Ekonomika
Bizness

“Škoda Vagonka”: Mēs esam pārsteigti par tik negaidītu “Pasažieru vilciena” lēmumu 0


Ražotāja “Škoda Vagonka” elektrovilciens.
Ražotāja “Škoda Vagonka” elektrovilciens.
Publicitātes foto

Autors: Romans Sorkins, “Škoda Vagonka” reģionālais pārdošanas direktors, Latvijas vilcienu iepirkuma projekta vadītājs

“Škoda Vagonka” ir pārsteigta par šādu negaidītu AS “Pasažieru vilciens” lēmumu paziņot “Talgo” par iepirkuma uzvarētāju, jo tādējādi, pretēji AS “Pasažieru Vilciens” apgalvotajam, Latvija par pasažieru vilcieniem samaksās kopumā par 10 miljoniem eiro vairāk.

“Škoda Vagonka”, iesniedzot piedāvājumu “Pasažieru vilciens” izsludinātajā konkursā par piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piegādi, izteica finansiāli visizdevīgāko piedāvājumu.

“Škoda Vagonka” piedāvājumā ietvertās vidējās kopējās izmaksas uz vienu pasažieru sēdvietu gadā bija 893,59 eiro, ko mēs kā pieredzējis vilcienu un cita elektrotransporta ražotājs esam joprojām gatavi nodrošināt.

Kā zināms no piedāvājumu atvēršanas procedūras, kas notika 6.augustā, nākamais izdevīgākais finanšu piedāvājums bija par vairāk kā 4% dārgāks.

Mums ir pamats uzskatīt, ka vēlāk trīs mēnešu periodā mūsu piedāvājums apzināti tika padarīts dārgāks.

Notika piemērojamās metodikas maiņas un vairākas aprēķinu korekcijas, uz kurām tik ļoti uzstāja AS “Pasažieru vilciens” un kur vairākos gadījumos mēs piekāpāmies, lai gan uzskatījām, ka tas nepamatoti sadārdzina mūsu piedāvājumu.

Visu laiku mēs apliecinājām, ka esam gatavi godprātīgi izpildīt pasūtījumu atbilstoši sākotnēji iesniegtajam piedāvājumam, uzņemoties pilnu atbildību kāda paredzēta līgumā. Pat pēc tām korekcijām, kurām mēs piekāpāmies, mūsu piedāvājums viennozīmīgi bija labākais.

Mēs vēlamies norādīt, ka “Škoda Vagonka” jau ir ražojusi šāda tipa vilcienus ar izmaksām, kas tika iestrādātas piedāvājumā.

Turklāt šodien publiski paziņotie rezultāti nemaz neatbilst iepirkumā prasītājiem – tajā tika prasīts norādīt kopējās vidējās izmaksas uz vienu pasažiera sēdvietu gada laikā un piegādes grafiku (cik īsā periodā tiek piegādāti visi vilcieni), kas tad arī kalpoja par kritēriju uzvarētāja noteikšanai.

Nav saprotams, kāpēc šobrīd tika paziņots tikai kopējais cipars 225,3 miljonu eiro apjomā, kas ir daļa no tā, kas tika vērtēts.

Mēs ceram, ka saņemsim no AS “Pasažieru vilciens” pilnus oficiālos rezultātus, kur būs redzami visi tie kritēriji, kuri tika iekļauti konkursa rezultātu vērtēšanā, veiksim to analīzi un tad sniegsim detalizētu savu viedokli.

Jau šobrīd varam teikt, ka noteikti iestāsimies par to, ka mūsu piedāvājums bija visizdevīgākais Latvijai un tāpēc ļoti nopietni apsvērsim vēršanos IUB, apstrīdot šodien paziņotos rezultātus.

Izvēloties mūsu piedāvājumu, Latvijas pasažieri saņemtu vislabākos jaunos vilcienus iepirkumā paredzētajā laikā un par godīgu cenu, valstij nepārmaksājot par šo iepirkumu.

Saistītie raksti

Šis jau ir trešais Latvijas mēģinājums iegādāties jaunus piepilsētas pasažieru elektrovilcienus, un, nedrīkst pieļaut, ka arī pār šī iepirkuma caurspīdību un izdevīgumu ir kāda aizdomu ēna.

“Škoda Vagonka” uzskata, ka pasažieru vilcienu iepirkuma procesa necaurspīdība un iespējamās intereses var aizēnot Latvijas kā uzticama un godprātīga darījumu partnera reputāciju starptautiskā arēnā.

LA.lv