Mobilā versija
+0.2°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
3. februāris, 2013
Drukāt

Skrējienā uzsvaru vienmēr uz izelpu

Foto-Stock.xchngFoto-Stock.xchng

Lasītājs jautā: “Brīžiem skrējiena laikā grūti elpot. Kā to darīt pareizi?”

 

Ļoti svarīgi ir elpot ritmiski. Viss elpošanas cikls sākas no izelpas – ja normāli izvada gaisu no organisma, tad seko arī pilnvērtīga ieelpa, zina teikt sporta ārste Sandra Rozenštoka. Biežākā problēma ar elpošanu ir tad, ja izelpa tiek norauta – plaušās tiek atstāts gaiss un nākamā ieelpa seko pa virsu. Ja gaisā ir 21 procents skābekļa, tad izelpā ir 17 – uzņemam četrus procentus. Noraujot izelpu, nesanāk normāla ieelpa, un tas rada skābekļa deficītu. Līdz ar to cilvēks sāk elpot biežāk un neritmiskāk, kas apgrūtina sportiskās aktivitātes.

Lai kontrolētu elpošanu, tā ir pilnīgi jāpiesaista pie soļiem: divi soļi – ieelpa, divi soļi – izelpa. Savukārt skrienot šādi darīsim uz trim, bet ātri rikšojot – uz četriem soļiem.

Iesildīšanās laikā ieelpojam caur degunu, bet izelpojam caur muti. Kad slodze ir lielāka, deguns vairs netiek līdzi, tad elpojam tikai caur muti.

Iemācoties pareizi elpot, varam uzlabot sportiskos rezultātus, jo labāka kļūst organisma apgāde ar skābekli.

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+