Mobilā versija
Brīdinājums +4.8°C
Vilnis, Raimonds, Laine
Sestdiena, 29. aprīlis, 2017
21. aprīlis, 2017
Drukāt

Skandāls luterāņu baznīcā. Arhibīskaps “gandrīz atvainojas”, bet neskaidrības paliek (19)

Foto - Dainis BušmanisFoto - Dainis Bušmanis

“Ārkārtīgi neveiksmīgi, ka kaut ko tādu dara Klusajā nedēļā un Lieldienu laikā. Par to man gandrīz jāatvainojas visai tautai,” sacīja Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas arhibīskaps Jānis Vanags intervijā LTV, atbildot uz jautājumu, vai viņš ir iepriekš zinājis par Rīgas iecirkņa mācītāju konventu, kurā apspriesta Jura Rubeņa darbība, un pat izskanējis aicinājums izslēgt viņu no baznīcas par “maldu mācībām un praksēm”.

Kas un kāpēc tad īsti notika Klusās nedēļas otrdienā?

Rīgas iecirkņa prāvests Krists Kalniņš sasauca kārtējo sanāksmi jeb konventu. Par tajā spriesto sabiedrība vēlāk uzzināja no Rīgas Lutera draudzes mācītāja Induļa Paiča ieraksta interneta sociālajā tīklā “Facebook”. Varēja pat rasties iespaids, ka luteriskajā baznīcā notiek šķelšanās. Vanaga “gandrīz atvainošanās” izskatās pēc mēģinājuma diplomātiski iziet no neveiklās situācijas un glābt cietušo LELB reputāciju.

Konventos tiek apspriesti dažādi jautājumi, man skaidro prāvests K. Kalniņš. Šoreiz izraudzīts temats par Jura Rubeņa darbību tāpēc, ka ap teologa jaunāko grāmatu “Viņa un viņš. Mīlestība, attiecības, sekss” izcēlusies liela ažiotāža (janvārī Latvijas Kristīgā radio direktors Tālivaldis Tālbergs raidījumā “Aktuālā diskusija” izteicās, ka šī grāmata ir jāsadedzina). Vēlāk daudzi draudžu locekļi esot vaicājuši saviem mācītājiem, kas īsti ir ar to grāmatu. K. Kalniņš norāda, ka bijusi sajūta, ka ārpus baznīcas diskusijas par šo grāmatu notiek, bet baznīca savu pozīciju nav paudusi. Tāpēc sanāksmes dalībnieki izlēmuši sākt J. Rubeņa agrāko izdevumu apspriešanu, un konkrēti – uzklausīt mācītāja Aleksan­dra Bites referātu par 2008. gadā klajā laisto Rubeņa grāmatu “Ievads kristīgajā meditācijā”. Lutera baznīcas virsmācītājs Linards Rozentāls man stāsta, ka aicinājumā uz konventu bija teikts, ka Aleksandrs Bite referēs par kristīgo meditāciju. Lai gan meditācija esot ļoti sena kristīga tradīcija, sanāksmē L. Rozentālam radies iespaids, ka te tiek veidots priekšstats, “uz kuru bāzes varētu notikt vienas personas nosodīšana”. “Esmu priecīgs, ka izdevās to aizkavēt,” viņš piebilst.

Cits mācītājs, kurš bija piedalījies konventā (bet sarunā vēlējās saglabāt anonimitāti), sacīja, ka, viņaprāt, jau gadu desmitiem ilgi Juris Rubenis esot aizrāvies ar ķecerīgu literatūru un katolicisko misticismu un baznīca to ilgi un bezatbildīgi piecietusi. Kad sarunas biedram iebildu, ka Lutera draudzes mācītāji aizstāv Rubeni, sekoja atbilde, ka viņi taču ir Rubeņa “garīgā ģimene”.

Pievienot komentāru

Komentāri (19)

  1. Pravietisnejaukais Atbildēt

    Miers ar jums! Aicinu lasīt Svētos Rakstus PAŠIEM, nevis mēģināt gūt atziņu no cilvēku buldurēšanas jebkādos līmeņos. Viltus pravieši gan tiks iemesti uguns jūrā, taču viņu sekotājiem neklāsies labāk. Jums nav Rakstu? Uzklikšķiniet man uz inboksu, mēģināšu jums sagādāt.

