Šodien ieslēdz fotoradarus 0

Šodien Latvijā sāk pilnvērtīgi darboties pirmie stacionārie fotoradari. Tas nozīmē, ka par fotoradara darbības zonā izdarītajiem pārkāpumiem autovadītājus tagad var reāli sodīt. Radaru ieviešanai esot preventīvs raksturs – samazināt braukšanas ātrumu bīstamos ceļa posmos, nevis naudas pelnīšanas avots.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
“Kas notiek ar mūsu bērniem? Kādēļ viņi aug tik nežēlīgi?” 1.klases skolnieka mamma pauž sašutumu par bērnu rīcību
Lasīt citas ziņas

Kā pirmie pilnvērtīgi funkcionēt sāk fotoradari uz ceļa Rīga–Jelgava pie pagrieziena uz Brankām un uz jaunā autoceļa Rīga–Koknese pie satiksmes mezgla ar ceļu Inciems–Sigulda–Ķegums, informē Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Līdz šim radari darbojās testa režīmā un paziņojumi autovadītājiem netika sūtīti. Turpmāk informācija par fiksētajiem pārkāpumiem tiks sūtīta Valsts policijai lēmuma pieņemšanai un autovadītāji saņems paziņojumu par fiksēto pārkāpumu. Bet autovadītāju ērtībām tiek piedāvāts izvēlēties, kā turpmāk saņemt paziņojumus par radaru fiksētajiem pārkāpumiem – ar elektroniskā pasta starpniecību, izdarot atzīmi CSDD reģistrā elektroniski vai kā līdz šim – ierakstītas vēstules formātā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā uzsver direkcijā, jau tagad var uzskatīt, ka stacionāro radaru izvietošana ir sevi attaisnojusi. Radaru uzstādīšanas vietās ir samazinājies satiksmes plūsmas ātrums un tiek fiksēts neliels skaits ātruma pārkāpēju. Pirms katras stacionārā fotoradara atrašanās vietas ir izvietotas braukšanas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes ar papildzīmi par fotoradara darbību.

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas tika izvēlētas, izvērtējot simtiem ceļu satiksmes negadījumu statistiku, “melnos punktus” un informāciju par ceļu posmiem ar intensīvu satiksmes plūsmu, skaidro CSDD. Triju gadu laikā vietās, kur paredzēts uzstādīt mērierīces, notikuši 495 ceļu satiksmes negadījumi, cietuši 135 cilvēki, bet bojā gājuši astoņi.

1. Autoceļa P1 22,5. km, Carnikavas novads, Garciems

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: noslogots ceļš apdzīvotā vietā ar gājēju pāreju pie dzelzceļa stacijas. Nav gājēju ietvju, ierīkota neregulējama gājēju pāreja pie dzelzceļa stacijas. Tendenciozi netiek ievērots braukšanas ātruma ierobežojums, ņemot vērā paralēli dzelzceļam izvietoto autoceļu un pārbrauktuvju slēgšanas intervālus.

* CSNg*: posmā 21. – 25. km reģistrēti pieci CSNg, 1 cietušais, 1 bojā gājušais.

2. Autoceļa A4 8. km pie krustojuma ar ceļu V31 (pievedceļš Muceniekiem)

Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

Vietas raksturojums: Mucenieku pievedceļa pieslēgums ir vienlīmeņa krustojums, kas būtiski apgrūtina satiksmi šajā ceļa A4 posmā. Transportlīdzekļiem nereti strauji jābremzē, lai atļautu priekšā braucošajam veikt manevru. Izbraukšana no Muceniekiem sarežģīta, izbraukšanas dinamiku un redzamību pasliktina pieslēguma garenslīpums un ceļa A4 līkne. Pārsniegts braukšanas ātrums šajā posmā var radīt CSNg ar smagām sekām.

Reklāma
Reklāma

CSNg: posmā 7. – 9. km reģistrēti 22 CSNg, 12 cietušie.

