Foto – LETA

Skolotāja 3.klases skolniekam uzdod mājasdarbu: izskaidrot rupja lamu vārda nozīmi 44

Kāda 3. klases skolēna mammas ir sašutusi par mājasdarbu, kāds uzdots viņas bērnam. Sūrojas, ka pagarinātās grupas skolotāja nevis aizrāda, ka necenzētus vārdus lietot nedrīkst, bet tieši pretēji, kā mājasdarbu liek sīki izanalizēt prostitūciju, vēstīja TV3 raidījums “Bez Tabu”.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Lasīt citas ziņas

Bērna mamma vēstulei pievienojusi arī lapu ar uzdevuma tekstu: “Ma*ka. Lūdzu uzrakstīt šī vārda vēsturisko un mūsdienīgo nozīmi un salīdzināt! Darbu iesniegt pagarinātās grupas skolotājai.” Trešklasnieka mamma par uzdoto mājasdarbu ir sašutusi un par to ziņojusi Izglītības un Zinātnes ministrijai.

Izglītības kvalitātes valsts dienesta uzraudzības departamenta vadītājs Juris Zīverts atzīst, ka vārda skaidrojums nav iekļauts mācību programmas saturā, un tāda vēsturiska metode, lai novērstu lamu vārdu lietošanu skolās, mūsdienās vairs nebūtu izmantojama. Neesot arī pedagoģiski likt bērnam veikt šādu mājasdarbu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Nepiedienīgajā vārdā puika apsaukājis klasesbiedreni. Tas noticis ne reizi vien, tamdēļ, skolotāja mēģinājusi vērst uzmanību uz šī vārda lietojuma jēgu, ko 3.klases skolēns, visticamāk, nesaprot. Pagarinātās dienas grupas skolotāja cerējusi, ka bērna vecāki kopā ar savu atvasi mājās to pārrunās.

Izglītības kvalitātes valsts dienests saņēmis iesniegumu no trešklasnieka mammas arī par citu izmantoto metodi. Proti, pirms uzdot mājās analizēt šī necenzētā vārda nozīmi, skolotāja likusi audzēknim klasē to rakstīt daudzas reizes uz lapas, tad pārdomājusi un uzdevumu mainījusi.

Izglītības kvalitātes valsts dienesta pārstāvis atzīst, ka arī šāda metode ir nepedagoģiska.
Ja bērns lieto necenzētus vārdus un apsaukā klasesbiedrus, vislabāk būtu bijis paaicināt grēkazi savrup un veikt pārrunas, bet ne klasesbiedru priekšā. Jārunā par notikušo arī ar vecākiem, jo svarīgi, lai arī ģimenē tiktu mācīts nelietot lamu vārdus. Ģimnāzijas direktore gan bilst, ka sadarbība ar bērna vecākiem nav izdevusies veiksmīga.

Skolotāja, kas uzdevusi neparasto mājas darbu esot jauna, gudra, aizrautīga un talantīga. Pedagoga darbs esot viņas aicinājums, taču skolotājai trūkst pieredzes un viņa no kļūdām mācās.
Direktore jau uzrakstījusi paskaidrojumu Izglītības kvalitātes valsts dienestam par skolotājas izmantoto metodi cīņā ar lamu vārdu. Dienesta vadība sola gadījumu izskatīt un, tad vērtēs, kā reaģēt uz notikušo.