Šā gada otrajā ceturksnī Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs visvairāk apkalpoti viesi no Krievijas – 15%, Vācijas – 13%, Somijas un Igaunijas – 6%, Norvēģijas, Lietuvas un Zviedrijas – 5%.
Šā gada otrajā ceturksnī Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs visvairāk apkalpoti viesi no Krievijas – 15%, Vācijas – 13%, Somijas un Igaunijas – 6%, Norvēģijas, Lietuvas un Zviedrijas – 5%.
Foto – LETA

Slēpts atbalsts PBK?
 3

“Starp pēdējās dienās izsludinātajiem iepirkumiem viens no izcilākajiem ir nodibinājuma “Rīgas Tūrisma attīstības birojs”, kurš attīsta zīmolu “LiveRiga”, nevainīgais paziņojums par vēlmi iepludināt ceturtdaļmiljonu eiro vienā konkrētā TV uzņēmumā, kas sekmīgi pārstāv mūsu impēriskās kaimiņzemes Krievijas informatīvo telpu Baltijā. Mediju speciālistiem, lasot iepirkuma dokumentāciju, būtu jākrīt no smiekliem gar zemi. Taču tie ir smiekli caur asarām, jo šis ir kārtējais piemērs, kad ierēdņi un amatpersonas ciniski ignorē normas, kas regulē publiskā sektora vajadzībām veicamos iepirkumus,” tā redakcijai raksta reklāmas nozares pārstāvis, kurš izvēlējies pseidonīmu Jānis Smildziņš. “Atklātā konkursa mērķis ir cēls – popularizēt Rīgas piedāvātās iespējas abu mūsu Baltijas kaimiņvalstu iedzīvotājiem, taču nolikuma rakstītāji paziņo, ka “iepirkuma priekšmets ir reklāmas klipu izvietošana televīzijā “Pirmajā Baltijas kanālā” Lietuvā un Igaunijā”,” raksta vēstules autors, vaicājot – vai Rīgai vēlas piesaistīt tikai tūristus, kas skatās “Pirmo Baltijas kanālu”?

Reklāma
Reklāma

Par 250 000 eiro


TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Nodibinājums “Rīgas Tūrisma attīstības birojs” (“RTAB”) tiešām izsludinājis konkursu par 250 000 eiro (bez PVN) par pasūtītāja nodrošināto reklāmas klipu pārraidīšanu Lietuvas un Igaunijas televīzijas “Pirmajā Baltijas kanālā” (“PBK”), aicinot tā skatītājus apmeklēt Rīgu.

Iepirkuma konkursa nosacījumi paredz pirkt raidlaiku Igaunijas “PBK” un Lietuvas “PBK” laika posmā līdz 28. februārim. Lietuvā reklāmai iecerēts tērēt 150 000 eiro, Igaunijā – 100 000 eiro. Konkursa nolikumā teikts, ka piedāvājumu dalīt nedrīkst. Neviens nešaubās, ka visizdevīgākos nosacījumus reklāmas izvietošanai savos kanālos spēs piedāvāt pats “PBK”. Tātad konkurss rakstīts vienam pretendentam, ir pārliecināti aptaujātie reklāmas nozares eksperti.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā zināms, “PBK” galvenokārt skatās krievu valodā runājošie cilvēki. Vai uz Rīgu iecerēts aicināt vien Igaunijas un Lietuvas krievus? RTAB atbild, ka igauņiem un lietuviešiem adresētas reklāmas jau bijušas.

“Šogad janvārī un februārī abās kaimiņvalstīs veiksmīgi tika realizēta kampaņa, kuras laikā “MTG” kanālos (TV3 un TV6) Rīga kā piemērots brīvdienu galamērķis reklamēta igauniski un lietuviski runājošai auditorijai. Savukārt gada otrajā pusē līdzīga apjoma kampaņa šajās valstīs ar lielu krieviski runājošo iedzīvotāju īpatsvaru tiks realizēta arī krieviski runājošai auditorijai “Pirmajā Baltijas kanālā” – televīzijā ar augstiem reitingiem un plašu auditoriju gan Igaunijā, gan Lietuvā,” rakstiskā atbildē redakcijai skaidro “RTAB” valdes locekle Vita Jermoloviča. Igauniski un lietuviski runājošai auditorijai paredzētā kampaņa arī bijusi 250 000 eiro vērta. Arī toreiz izvēlēta konkrēta televīzija ar augstiem reitingiem un plašu auditoriju, vēsta “RTAB”.

“PBK” – augsti reitingi?


V. Jermoloviča “RTAB” reklāmas efektivitāti kaimiņvalstīs raksturo ar skaitļiem. Proti, šā gada pirmajā ceturksnī salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn Rīgas tūrisma mītnēs no visiem apkalpotajiem viesiem 10% bija no Igaunijas, bet no Lietuvas – 8% klientu. Otrajā Igaunijas viesu skaits veidoja 6%, bet Lietuvas viesu – 5% lielu īpatsvaru.

Tomēr cik tad liela ir “PBK” “augsto reitingu” tirgus daļa kaimiņvalstīs? “TNS” informācija rāda, ka nebūt ne tik liela – pērn Lietuvā tai bija 10%, bet Igaunijā 17% liels īpatsvars. Salīdzinājumam – TV3 tirgus daļas īpatsvars Lietuvā ir 34% liels. Eksperti paredz – saistībā ar Lietuvas “PBK” kanāla slēgšanu uz laiku šā gada sākumā Lietuvā “PBK” tirgus daļa patlaban ir vēl mazāka. Savukārt Igaunijā šajā gadā “PBK” tiek paredzēts 15% liels īpatsvars. Jāpiebilst arī, ka MTG kompānija raida arī kanālus krievu valodā.

Aptaujātie reklāmas eksperti teic – šādos gadījumos konkursa nolikumā ir jānosaka vēlamā sasniedzamā mērķauditorija, nevis konkrēts televīzijas kanāls, tāpēc konkurss vērtējams kā “ļoti necaurspīdīgs” jeb slēpts naudas atbalsts šim TV kanālam.

Reklāma
Reklāma

Latvijas Reklāmas asociācijas vadītāja Baiba Liepiņa: “Tas nav labas prakses iepirkums un ierobežo konkurenci vairāku iemeslu dēļ. Proti, nav norādīts, kādu auditoriju pasūtītājs vēlas sasniegt, kas neļauj dalībniekam pateikt, cik tas maksā. Tātad nav noteikti kvalitatīvie un kvantitatīvie rādītāji. Tiek ierobežota konkurence, iedodot naudu vienam kanālam. Protams, kaut kāda atdeve no reklāmas būs, tomēr vai tai nebūs pārāk daudz iztērētas naudas, ņemot vērā šā kanāla auditorijas lielumu? Ir šaubas par šādas reklāmas izvietošanas efektivitāti.”

Uzziņa


Nodibinājumā “Rīgas Tūrisma attīstības birojs” 70% pieder Rīgas domei, bet pārējiem dibinātājiem – “Air Baltic”, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijai un Latvijas Tūrisma aģentu asociācijai – katrai pa 10%.