd iekārta jau krietni attīstīta un ir darba kārtībā.
Publicitātes foto

Skābeklis degvielai – jaunuzņēmuma “Oxygen for Burning Fuel” tehnoloģija 0

“Mums ir inovatīva tehnoloģija, kas ļauj no gaisa izsūknēt skābekli un to padot uz degšanas kamerām, tādā veidā samazinot kaitīgos izmešus un degvielas patēriņu, kas rodas dažādos degšanas procesos,” sarunā ar “LA” norādīja zinātnes jaunuzņēmuma “Oxygen for Burning Fuel” pārstāvis Reinis Spunde.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

“Mērķis ir tehnoloģiju piedāvāt gan industriālajiem ražotājiem, gan centrālās apkures katlumājām. Tehnoloģiju var uzstādīt arī automašīnām. Galvenokārt tomēr skatāmies uz industriālajām degšanas kamerām. Aprēķini vēl ir aptuveni, taču, izmantojot mūsu tehnoloģiju, NO gāzu izmešus varētu samazināt sešas reizes, oglekļa gāzu – divas reizes, bet degvielas patēriņu par 15%,” skaidro Reinis Spunde. Uzņēmums nesen piedalījās Eiropā lielākajā enerģētikas nozares jaunuzņēmumu sacensību “PowerUp!” reģionālajā finālā Latvijā, kur izcīnīja uzvaru. Tagad tas pošas uz Ungārijas galvaspilsētu Budapeštu, kur 22. novembrī pārstāvēs Latviju un cīnīsies par naudas balvām (20 000 eiro pirmās vietas ieguvējam), kā arī iespēju iekļūt prestižajā “InnoEnergy Highway” akseleratorā, kas atbalsta jaunuzņēmumus agrīnā stadijā.

Kā stāsta R. Spunde, tehnoloģija ir filtrēšanas iekārta ar īpašu filtru, kas degšanas kamerās ļauj nogādāt tīru skābekli. “Ja ir liels apkures katls vai metalurģijas uzņēmums ar lielām degšanas kamerām, uzstādīsim lielāku filtru, automašīnām uzstādīsim mazāku, ņemot vērā nepieciešamo skābekļa daudzumu. Katram klientam ir savas īpatnības, kādā jāpielāgo sistēma. Atnākt un nopirkt tehnoloģiju kastītē nevar, izstrādājam katram individuālu projektu.” Izrādās, idejas autors ir kāds ukraiņu izgudrotājs un inženieris, kurš par šo tehnoloģiju sapņojis jau kopš deviņdesmitajiem gadiem. “Ukrainā viņš jau sadarbojās ar kādu metalurģijas uzņēmumu, taču līdz ar kara sākšanos viss apstājās. Viens otru atradām šā gada sākumā un šobrīd sākam visu no jauna, bet jau Eiropā,” sacīja R. Spunde.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Oxygen for Burning Fuel” no citiem jaunuzņēmumiem atšķir tas, ka produkts jau ir faktiski gatavs. Jāatrod vien potenciālie partneri un jāpabeidz tehnoloģijas izmēģinājumi ar dažādiem degvielas tipiem. “Neesam īsti rēķinājuši, cik lielus finanšu līdzekļus mums vajadzētu, lai sāktu masveidā ražot preci. Šobrīd nevajag daudz – vajag visu sakārtot, izvēlēties vietu, kur reģistrēt kompāniju, patentēt ideju Eiropā un notestēt potenciālo tirgu. Šie ir sākotnēji soļi, un tālāk jau skatīsimies, kāda būs stratēģija nākamajai darbībai,” sacīja R. Spunde. Uzņēmums vēl nav reģistrēts, un šobrīd aktīvi tiek spriests par to, kur reģistrēt darbību un kur bāzēt ražošanu. Tā var arī nebūt Latvija. Viss atkarīgs no potenciālajiem atbalsta mehānismiem, ko katra valsts var piedāvāt. Šobrīd kompānija ir uzsākusi sarunas par sadarbību ar pāris lieliem spēlētājiem, tos gan neatklājot.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.