×
Mobilā versija
Brīdinājums +22°C
Zenta, Dzelde, Zelda
Trešdiena, 15. augusts, 2018
19. jūlijs, 2018
Drukāt

Smadzeņu satricinājums, lauzti gurni: rīdzinieci sabrauca uz gājēju pārejas (21)

Foto - Artis DrēziņšFoto - Artis Drēziņš

Cietusī Svetlana ar vīru Andreju vietā, kur viņai uzbrauca.

13. novembrī sešos vakarā Svetlanu pie pašas mājas Rīgā, Kurzemes prospektā 36, uz neregulējamas gājēju pārejas notrieca “Renault”, ko vadīja Aleksandrs Jegorskis.

 

Paradoksāli, bet gājēju pārejas nav tās drošākās vietas uz ceļa. Pagājušajā gadā Latvijā uz gājēju pārejām (pārsvarā neregulējamām) 11 cilvēki gāja bojā un 37 guva smagus ievainojumus, viena no viņiem bija 45 gadus vecā rīdziniece Svetlana. Sievietei bija palikuši tikai divi soļi līdz plūsmu sadalošajai joslai, kad viņai uz taisna un labi pārredzama ceļa uzbrauca automobilis.

Autovadītājs apstājās, izsauca policiju un ātro medicīnisko palīdzību un savu vainu atzina. Arī šonedēļ Rīgas pilsētas Pārdaugavas tiesā Jegorskis savu vainu atzina un lūdza neveikt pierādījumu pārbaudi. Tiesa ilga stundu, un tiesnese Elīna Leitāne piesprieda Jegorskim divu gadu cietumsodu nosacīti ar divu gadu pārbaudes laiku un atņēma autovadītāja tiesības uz diviem gadiem. Tieši šādu sodu arī prasīja prokurors Pēteris Urbāns. Apsūdzētā advokāte Rita Oļhova gan lūdza tikai gadu, sakot, ka Jegorski pozitīvi raksturo darbavieta (strādā servisā), ka ir trešās grupas invalīds (zaudējis vienu aci) un ka kopā ar dēlu un sievu samaksās civiltiesiskajiem apdrošinātājiem 11 tūkstošus eiro, ko tie aprēķinājuši par labu cietušajai. Tiesa, tā kā ar mani Jegorskis un viņa advokāte atteicās runāt, tad nav zināms, vai apdrošinātāji piedzīs zaudējumus regresa kārtībā no notiesātā: to dara tikai konkrētos ap­stākļos, biežākie no kuriem ir, piemēram, atstāta notikuma vieta (šajā gadījumā tā nebija), reibuma stāvoklis (šajā gadījumā nebija), nav bijušas tiesības vadīt automobili, tam nav izieta tehniskā apskate, neatbilstošas riepas utt.

Morālo kompensāciju tiesā Svetlana nepieteica. Viņa man stāsta, ka kopā ar vīru Andreju pirms tiesas tikušies ar Jegorski, viņa advokātu un probācijas dienesta pārstāvi, kuri pierunājuši tiesā nesniegt prasību pēc morālās kompensācijas, jo tad tiesvedība ieilgšot un arī no apdrošinātājiem līdz nepārsūdzamam spriedumam neko nesaņemšot. Līdz ar to Svetlana un Andrejs tiesā pretenzijas neizvirzīja.

Pēc tiesas sēdes abi gan man sacīja, ka apsūdzētais nesaka taisnību, ka gribējis, bet neesot varējis ar viņiem sazināties, lai sniegtu palīdzību. Tāpat par to, ka gājēju pāreja bijusi tumša, – patiesībā tā bijusi apgaismota.

Par Svetlanas dzīvību trīs ārsti cīnījušies vairāk nekā sešas stundas. Sievietei bijis smags smadzeņu satricinājums, lauzti gurni, kājas, citas traumas. Šobrīd pārvietojas ar riteņu balsta ratiņiem un vīra pavadībā, kā pati saka, “kauli daudzās vietās saskrūvēti ar skrūvēm un saskavoti ar skavām”. Vai pilnīgi izveseļosies, sieviete nezinot. Svetlana saka paldies savai darbavietai SIA “Maxima Latvija”, kur strādājusi par pārdevēju: darbadevēja apmaksātā apdrošināšanas polise segusi operāciju un ārstu apmeklējumu izmaksas, divas nedēļas rehabilitācijas centrā “Vaivari”.

Tiesas spriedumu iespējams pārsūdzēt. Cietusī, visticamāk, to nedarīs, par apsūdzēto nav zināms.

