Mobilā versija
+0.5°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
5. jūlijs, 2013
Drukāt

“Škoda Electric” pārstāvis: Rīgai paredzēto trolejbusu iegādes finansējuma noteikumi ir izdevīgi

LETALETA

Rīgai paredzēto trolejbusu iegādes finansējuma noteikumi ir izdevīgi un konkurētspējīgi, šodien žurnālistiem atzina Čehijas uzņēmuma “Škoda Electric” tirdzniecības vadītājs Petrs Kasenčaks.

Arī Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) šodien žurnālistiem atzina, ka čehu partneru piedāvātie nomaksas nosacījumi ir izdevīgi un salīdzināt ieguldījumus sabiedriskajā transportā ar citām galvaspilsētā nepieciešamām programmām nav īsti korekti. SIA “Rīgas satiksmē” ir samaksāts par iepriekšējām saistībām, līdz ar to kopējais RS kredītslogs nemainīsies.

Uz finanšu ministra Andra Vilka (V) šonedēļ izteikto norādi, ka Rīgas ambīcijas uz tērēšanu ir ļoti lielas un trolejbusu iepirkums parādīsies valsts kopējā korekciju deficītā, Ušakovs atbildēja, ka viņš rīdzinieku vietā neuztrauktos par Vilka apgalvojumiem. Rīgas mērs iesaka ministram labāk rūpēties par to, kas notiek ar uzņēmumiem “Liepājas metalurgs” un “AirBaltic”. Ministrs sev neraksturīgi ir iesaistījies politiskajā procesā, ko viņš parasti nemēdzot darīt, piebilda Ušakovs.

“Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens pastāstīja, ka trolejbusi tiks iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājiem samaksājot astoņu gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža. RS ir vienojusies ar Čehijas uzņēmumu “Škoda Electric” par 125 jaunu 18 metrus garu trolejbusu “Škoda 27 TR” piegādi ar iespēju palielināt piegādes apjomu līdz 163 trolejbusiem. Līguma kopējā summa ir 131,8 miljoni eiro (92,6 miljoni latu).

Arī Bemhens apliecināja, ka šāds līgums nekādā gadījumā neatstās iespaidu uz RS tekošo finansējumu, jo ik gadu budžetā ir paredzēta zināma daļa – apmēram 20% no apgrozījuma – tieši kredītsaistību apkalpošanai. 2014.gadā RS beigs apmaksāt 350 autobusu iegādi, līdz ar to nerodas papildus slogs ne RS, ne Rīgas domes budžetam, turklāt trolejbusu piegādes paredzētas piecu gadu laikā, bet izmaksas astoņu gadu laikā par katru konkrēto trolejbusu.

“Mēs pilnībā nodrošinām finansējumu. Apmaksas laiks ir astoņi gadi, un tas nozīmē, ka pasūtītāja pusei nav nekādu papildus izdevumu, lai dabūtu kredītu. Finansējums jau uzreiz nāk no trolejbusu piegādātāja, un esmu pārliecināts, ka finansēšanas ziņā mēs piedāvājam tādus noteikumus, kas tiešām ir konkurētspējīgi. 2,2% gadā – es domāju, ka šajā ziņā tie noteikumi, kurus mēs piedāvājam, ir izdevīgi,” uzsvēra Kasenčaks.

Ar jaunajiem trolejbusiem tiks aizvietoti tie trolejbusi, kuru ekspluatācijas laiks ir beidzies. Šobrīd “Rīgas satiksmei” ir 267 trolejbusi, no kuriem 66 trolejbusiem jau ir beidzies ekspluatācijas termiņš, kas trolejbusiem ir 12 gadi. Tuvāko sešu gadu laikā ekspluatācijas termiņš beigsies vēl 62 trolejbusiem. Vecākie trolejbusi, kurus izmanto Rīgas satiksme, ir 25 gadus veci. Par 12 gadiem vecāku trolejbusu izmatošana ir dārga un nerentabla, jo to ekspluatācijas izdevumi ar katru gadu būtiski palielinās. Vecos trolejbusus Rīgas satiksme pārdos izsolē vai arī izmantos izjaukšanai rezerves daļās.

Statistika liecina, ka pārvadāto pasažieru skaits trolejbusos katru gadu pieaug. Pēdējo trīs gadu laikā pasažieru skaits trolejbusos ir pieaudzis par gandrīz 2 miljoniem – no 44,4 miljoniem 2010. gadā līdz 46,2 miljoniem 2012. gadā.

Viena no jauno, ar dīzeļdzinējiem aprīkoto trolejbusu priekšrocībām ir iespēja veidot jaunus savienojumus un pagarināt trolejbusu līnijas, neieguldot papildus finansējumu kontakttīklu infrastruktūrā.

Visi jaunie trolejbusi tiks aprīkoti ar dīzeļģeneratoriem, kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamajām rezerves daļām 150 tūkstošu kilometru nobraukumam, kā arī citu aprīkojumu. Trolejbusu garantijas laiks ir trīs gadi.

Jau ziņots, ka iepirkums izraisījis pastiprinātu interesi trolejbusu iespaidīgās cenas dēļ. Piemēram, “Nacionālās apvienības” frakcijas deputāti aicinājuši sniegt atbildes uz jautājumiem par to, vai iepirkuma komisijas locekļi ir guvuši patiesu pārliecību, ka “Rīgas satiksme” šajā darījumā nepārmaksā un tehniskajā specifikācijā norādītās prasības ir kritiskas kvalitatīva sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanai pilsētā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+