3., 4. Autoceļa A6 24,6. km un 24,5. km pie pagrieziena uz Saulkalni

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: augstas satiksmes intensitātes divbrauktuvju četrjoslu ceļš ar krustojumu vienā līmenī. Ļoti bīstama izbraukšana no pieslēguma, ja uz galvenā ceļa tiek pārsniegts braukšanas ātrums.

* CSNg: posmā 23. – 25. km reģistrēti 16 CSNg, 5 cietušie, 1 bojā gājušais.

5. Autoceļa A3 3,9. km, Sējas novads, Murjāņi

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: apdzīvota vieta, garā posmā nav gājēju ietvju, taču apbūve sadalīta apdzīvotās vietas abos galos. Neregulējama gājēju pāreja. Ierobežotas apdzīšanas iespējas.

* CSNg: posmā 1. – 5. km reģistrēti 24 CSNg, 6 cietušie.

6. Autoceļa A7 20,3. km pie krustojuma ar ceļu P89 Ķekava–Skaistkalne

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: augstas satiksmes intensitātes ceļš ar bīstamu krustojumu vienā līmenī. Braukšanas ātruma samazināšana krustojuma manevru zonā.

* CSNg: posmā 19. – 21. km (izņemot rotācijas apli un DUS) reģistrēti 37 CSNg, 5 cietušie.

7. Rīga, Dienvidu tilts, starp nobrauktuvēm uz Maskavas ielu un uz centru

* Ātruma fiksēšanas virziens: uz Pārdaugavu braucošie.

* Vietas raksturojums: blīvas satiksmes un intensīvas pārkārtošanās zona, kur nepārtraukti mainās vietām transportlīdzekļu plūsmas. Ātruma pārsniegšana šajā posmā būtiski apgrūtina pārkārtošanās darbības un pazemina satiksmes drošību.

* CSNg: Dienvidu tilta posmā, kas attiecināms uz Maskavas ielas un centra virziena nobrauktuvēm vai arī kur lokalizācija nav norādīta, reģistrēti 26 CSNg, 8 cietušie, 1 bojā gājušais.

8., 9. Autoceļa A8 15,1. km un 15,2. km pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 Salaspils–Babīte

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: ceļa posms raksturīgs ar pārkārtošanās manevriem mezgla zonā un ceļa došanas nepieciešamību. Mezglā augsts kravas transporta īpatsvars (no 10 līdz 28%), kas papildus apgrūtina satiksmi. Ātruma pārsniegšana bīstama, var radīt CSNg ar smagām sekām. Melnais punkts 2012. gadā.

* CSNg: posmā 15. – 17. km reģistrēti 23 CSNg, 3 cietušie, 1 bojā gājušais.

10. Autoceļa A5 30,1. km pie krustojuma ar Skultes pievedceļu

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: taisns ceļa A5 posms, tālu pārskatāms, provocē autovadītājus pārsniegt braukšanas ātrumu. Ceļa posmā krustojums ar Skultes pievedceļu, kas piesaista gan gājējus, gan velosipēdistus.

* CSNg: posmā 30. – 32. km reģistrēti 6 CSNg, 2 cietušie, 2 bojā gājušie.

11., 12. Autoceļa A10 Rīga–Ventspils (Jūrmalas šoseja) 15,9. km un 16,2. km pie satiksmes mezgla ar ceļu A5 Salaspils–Babīte, Babītes novads

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: autoceļš A10 ar sešām braukšanas joslām un divām brauktuvēm. Raksturīgi bieži ātruma pārsniegšanas gadījumi, it īpaši kreisajā braukšanas joslā. Posms pirms autoceļa A5 satiksmes pārvada ir manevru zona, kas prasa ievērot atļauto braukšanas ātrumu.

* CSNg: posmā no 14. līdz 17. km reģistrēti 43 CSNg, 19 cietušie, 1 bojā gājušais.

13. Autoceļa A10 
22,5. km pie 
Varkaļu kanāla

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: ceļa posms pie kanāla raksturīgs ar transportlīdzekļu manevrēšanu, lai piekļūtu laukumam pie kanāla, kur pulcējas makšķernieki u. c. atpūtnieki. Braukšanas ātrums nav samazināts, taču tā pārsniegšana līdz minimumam samazina iespējas reaģēt uz negaidītām situācijām – pēkšņa gājēja iznākšana, transportlīdzekļa izbraukšana u. c.