  2. Vai tiešām, ka spārītis to tā dedzīgi aizstāv?tad gan viss ir skaidrs….

  3. Jautājums iraid: vai Šagāla darbs reproducēts ar vai bez atļaujas???

    • Ja jau reproducēts, tad visticamāk mantiniekiem kāda summiņa pārskaitīta, jo paprasīt pašam Šagālam atļauju vairs nav iespējams.

  4. Vai par Marka Šagāla darbs reproducēts ar atļauju???

  5. baznīcai pēdējais laiks sākt domāt, citādi nāks citas ticības……nav jau neviena debesu likuma, ka Dievs pieder viņiem…
    esiet pazemīgi, nekūdiet u.t.t.

  6. MELN-svārču …TRULUMAM nav robežu!
    Tas kārtējo reizi apstiprinājies! Tādi idioti vēl IZLIEKAS par Dieva vietniekiem uz Zemes!

  7. Ja Indulis Peičs strādātu kādā uzņēmumā, tad sen jau būtu atlaists par šādiem tekstiem! Protams, ka nav problēma tajā, ko viņš pateica, bet, kādā veidā viņš to izdarīja!

    • Jā, man arī šķiet, ka tā saruna mācītāju sapulcē bija tāds “iekšējs” pasākums, kas nebija domāts publiskai “veļas mazgāšanai” līdz visu apstākļu noskaidrošanai savā starpā… Bet mēli, protams, ir ļoti grūti valdīt.

      • un rodas nepārvārama vēlēšanās izpausties kā Paičam.Lieldienu laikā.Drusku pēc tirgus tantiņas izskatās.

        • Cik var saprast, viņam bija ļoti stipra vēlēšanās šo aizmugurējo tiesāšanu pārtraukt, nu un tas māc. Paičam arī izdevās.
          Jo paradums apspriest kāda autora dabus tā prombūtnē nav īsti smalks. Vēl vairāk, kā kristīgajā radio – tos darbus pat neizlasot.

  8. Rubenis savas jocīgās grāmatas var rakstīt cik grib – tikai kāpēc sevi jāsauc par luterāņu mācītāju?

    • Rubeņa kungam paldies,par sabiedrības izvešanuu no tumsas,bet izvest var tikai tos,kuri apzinās,ka ir tumsā!
      Daudzi nemaz neapzinās!

  9. “Nekļūstiet daudzi par mācītājiem;” un šis laikam būs 100% patiesība. Ja mācītājs sāk pacelt visādus seksa jautājumus savā gaumē, tad diezin kas nav… Rubeņa kungs, lasi un māci tautu tā kā Dievs to prasa,kamēr pār mūsu tautu vēl nav nākusi Dieva sodība… Daļēji jau tā arī notiek!

    • jautājums > Šalkonis Atbildēt

      Mazais krān, kurš liek Tev lasīt sveša cilvēka pretīgās grāmats?
      ‘Vai kā jau LV lumpenim lasījis neesi, bet viedoklis ir?

  10. Nez, zinātnieks Ojārs Spārītis arī seko godājamā teologa rakstītajam, un grāmatu lasīšanas vietā velk ar pirkstu pa labirintu? Teologa vēstures zināšanas lieliski raksturo zināmas grāmatas nodaļas par laulību ilustrācija. Ja cilvēks zinātu nedaudz vairāk par grieķu apģērbiem, viņs arī saprastu, ka tur attēloti divi vīrieši. Kādā gan mēs pasaulē dzīvojam, ja fizkas grāmatu par Higsa bozonu grāmatnīcās liek ezotērikas nodaļā, bet teoloģija izrādās ir zinātne. Eh….

  11. Labāk nevar pateikt par mācītāju J.Rubeni kā to pateicis Ojārs Spārītis! Paldies abiem gara milžiem!!

Draugiem Facebook Twitter Google+