Mobilā versija
Brīdinājums +4.9°C
Sabīne, Sarma, Klaudijs
Pirmdiena, 5. decembris, 2016
18. maijs, 2016
Drukāt

Sliežu ceļu “Rail Baltica” vajadzībām vispirms atsavinās Rīgā (5)

Foto no "Rail Baltica" trases vizualizācijaFoto no "Rail Baltica" trases vizualizācija

Eiropas sliežu platuma “Rail Baltica” vajadzībām īpašumu atsavināšana vispirms sāksies Rīgā, un tā plānota no 2017. līdz 2019. gadam, vakar preses konferencē informēja SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.

Tā kā vispirms ir plānots izbūvēt Rīgas centrālo staciju un tās apkārtni, Rīgas lidostas staciju un līniju starp tām, tad arī īpašumu atsavināšanas process vispirms noritēs Rīgā. Patlaban “Eiropas dzelzceļa līnijas” izstrādājot īpašumu atsavināšanas plānu, kurā tiks analizēts, kā strādāt ar sarežģītākajiem gadījumiem, kā arī ietverts laika grafiks. Pagaidām nav zināms, cik precīzi īpašumus trase Rīgā skars, taču, kā lēš eksperti, to skaits nevarētu būt liels. Kopumā Latvijā ir konstatēti aptuveni 1000 skarto īpašnieku.

Ar katru īpašnieku plānots veikt individuālas sarunas un tālāk piesaistīt profesionālu īpašumu vērtētāju. Galvenais kritērijs esot tirgus cena, un “par sapņiem nevienam nemaksās”. Konkrēts skarto īpašnieku skaits būs zināms pēc tam, kad vasarā valdība akceptēs trases novietojuma līniju.

“Eiropas dzelzceļa līnijas” būs “Rail Baltica” trases izbūves īstenotāja un aktivitāšu ieviesēja, skaidroja uzņēmuma valdes loceklis, Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands. Tā būs atbildīga gan par iepirkumiem, gan finanšu tēriņiem projektiem Latvijā. Atskaites plānots iesniegts gan SM, gan trīs Baltijas valstu kopuzņēmumam “RB Rail”.

2014. gadā valstij pilnībā piederošā SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” kļuva par dibinātāju un akcionāru Baltijas valstu kopuzņēmumā AS “RB Rail”, ieguldot 650 000 eiro un iegūstot proporcionāli vienādu akciju daļu ar Lietuvas un Igaunijas akcionāru jeb 33,33% akciju.

“Rail Baltica” projekta pirmajā kārtā Brisele Latvijai piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Šis projekts ir bezjēdzīgs un mūsu zemei absolūti nevajadzīgs! Tas ir tikai laika jautājums, kad tas aptaisīsies pēc pilnas programmas … JO TAM JAU IR UZLIKTS “zīmogs” – bēru vainaga izskatā, ko, paužot savu nostāju sabiedriskajā apspriešanā, projekta bīdītājiem uzdāvināja kāds no Sējas novada.

    • Šis atgadījums par bēru vainaga dāvināšanu no Rail Baltica puses ir rūpīgi noklusēts! Tas pat netika piefiksēts sabiedrisko apspriežu protokolos.

  2. «“Rail Baltica”». Апафеоз деятельности ландшафтных дизайнеров и никакой связи с реальным проектированием прокладки трассы железной дороги. Отвод земли на основании нарисованных картинок без проведения специальных расчётов, это просто мрак какой то. А потом вдруг выяснится, что из-за профиля пути и из-за кривых ни о какой такой скорости в 250 км/ час не может быть и речи.

  3. Bez pieturas Salacgrīvā un Lietuvas teritorija tuvumā Latvijai šis projekts ir pilnīgi bezjēdzīgs. Kāda jēga no vilciena ja tam tikai viena pietura Latvijā ja jābūt minimums 3jām.

Putnu gripa pietuvojusies Latvijai (3)Vairākās Eiropas Savienības (ES) valstīs atklāts bīstamais putnu gripas vīruss, un Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) norāda, ka ir pamats satraukumam arī Latvijā, sestdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Pasaulē
Gribējām, kā labāk, sanāk, kā vienmēr: Valsts izģērbj mazo uzņēmēju (10)Iecere no nākamā gada 1. janvāra noteikt minimālo sociālās apdrošināšanas iemaksu līmeni izpelnījusies ievērojamu pretestību, jo uzņēmēji brīdina, ka labie nodomi var beigties ar bēdīgām sekām.
Draugiem Facebook Twitter Google+