AS “Smiltenes piens” padomes priekšsēdētāja Gita Mūrniece kopā ar uzņēmuma darbiniecēm kādā~no “Rīga Food” izstādēm, demonstrējot biezpiena tortes.
AS “Smiltenes piens” padomes priekšsēdētāja Gita Mūrniece kopā ar uzņēmuma darbiniecēm kādā~no “Rīga Food” izstādēm, demonstrējot biezpiena tortes.
Foto – Karīna Miezāja

“Smiltenes piena” četri balsti 1

Sūrs ikdienas darbs ar lielāko akcionāru piedalīšanos vadības darbībā 365 dienas gadā, profesionāli, uzņēmumā izauguši vadītāji, laba komanda, uzticīgi piena piegādātāji un labi sadarbības partneri – tirgotāji, tie ir balsti, kas Latvijas piektajam lielākajam un visvecākajam piena pārstrādes uzņēmumam a/s “Smiltenes piens” ļauj stiprināt pozīcijas piena produktu tirgū. Pērn “Smiltenes piens” pirmo reizi iekļuva valsts 500 lielāko uzņēmumu sarakstā. Savukārt no ražojošajiem uzņēmumiem pēdējos divos gados sasniegtā 23% lielā izaugsme ierindo to 3. vietā valstī. “Smiltenes piens” ražo galvenokārt sieru, biezpienu un krējumu. Siera svarīgākais eksporta tirgus līdz embargo ieviešanai šā gada augustā bija Krievija.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 191
Veselam
“Es mazliet samulstu, kāpēc rentgens rokai, bet man jāizģērbjas!” Sieviete dalās pieredzes stāstā par radiologa apmeklējumu 17
Lasīt citas ziņas

AS “Smiltenes piens” padomes priekšsēdētāja Gita Mūrniece: “Varēja būt sliktāk, ja eksporta aizliegums uz Krieviju būtu noteikts citā gadalaikā. Ziemā pienu tomēr ražo mazāk nekā vasarā. Patlaban mums un kolēģiem ir pieci līdz astoņi mēneši jaunu tirgu atrašanai. Mēs to arī intensīvi darām.” Viņa uzsver Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras rīkotās akcijas “Latvijas labums” svarīgumu, kas palielina piena produktu pārdošanas daudzumu Latvijā.

“Smiltenes piens” ir vidēji liels uzņēmums, kas nevar kā lielražotājs atļauties ražot industriālos produktus, tāpēc veiksmīgi izveidoja vairākus augstas kvalitātes produktus ar augstu pievienoto vērtību, tostarp no siera un biezpiena sūkalām ražotu olbaltumvielu dzērienu “Piena spēks”, kas jau vairākus gadus bauda pircēju atzinību. Līdzīgi kā uzņēmumā ar rokām gatavotās gardās vairāku šķirņu biezpiena tortes bez konservantiem, kurām pamatnes ražo N. Bomja maiznīcā “Lielezers”. Abi produkti tāpat kā citi Smiltenes ražojumi guvuši atzinību arī starptautiskajās izstādēs. Latvijas Ārstu biedrība “Piena spēku” pērn atzina par vienu no visveselīgākajiem un dabiskākajiem piena produktiem, bet biezpiena tortes vairākas reizes saņēmušas apbalvojumu starptautiskajā izstādē “Rīga Food”.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Smiltenes piens” patlaban par pienu piegādātājiem maksā vidēji 24,8 centus un norēķinās, vēlākais, 15 dienu laikā. “Tā, salīdzinājumā ar citiem pārstrādes uzņēmumiem, ir vidēji augsta cena. Paldies piena piegādātājiem, kas saprot mūsu vēlmi darboties ilgā termiņā,” teic Mūrniece.

“Smiltenes piena” vadība ik mēnesi vērtē tā saucamo vadības grāmatvedību par iepriekšējo laika posmu, ko veido uzņēmuma padomes loceklis Ģirts Strads.

“Tajā redzamas izmaiņas ekonomiskajos rādītājos, cenšamies saprast un mazināt negatīvo tendenču ietekmi. Visiem vadītājiem ir piensaimnieku izglītība,” atklāj G. Mūrniece. Viņai ir divas augstākās izglītības – pārtikas tehnologa specialitātē Latvijas Lauksaimniecības universitātē un maģistra grāds uzņēmējdarbības vadībā Rīgas Starptautiskajā Biznesa un vadības augstskolā. G. Mūrniece izceļ savu kolēģu – analītiķa un padomes locekļa Ģirta Strada un uzņēmuma valdes priekšsēdētājas Ilzes Bogdanovas – ieguldījumu uzņēmuma izaugsmē.

“Smiltenes piena” vadītāja citē profesores Irinas Pilveres pētījumu par to, ka piena pārstrādes nozare Latvijā atpaliek no Igaunijas un Lietuvas, bet piena ražotāji kaimiņiem aizsteigušies priekšā. G. Mūrniece augstu vērtē AS “Preiļu siers” veikumu, izveidojot vienu no Latvijā vismodernākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem, kā arī priecājas par piena ražotāju kooperatīviem piederošajiem pārstrādes uzņēmumiem Jelgavā (“Latvijas piens”) un Jaunpilī (“Jaunpils pienotava”). “Patlaban piena ražotāji redz, cik grūti ir noturēt labu svaigpiena iepirkuma cenu, ko regulē tirgus,” piebilst uzņēmēja.

Reklāma
Reklāma

Viņa uzskata – piensaimniecības nozares izaugsme Latvijā būs atkarīga no tā, vai un cik veiksmīgi sadarbosies piena ražotāji un pārstrādātāji. No labas abu pušu sadarbības iegūs arī visa Latvijas tautsaimniecība. “Smiltenes piens” agrāk ES fondu naudas atbalstu izmantoja ražošanas modernizācijā un arī “Piena spēka” izveidē. Pērn apstiprināts vēl viens atbalsta projekts, kura īstenošana ļaus drošāk darboties tirgū piensaimniekiem tik sarežģītajā tirgus situācijā. 2015. gada janvārī “Smiltenes piens” piedalīsies arī Berlīnes starptautiskajā pārtikas, lauksaimniecības un dārzkopības izstādē  “Zaļā nedēļa”.

Uzziņa

“Smiltenes piens”

* Izveidota 1912. gadā,

* īpašnieki – 45 fiziskās personas,

* vairāk nekā 150 piena piegādātāju,

* naudas apgrozījums 2013. gadā 15,1 milj. eiro, peļņa no ražošanas 240 000 eiro,

* ražošanā neizmanto mākslīgās piedevas, konservantus un piena pulveri, vairāki produkti saņēmuši “Zaļo karotīti”,

* produktus eksportē uz Igauniju, Īriju, Moldovu, Izraēlu, Vāciju un ASV.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.