Satiksmes eksperti ir pētījuši ceļu satiksmes negadījumus Rīgā, tās apkaimē un augustā nāks klajā ar secinājumiem. Jau tagad zināms, ka drošības nolūkos nepieciešams daudzviet uzlabot vai likvidēt gājēju pārejas. Gājēju pārejas uz saviem ceļiem visā valstī nolēmusi auditēt arī VAS “Latvijas valsts ceļi”.

Pievienot komentāru

Komentāri (21)

  1. Hmm, vai šeit nav problēmu ar personas datu aizsardzību? Kādreiz būtu rakstījuši S. un A.J. Tagad tik mājas adresi un pases numuru nav uzrakstījuši.

  2. Nu nezinu, nezinu .Te visi baigie gudrisi. Es braucu jau gana ilgi 30 gadu,bet kad kautkur eju,noteikti paskatos pa labi pa kreisi, dzivot ta gribas. Pasam ir bijis,tantuks iet pa ielu-pareja,ne pa labi ne pa kreisi UN IR JAU uz ielas.A JA ZIEMA? Vai lietus?

    • Tu brauc 30 gadus? Tu pirms gājēju pārejām SAMAZINI ātrumu, kā to prasa CSN 145. un 146? Ja nē tad ej dilles lasīt, pārkāpējs, kurš māca citus izdarīt pārkāpumu – vadītājam ir jāsamazina ātrums piurms pārejas, jo nevarēsi attaisnoties ar tekstu ka ES NOBRAUCU 3 gadīgu mazuli uz gājēju pārejas tāpēc ka viņš nepārliecinājās, ka viņu nelaiž!!!!

      • Randy, BR-Deutschland & Latvija, €U Atbildēt

        Pilniigi piekriitu Jums. Principaaa, vcar jau teikt, ka man jau ir vienalga, jo dziivoju BR-Deutschland nu jau 17 gadus, un Latvijaa ciemojos reizi paaris gados… bet tomeer… Visaa civilizeetaa Pasaulee, tajaa skaitaa arii €iropaa, satiksmes noteikumos ir dazhi PAMATPRINCIPI, un tie saka, ka vaajaakajai (neaizsargaatajai) pusei VIENMEER ir TAISNIIBA!!!. Tas nnoziimee, ka autovadiitaajam ir jaauzmanaas no gaajeeju un velosipeedistu (iespeejams) neadekvaataas riiciiibas, velosipeedistam ir jaauzmanaas no gaajeejiem. Starp citu, vienkaarsh tests, kaa pie mums Bavaarijaa atpaziit Austrumeiropas ieceljotaajus: vinji uz hgaajeeju paarejas nezin savas tiesiibas, un tramiigi skataas apkaart, ka tik kaads neuzbrauc virsuu… nozheelojami, bet saprotu…. verdziskums un savu tiesiibu neapzinaashanaas seezh dzilji… geenos… vergu dveeseles geenos.

        • CSN visiem ir vienādi Atbildēt

          Bingo — ir noteikumi, likumi, paagstinātas bīstamības instruments — viss šis ir jāzin. Un šoferis, kurš mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku uzskata par apdraudējumu sev ir automātiski pārkāpējs!

        • Arī Vācijā austrumeiropietim uz gājēju pārejas var uzbraukt austrumeiropietis… vai musulmanis Ziemassvētku noskaņā 😉

          Ja pats sevi sargās tad uz citiem nevajadzēs paļauties.

  3. “kauli daudzās vietās saskrūvēti ar skrūvēm un saskavoti ar skavām”. Vai pilnīgi izveseļosies, sieviete nezinot. Svetlana saka paldies savai darbavietai SIA “Maxima Latvija”, kur strādājusi par pārdevēju: darbadevēja apmaksātā apdrošināšanas polise segusi operāciju un ārstu apmeklējumu izmaksas, divas nedēļas rehabilitācijas centrā “Vaivari”.

