Foto no “Rail Baltica” trases vizualizācija

Sliežu ceļu “Rail Baltica” vajadzībām vispirms atsavinās Rīgā 5

Eiropas sliežu platuma “Rail Baltica” vajadzībām īpašumu atsavināšana vispirms sāksies Rīgā, un tā plānota no 2017. līdz 2019. gadam, vakar preses konferencē informēja SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Tā kā vispirms ir plānots izbūvēt Rīgas centrālo staciju un tās apkārtni, Rīgas lidostas staciju un līniju starp tām, tad arī īpašumu atsavināšanas process vispirms noritēs Rīgā. Patlaban “Eiropas dzelzceļa līnijas” izstrādājot īpašumu atsavināšanas plānu, kurā tiks analizēts, kā strādāt ar sarežģītākajiem gadījumiem, kā arī ietverts laika grafiks. Pagaidām nav zināms, cik precīzi īpašumus trase Rīgā skars, taču, kā lēš eksperti, to skaits nevarētu būt liels. Kopumā Latvijā ir konstatēti aptuveni 1000 skarto īpašnieku.

Ar katru īpašnieku plānots veikt individuālas sarunas un tālāk piesaistīt profesionālu īpašumu vērtētāju. Galvenais kritērijs esot tirgus cena, un “par sapņiem nevienam nemaksās”. Konkrēts skarto īpašnieku skaits būs zināms pēc tam, kad vasarā valdība akceptēs trases novietojuma līniju.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Eiropas dzelzceļa līnijas” būs “Rail Baltica” trases izbūves īstenotāja un aktivitāšu ieviesēja, skaidroja uzņēmuma valdes loceklis, Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands. Tā būs atbildīga gan par iepirkumiem, gan finanšu tēriņiem projektiem Latvijā. Atskaites plānots iesniegts gan SM, gan trīs Baltijas valstu kopuzņēmumam “RB Rail”.

2014. gadā valstij pilnībā piederošā SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” kļuva par dibinātāju un akcionāru Baltijas valstu kopuzņēmumā AS “RB Rail”, ieguldot 650 000 eiro un iegūstot proporcionāli vienādu akciju daļu ar Lietuvas un Igaunijas akcionāru jeb 33,33% akciju.

“Rail Baltica” projekta pirmajā kārtā Brisele Latvijai piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai.