Mobilā versija
+0.6°C
Aldis, Alfons, Aldris
Trešdiena, 22. novembris, 2017
13. septembris, 2017
Drukāt

“Skaņu meža” programmu papildina “dub” tehno veterāni “Porter Ricks” (1)

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Vācu duets "Porter Ricks".

Nepieradinātās mūzikas festivāls „Skaņu mežs” šogad atzīmē savu 15. gadskārtu, un tā koncertvakari noritēs 6. oktobrī mākslas muzejā „Rīgas Birža”, kā arī 13. un 14. oktobrī mūzikas namā „Daile”. Pilna pasākuma programma izziņota jau augustā, taču nupat to papildinājuši vēl divi mūzikas projekti – vācu duets “Porter Ricks”, ko medijs “FACT Magazine” nodēvējis par „dub” tehno veterāniem un kas šogad pēc 18 gadu pauzes ir atgriezušies ar jaunu albumu, kā arī krievu izcelsmes post-tehno producente Machine Woman.

“Porter Ricks” ir Tomasa Kēnera un Endija Melviga projekts, kas, kā raksta ritmiskajai mūzikai veltītais portāls “Resident Advisor”, „palīdzējuši definēt „dub” tehno žanru”. Viņu hrestomātiskie ieraksti izdevniecībās “Chain Reaction” (1996.) un “Mille Plateaux” (1997.) nesen tika papildināti ar plati „Anguilla Electrica” izdevniecībā “Tresor Records” – šis ir pirmais dueta albums 18 gadu laikā. Mūzikas kritikas portāls”Pitchfork” novērtējis jauno ierakstu ar 8.0, un piebildis, ka „Melvigs un Kēners pārāk mīl tehno, lai to mainītu, taču – no otras puses – tieši tāpēc to izmaina.”

Kēners ir intensīvi strādājis kā skaņu dizaineris un mākslinieks, un viņa darbi ir bijuši izstādīti Pompidū Centrā un Luvrā, un 2007. gadā viņš veidojis darbu skaņu mākslas izstādei SKAN. Vairākus Kēnera solo ierakstus publicējusi izdevniecība “Touch”. Savukārt Melviga blakusprojekti ietver sadarbību ar Kevinu Šīldsu no grupas “My Bloody Valentine” un Pītu Kemberu no “Spacemen 3”. “Porter Ricks”, kā min daži kritiķi, gan ir centrālā ass abu mākslinieku muzikālajās karjerās, un šis projekts ir manāmi cēlis kvalitātes latiņu eksperimentāli orientētā tehno laukā. Dueta radošais nosaukums “Porter Ricks” ir savulaik aizgūts no TV sērijas “Flipers”, un, kā sacījuši paši mūziķi, atsauce uz jūru tajā raisa asociācijas ar „skaidru, atbrīvojošu redzējumu”.

“Porter Ricks” uzstāsies trešajā festivāla koncertvakarā 14. oktobrī.

Līdzās trim jau izziņotiem projektiem „Skaņu meža” līdzdibināto platformu SHAPE festivālā pārstāvēs Krievijā dzimusī Anastasija Vtorova jeb Machine Woman. Machine Woman daiļrades skanējums raksturojams kā eksperimentāls tehno ar uzsvērtu pašironiju. Kopš 2014. gada viņas ieraksti publicēti tadās izdevniecībās kā “Tesla Tapes”, “WTN?” un “Peder Mannerfelt Produktion”. Viņas radošā darbība guvusi ievērojamu atzinību, tajā skaitā tiekot izcelta “Fact Magazine” rakstā “10 hausmūzikas un tehno producenti, kuriem pievērst uzmanību 2016. gadā”. Vtorovas pašas ierakstu izdevniecība “Take Away Jazz Records” radīta 2016. gada novembrī un māksliniece tās izdoto mūziku raksturo kā “mūziku cilvēkiem, kas nespēj naktīs gulēt un kurus apbur pasaulīgas, abstraktas kolāžas.” Pavisam nesen viņai tika piedāvāts regulārs ētera laiks “Berlin Community Radio”, kā arī pārraide Bristolē bāzētajā “Noods Radio”. Vtorova šobrīd strādā pie vairākiem remiksiem un jauniem ierakstiem, kā arī iedvesmojas no audio grāmatām un Baltijas jūras. Medijs “Crack magazine” raksta, ka Machine Woman šobrīd ir „labā pozīcijā, lai veiksmīgi satirizētu deju mūzikas konvencijas”. „Skaņu meža” ietvaros viņa uzstāsies 13. oktobrī.




Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+