  4. Tagad Google maksā EUR 794 līdz EUR 982 par darbu tiešsaistē no mājām. Es nekad nedomāju, ka es varētu to izdarīt, bet mans labākais skolotājs katru mēnesi nopelna vairāk nekā 33500 euro, un tas pārliecināja mani izmēģināt. Pat cilvēkiem, kas to ir jaunuši, var viegli maksāt 600 eiro dienā un pat peļņa var pat sasniegt laika gaitā augstāks … Tas ir, kā es sāku

    ……>>>>>>>>>>>>

  5. Hm. Te rodas viens liels jautājums. Tekstā lasām, ka vainīgais ir 3. grupas invalīds – zaudējis vienu aci. Tiešām, tiešām cilvēks ar vienu aci drīkst vadīt auto? Pamēģiniet aizvērt vienu aci un pabraukt. Protams, var jau adaptēties, bet ar vienu aci cilvēks nejūt attālumus tā, kā cilvēks ar divām acīm. Divas acis cilvēkam evolūcija devusi, lai redze būtu telpiska.
    Turklāt zaudētās acs pusē redzeslauks būs mazāks, resp, iespējams, ka tieši tādēļ vadītājs to sievieti nepamanīja.

  6. 145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

  7. Kādreiz CSN bija teikts,ka ielu drīkst šķērsot tikai tad,kad esi pārliecinājies,ka netuvojas a/m vai tā ir jau apstājusies,lai palaistu gājējus. Mūsdienās daudzi kājām gājēji uzskata,ka braucoša a/m var apstāties uz sitiena…. Pati esmu auto/moto braucēja nu jau ar vairāk kā 20 gadu praktiskās braukšanas pieredzi visos gadalaikos un secina,ka ar gadiem gājēji kļūst aizvien bezatbildīgāki-viņi uzskata,ka uz gājēju pārejas vispār var neskatīties vai netuvojas braucoša a/m….speras tik pāri,pat nepaskatoties…labi,ja vieta un apstākļu sakritība ļauj paraut mašīnu sānis nenodarot nekādu postu ne gājējam,ne a/m ne arī kādam citam,bet ja tādas iespējas nav,tad ir nepatīkamas sekas….un žēl,ka vienmēr vainīgs ir tikai un vienīgi autovadītājs. Būtu mērķtiecīgi ieviest ar kādu sodu gājējam,kas lec uz brauktuves,neskatoties vai netuvojas a/m. Saprotu,ka cilvēks ir pirmā vietā,bet arī autovadītājs ir tāds pats cilvēks,kas arī pēc tam jūtas vainīgs un bieži vien bez vainas.

    • Visos gadījumos, kad mani nepalaiž uz gājēju pārejas, auto vadīja sieviete vidējos gados. Tipiski, ka tāda uzrakstīja arī šo komentāru.
      Sievietes psiholoģija – rīkoties tikai tā, kā pašai ērtāk. Tas, ka gājējs stāv pie pārejas, viņas neinteresē, jo nevēlas apstāties un palaist.

    • Nekur CSN nav tekts, ka, ja gājējs vai velopēdists nepārliecinās, tad drīkst NESAMAZINĀT ātrumu un drīkst braukt virsū!
      Vadītājam ir JĀSAMAZINA ātrums un ja viņš ir tāds daunis ka to nesaprot, tad jāapstājas pa vissam un mutiski jāpajautā vai kāds nevēlas šķērsot gājēju pāreju!

  8. ja negrib uz kapakmens uzrakstu- tev bija taisniba, tad iesakam paskatities vai nebrauc mašīna

    • CSN visiem ir vienādi Atbildēt

      Baisi spēcīga loģika — es PĀRKĀPJU CSN un nogalinu cilvēku, bet uzraksts uz kapakmeņa būs gājējam! Slepkavam būs cietums un kauns uz visu mūžu līdz paša kapakmenim ar uzrakstu — viņš nogalināja nevainīgu un neaizsargātu vecu cilvēku TĀ VIETĀ lai palīdzētu viņam šķērsot ielu!!!

  9. Lai izbēgtu no visām šīm nepatikšanām vai nevajadzētu vienkārši izejot uz brauktuves PĀRLIECINĀTIES VAI NETUVOJAS TRANSPORTS.

    • Rakstu izlasīt pirms komentēšanas tava ticība liedz? Tur skaidri un gaiši pateikts, ka tā gājēja jau bija tikpat kā šķērsojusi gājēju pāreju, atradās pāris soļu attālumā no sadalošās joslas. Tātad, pirms viņa sāka šķērsot ielu, automašīnas tuvumā nebija.

  10. Jāauditē ir idiotu smadzenes, kuri vnk speras pāri vai brauc ar riteni

    • Nē. Jāsit ir tādi šoferi, kuriem ir pajāt uz CSN 145. punktu! Ja šoferis neizpilda 145. punkta prasības, tad tas nozīmē ka viņam ir pie kājas CSN!

Draugiem Facebook Twitter Google+