Mobilā versija
Brīdinājums -0.9°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
7. jūnijs, 2016
Drukāt

Skolēni 12.klasē varētu apgūt tikai četrus priekšmetus (5)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Ilustratīvs attēls

Jaunais izglītības standarts varētu paredzēt, ka 12.klašu skolēni mācību gada laikā apgūst tikai četrus mācību priekšmetus, Saeimas komisijas sēdē informēja Valsts Izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks.

Catlaks norādīja, ka šobrīd VISC uzsāk kompetencēs balstītā izglītības satura pieejas izstrāde, kas paredzētu arī jaunu Vidusskolas noslēguma pārbaudījumu sistēmu. “Būtu jāgroza esošā centralizēto eksāmenu sistēma, tieši domājot par pēdējiem vidusskolas gadiem. Dažkārt par daudz cenšas visus vidusskolas beidzējus pārbaudīt visā,” pauda Catlaks.

VISC apsver iespēju pēdējā vidusskolas gadā likt skolēniem izvēlēties četrus vai piecus mācību priekšmetus, kurus apgūtu padziļināti. Šajos eksāmenos skolēni arī kārtotu gala eksāmenu. “Šobrīd tas ir atvērts jautājums, cik ļoti ierobežot skolēnus apgūstamo priekšmetu izvēlē. Nav izlemts, vai kādam no tiem obligāti būtu jābūt STEM nozarē,” pavēstīja Catlaks.

Šī sistēma neatceltu skolēnu vispārējo zināšanu pārbaudi, jo eksāmenus matemātikā, latviešu valodā un iespējams arī dabaszinībās skolēni kārtotu 11.klasē.

Jau ziņots, ka VISC vasarā plāno veidot ekspertu grupas jaunā izglītības standarta izstrādei. Izglītības satura reformas plānots sākt 2018.gadā.

Tāpat ziņots, ka šogad notika pilotprojekta eksāmens, lai lemtu par obligātā centralizētā eksāmena dabaszinībās ieviešanu. Eksāmena vidējie rezultāti valstī dabaszinībās ir 47,45%, fizikā – 34,88% un ķīmijā – 47,23%.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Un tieši pēdējie trīs ļoti svarīgi priekšmeti! Pareizais lēmums jāievieš ar steigu..

  2. Nu cik aprobežoti bijušie padomju nomenklatūras pakalpiņi var graut mūsu bērnu izglītības sistēmu un pataisīt konkurētnespējīgus. Ja paši neko nevariet iemācīties, ejiet mājās auklēt mazbērnus. Kur var redzēt ministrijas 5 vai 6 simti ierēdņu sauso atlikumu valsts attīstībā????? Nu nav taču pansionāts…

  3. Nu nevajag ņirgāties – tas, ka mūsu absolventi daudzus mācību priekšmetus ir tikai pavirši apgrābstījuši, nevis dažus apguvuši padziļināti, ir iemesls, kāpēc mūsējos negrib uzņemt Kembridžā. Šī sistēma tuvinātu mūsu skolas prestižajām Anglijas skolām, taču vajadzētu atstāt arī alternatīvu tiem, kuri vēl vidusskolā nezina, kur mācīsies tālāk. Visi tāpat uz Kembridžu nepretendēs.

  4. vai nepietiks ar vienu – iemācīt parakstīties?

Draugiem Facebook Twitter Google+