* CSNg: posmā 21. – 24. km reģistrēti 33 CSNg, 11 cietušie.

14. Rīga, Kalnciema iela uz satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Baseina ielas

* Ātruma fiksēšanas virziens: uz Jūrmalu braucošie.

* Vietas raksturojums: pie satiksmes pārvada abos virzienos izvietotas gājēju pārejas, transportlīdzekļi satiksmes pārvada lejupceļā nereti pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu.

* CSNg: uz satiksmes pārvada un tā pieejās reģistrēti 24 CSNg, 7 cietušie, 1 bojā gājušais.

15. Rīga, Kalnciema iela uz satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie Dreiliņu ielas

* Ātruma fiksēšanas virziens: uz centru braucošie.

* Vietas raksturojums: pie satiksmes pārvada abos virzie­nos izvietotas gājēju pār­ejas, transportlīdzekļi satiksmes pārvada lejupceļā nereti pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu.

* CSNg: uz satiksmes pārvada un tā pieejās reģistrēti 24 CSNg, 7 cietušie, 1 bojā gājušais.

16. Rīga, Krasta iela 42, pretī t/c “Stokker” sadalošajā joslā

* Ātruma fiksēšanas virziens: uz Maskavas ielu braucošie.

* Vietas raksturojums: augstas satiksmes intensitātes un biežas pārkārtošanās posms. Ātruma pārsniegšana šajā posmā būtiski traucē veikt pārkārtošanās manevrus, kas bieži noved pie CSNg.

* CSNg: Krasta ielas posmā (38. – 52. numuri) reģistrēti 88 CSNg, 16 cietušie.

17. Autoceļā P80 – E22 Rīga–Koknese, 20,1. km, satiksmes mezgls ar autoceļu P8 Inciems– Sigulda–Ķegums

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: jauns­ ceļa posms, kas ļauj attīstīt braukšanas ātrumu, ievērojami lielāku par atļauto. Mezgla zonā ātruma pārsniegšana rada papildu satiksmes drošības risku.

18. Autoceļa A8 31,5. km pie krustojuma ar ceļu P100 pie Ozolniekiem

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: regulējams krustojums ceļa posmā, kur ilgstoši bijis atļauts braukt ar 90 km/h. Braukšanas ātruma samazinājums, nepieciešamība mainīt joslu nereti rada satiksmes konfliktus. Atļautā ātruma ievērošana normalizē situāciju krustojumā.

* CSNg: posmā 30. – 33. km un krustojumā reģistrēti 28 CSNg, 11 cietušie.

19. Autoceļa A8 36,2. km krustojums ar ceļu V1068 pie Brankām

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: vienlīmeņa krustojums ceļa posmā ārpus apdzīvotām vietām ar apgrūtinātu izbraukšanu no mazāksvarīgā ceļa. CSNg ar smagām sekām iespējamība.

* CSNg: posmā 35. – 37. km reģistrēti 49 CSNg, 8 cietušie.

20. Rīga, Brīvības 
gatve 363

* Ātruma fiksēšanas virziens: abos virzienos braucošie.

* Vietas raksturojums: pilsētas maģistrālā iela. Posms, ko izmanto pilsētā iebraucošais/izbraucošais transports ar tendenci palielināt braukšanas ātrumu. Posms ar regulējamiem krustojumiem, blakus teritoriju pieslēgumiem, autobusa pieturu un gājēju pāreju. Augsta manevru intensitāte, gājēju un velosipēdu klātbūtne. Pagarināts posms starp luksoforiem attiecībā pret citu šīs ielas posmu garumiem, kurā pieaug tendence palielināt braukšanas ātrumu. Posmā reģistrēts apjomīgs skaits ceļu satiksmes negadījumu.

* CSNg: posmā no Šmerļa ielas līdz Garkalnes ielai (373. – 398. numuri) reģistēti 65 CSNg, 20 cietušie.

*CSNg – Ceļu satiksmes negadījumu analīze (2010. – 2013. g.)

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.