Latvijā
Izglītība

Skolu direktori: Pedagogu skaits strauji sarūk, radot nopietnu valsts mēroga problēmu1

Foto: PantherMedia/Scanpix/LETA

Izglītības iestādēs skolēnu skaits vietām pieaug, vietām paliek nemainīgs, tomēr pedagogu skaits arvien sarūk, radot nopietnu valsts mēroga problēmu, to aģentūrai LETA atzina trīs Rīgas vidusskolu direktori.

Rīgas 6.vidusskolas direktors Haralds Bārzdiņš izteicās, ka pašlaik skolas funkcionē, jo ir “vecās gvardes”, kuras strādā idejas vārdā, tomēr, ja esošajā sistēmā nekas kardināli nemainīsies, skolās vairs nebūs jaunu pedagogu.

Viņaprāt, pārmaiņas izglītībā jāsāk ar soļiem pedagogu atbalstīšanā un pietiekama atalgojuma nodrošināšanā, tad var spriest par kvalitatīvu izglītību un skolu optimizāciju. Bārzdiņš pauda, ka pedagogu trūkums ir milzīgs un viņš nezina nevienu izglītības iestādi, kurā nebūtu kadru trūkums, kas, viņaprāt, liecina par nacionālu problēmu.

Tāpat viņš sacīja, ka pagaidām skolas tiks galā ar esošo situāciju, tomēr, viņaprāt, tas ir laika jautājums pirms izglītības sistēmā iestāsies pilnīga krīze.

Arī Rīgas 85.vidusskolas direktore Aija Makšāne uzsvēra, ka problēma ir ļoti liela un pēdējā laikā pasliktinās arvien vairāk. Trūkstošos pedagogus skolās, visticamāk, izdosies aizvietot, bet direktore vēl pauž cerību, ka līdz septembrim izdosies aizpildīt brīvās vakances.

Skolām ir jāpriecājas par jebkuru kandidātu, kuram izglītība ļauj pieteikties izsludinātajam amatam, tomēr tas neliecina par kvalitatīvu izglītību, bet par izmisumu, norādīja Rīgas Juglas vidusskolas direktore Aija Melle un Bārzdiņš.

Melle skaidroja, ka skolotāji, kuri skolu tīkla optimizācijas rezultātā zaudē darbu, ne vienmēr dodas strādāt uz nākamo skolu, tāpēc atbildīgajām iestādēm jādomā ne tikai, kā sagatavot jaunos pedagogus, bet arī kā noturēt un atalgot jau esošos.

LA.lv