Foto – Valdis Semjonovs

AS “Dzintars” iesoļojis dārgajā jeb premium nišā
 4

Šobrīd populārākais Latvijas parfimērijas un biokosmētikas ražotājs “Dzintars” mainās, un tas noticis nesenās ekonomiskās krīzes ietekmē, kad uzņēmuma vadība nolēma ražot nevis lētu masu produkciju, bet dārgas preces un jau šobrīd varot teikt – tas attaisnojies. Eksporta apjomu palielināšanai uzņēmums meklē arvien jaunus tirgus, īpaši turīgajās valstīs. “Dzintara” valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs atzīst, ka tieši tāpēc svarīgi ir piedalīties starptautiskās izstādēs.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Lasīt citas ziņas

Šā gada maijā notikušajā izstādē Dubaijā bijusi tik liela interese, ka stends bijis pārpildīts un “nebija, kur piesēst”. “Viņi mīl Eiropu, uzticas kvalitātei,” secina vadītājs. Kompānija gan turpina darboties arī tradicionālajos tirgos – Krievijā, NVS valstīs, taču tur realizētie apjomi nav pārāk lieli un ievērojamu izaugsmi nav iespējams panākt. Lai arī “Dzintars” ieguldījis Ukrainas tirgū, šobrīd politiskās nestabilitātes dēļ attīstība tur apstājusies. Pavisam “Dzintars” savu produkciju realizē 30 pasaules valstīs.

Izstrādā dārgu dizainu


“Dzintars” jaunu produktu radīšanā šogad jau ieguldījis vienu miljonu eiro. Nule uzņēmums radījis divas pilnīgi jaunas kosmētikas līnijas – produktus SPA procedūrām mājās un atjaunojošu kosmētiku. Pie jaunumiem jāmin arī jaunā parfimērijas līnija “Voile Léger”, kas paredzēta galvenokārt Persijas līča valstīm, Latīņamerikas valstīm un citiem reģioniem, kur atšķirībā no Eiropas pārdošanas apjomi palielinās.

CITI ŠOBRĪD LASA

I. Gerčikovs atklāja, ka uzņēmums saviem ražojumiem sācis izstrādāt dārgu dizainu, jo pārtikušajās valstīs to pieprasa visvairāk. Drīzumā arī tapšot gigantiska izmēra iepakojums retro stilā ieturētai līnijai. Daudzi pircēji jautājot, kāpēc “Dzintars” vairs neražo agrāk tik pazīstamos aromātus, piemēram “Rīdzeni”, taču, kā atklāja uzņēmuma vadītājs, viena no izejvielām maksā 14 tūkstošus eiro par kilogramu, tāpēc “Dzintars” to nevar atļauties. Jāseko līdzi arī jaunākajām likumdošanas izmaiņām. Kā zināms, šopavasar Eiropas Komisija veica apspriešanu par vairāku smaržvielu alergēniem, lai varētu samazināt alergēnu saturošu produktu ietekmi uz sabiedrību. I. Gerčikovs zina teikt, ka vienam no Eiropā populārajiem zīmoliem būs jāizņem no ražošanas vairāki produkti, jo ir aizliegti 17 – 23 alergēnus saturoši komponenti.

Izejvielas “Dzintars” pērk no tām pašām kompānijām, kur tās iegādājas pasaulē pazīstamie zīmoli, piemēram, “Lancome” vai “Clinique”. Līdzekļi netiekot žēloti laboratorijām, izpētei, ārstiem, un tas ļauj ražot konkurētspējīgu produktu. Interesanti, ka dažādu preparātu iedarbības noteikšanai “Dzintars” izmanto iekārtas, ko lieto arī ASV kompānija NASA dažādu ādas fizioloģisko parametru mērīšanai. I. Gerčikovs īpaši lepojas ar augstas klases speciālistiem un komandas darbu, kas esot noteicošais konkurētspējīgu produktu radīšanā. “Mūsu laiks ir pienācis tieši tagad. Kāpēc? Stratēģiski sākām attīstīties ar pirmo krīzes dienu. Sapratu, ka agri vai vēlu ekonomika neļaus lielām firmām saglabāt savu prioritāti, un tā arī notika. Ļoti daudz Vācijas, Itālijas, Francijas uzņēmumu krīzes dēļ pārtrauca darbu, jo samazinājās iedzīvotāju pirktspēja. Taču tie nebijām mēs, kas 1 – 2% nejūt, bet tās bija firmas, kam svarīgi bija 0,2%. Zinu uzņēmumus, kas nopirka ražotnes Turcijā, bet, pēc manas pārliecības, tie nekad nestrādās premium segmentā,” situāciju izklāsta vadītājs.

Interese par dabisko


Vai pircēji vairāk izvēlas dabisko kosmētiku? “Dzintara” vadītājs atbild apstiprinoši, īpaši liela interese par to valdot Āzijā, kur vārds “dabisks” ir viss, taču tas esot jāpierāda. Pagaidām par eksportu uz Āzijas valstīm notiek pārrunas ar potenciālajiem sadarbības partneriem, tas neesot vienas dienas jautājums.

Pēdējā laikā pieaug ārvalstu uzņēmumu pasūtījumu skaits ar privāto preču zīmoliem. I. Gerčikovs lēš, ka šī daļa aizņem jau ap 10% no kopējā saražotā. Lai arī daļa rūpnieku izteikušies, ka privātās preču zīmes var pasliktināt uzņēmuma pašu zīmolu, kompānijas prezidents tam nepiekrīt, sakot, ka zīmols “Dzintars” ir gana stiprs. Interesanti, ka Latvijā lielākais kosmētikas un parfimērijas ražotājs līdz šim samērā maz tērējis reklāmas aktivitātēm, jo tās esot teju zemē nomesta nauda.

Uzņēmums var izveidot aromātu pēc pasūtījuma, un tas klientam izmaksās ap 25 tūkstošiem eiro, bet, ieskaitot dizainu un iepakojumu, šī summa var sasniegt 50 tūkstošus un vairāk.

Pagājušajā gadā AS “Dzintars” strādājis ar aptuveni astoņu miljonu eiro apgrozījumu, kas ir aptuveni tikpat, cik gadu iepriekš. Tiesa, uzņēmums joprojām sedz iepriekšējo gadu zaudējumus.