Mobilā versija
Brīdinājums +14.7°C
Gaitis, Gaits, Karīna
Otrdiena, 17. oktobris, 2017
19. septembris, 2017
Drukāt

“Skaņu mežā” – „footwork” žanra novatore Jlin (1)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Piektdien, 13. oktobrī nepieradinātās mūzikas festivāla „Skaņu mežs” ietvaros mūzikas namā „Daile” uzstāsies ritmiskās mūzikas producente Jlin no Indianas, kuru medijs “The Guardian” nodēvējis par „zvaigzni, kas virza uz priekšu „footwork” žanra attīstību”.

„Footwork” ir Čikāgā dzimis ielu dejas stils, un tam līdzās attīstījusies deju mūzikas forma, kas apvieno geto hausa un tehno ietekmes ar ātriem, pulsējošiem „juke” ritmiem, dziļiem basiem un sempliem, kas atkārtojas ar pārspīlētu intensitāti. Indianā dzimusī producente Jlin šajā deju mūzikas formā ieviesusi skaudrību, graciozu jaudu un minimālismu, ko tēlaini var salīdzināt ar brutālisma arhitektūru, un viņas debijas albums „Dark Energy” ieņēmis 1. vietu žurnāla “The Wire” 2015. gada labāko mūzikas ierakstu sarakstā.

“The Wire” pagodinājis mūziķi ar dāsnu uzmanību arī šogad – Jlin ir uz žurnāla septembra numura vāka.

Jlin, īstajā vārdā Džerilina Patona, sāka radīt mūziku 2008. gadā, un viņas agrīnie atbalstītāji bijuši „footwork” pionieri R.P. Boo un nesen aizsaulē aizgājušais DJ Rashad. Vēl pirms gada viņa strādāja uzņēmuma „U.S. Steel” tērauda rūpnīcā, taču tagad no šī darba ir aizgājusi, lai pilnībā pievērstos mūzikai. 2014. gadā viņas skaņdarbu „Erotic Heat” kā pavadījumu savai skatei izvēlējies ASV dzimušais modes dizaineris Riks Ouvenss, kas līdzīgā veidā palīdzējis sekmēt arī pērnā gada „Skaņu meža” viesa Zebra Katz karjeru. Šī gada beigās Ouvenss ar Jlin plāno sadarboties otrreiz.

„Es vēlos pārsteigt klausītāju tikpat ļoti, cik es vēlos pārsteigt sevi,” savu radošo procesu raksturo Patona. „Man patīk, ja mana mūzika klausītājam nāk pāri kā viesuļvērta – bez pieteikšanās un iesildīšanās,” viņa piebilst.

2017. gadā Jlin atgriezusies ar brīžiem vēl dobjāku, taču arī muzikālu elementu ziņā skaudrāku skanējumu, kas šoreiz papildināts arī ar “Shackleton” vai “Muslimgauze” cienīgiem perkusiju sempliem. Martā iznākušo albumu „Black Origami” medijs “Pitchfork” novērtējis ar 8.8 un apveltījis ar titulu „best new music”. Žurnālists Endrjū Nosnitskis šajā recenzijā albumu raksturojis kā „pārņemošu un krāšņu muzikālas arhitektūras paraugu” un „episku traktātu par to, no kurienes nāk ritms, un kurp tas varētu doties tālāk”. Recenzijā vairākkārt ticis izcelts arī albuma raupjums, vēršot uzmanību uz faktu, ka ierakstā ir visai maz melodisku elementu un ka tas būtībā sastāv no „40 minūtēm pieaugošas poliritmiskas spriedzes”.

Ierakstā kā viesmākslinieki piedalās tādi mūziķi kā Viljams Basinskis un Holija Herndone.





Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+