Foto-LETA/AFP

Skolēnu skaits sarūk 0

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) pirms 1. septembra apkopojusi statistiku par skolām un skolēniem. Tā liecina, ka skolēnu skaits pēdējo 12 gadu laikā sarucis gandrīz par ceturtdaļu. Par atskaites punktu ņemot 2006./2007. mācību gadu, šajā mācību gadā tiek prognozēts, ka skolēnu skaits būs par 23,45% mazāks. IZM Izglītības departamenta direktore Evija Papule vakar preses konferencē skaidroja, ka šogad ir ļoti neliels skolēnu skaita pieaugums, kas saistāms ar pirmsskolas vecuma bērnu skaita palielināšanos. Tomēr IZM prognozes liecina, ka skolēnu skaita pieaugums minētajā izglītības līmenī turpmākajos gados nav gaidāms. Ministrija prognozē, ka 2020./2021. mācību gadā skolēnu skaits, salīdzinot ar 2006./2007. mācību gadu, kopumā būs sarucis par 24,05%. Jaunais mācību cēliens būs stabilitātes un stabilas gatavošanās pārmaiņām gads, vakar preses konferencē par aktualitātēm pirms jaunā mācību gada sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis. “Daudz kas būs veicams – to vairāk sajutīs skolotāji un skolu vadība, nevis skolēni un viņa vecāki. Aprobācijā iesaistītās skolas pārmaiņas sajutīs vairāk,” teica ministrs, runājot par jauno mācību saturu – kompetenču pieeju izglītībā, uz kuru Latvijas skolas pakāpeniski pāries jau no nākamā gada 1. septembra. K. Šadurskis minēja, ka, ņemot vērā izmaiņas normatīvajos aktos, šogad būs skaidrāka finanšu plūsma uz izglītības iestādēm. Tāpat arī jaunā pedagogu kvalitātes novērtēšanas sistēma “būs patīkamas pārmaiņas pedagogiem”, jo būs mazāk birokrātijas un vairāk reāla darba novērtējuma, teica Šadurskis.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
VIDEO. Artuss Kaimiņš savā raidījumā pamatīgi nokaitina LTV leģendu Andreju Volmāru, kurš pamet sarunu pusratā
Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
Lasīt citas ziņas

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.