Mobilā versija
-0.5°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
9. marts, 2015
Drukāt

Skatīšanai valdībā virza plašākus priekšvēlēšanu reklāmas ierobežojumus

sc_prieksvelesanu_reklama

Ministru kabineta komiteja šodien skatīšanai valdībā virzīja grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā, kas paredz noteikt visā valstī vienotus ierobežojumus priekšvēlēšanu reklāmai.

Grozījumi noteic, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai publiskās lietošanas ārtelpās (izkārtnes, stendi, afišas, tāfeles, plakāti, reklāma skatlogos) aizliegts izmantot valsts un pašvaldību iestāžu ēkas, baznīcas un lūgšanu namus, ārstniecības iestāžu ēkas, izglītības iestāžu ēkas, kā arī autoostas, stacijas, pasažieru ostas. Tāpat nedrīkstēs izmantot sabiedrisko transportu, vietējās un valsts nozīmes arhitektūras, pilsētbūvniecības un mākslas pieminekļus.

Priekšvēlēšanu reklāmas būs aizliegts izvietot arī tuvāk par 50 metriem no šiem objektiem.

Grozījumos noteikts, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana publiskās ārtelpās, izņemot minētos gadījumus, ir atļauta tikai tad, ja saskaņota ar attiecīgās vietas īpašnieku, pašvaldību un ir samaksāta pašvaldības nodeva par reklāmas, afišu un sludinājumu izvietošanu publiskās vietās saskaņā ar domes izdotajiem saistošajiem noteikumiem. Turklāt katrā reklāmas izvietošanas gadījumā ir skaidri jānorāda aģitācijas veicējs vai reklāmas/aģitācijas apmaksātājs.

Ieviešot šādu regulējumu, visā valstī būs vienoti, valsts noteikti ierobežojumi priekšvēlēšanu aģitācijai, līdz ar to arī visi politiskie spēki būs līdzīgā situācijā. Pašvaldībām ar saistošajiem noteikumiem būs tiesības noteikt tikai ierobežojumus reklāmas izmēram, veidam, gaismas un skaņas efektiem atbilstoši videi, ēku un būvju arhitektūrai, taču nebūs tiesīgas noteikt vietas, kurās aizliegta atsevišķu preču, preču grupu vai pakalpojumu reklāmas izplatīšana.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+