Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto-Shutterstock

Šoferi prasa vienotu minimālo darba samaksas likmi 0

Valstij un pārvadātājiem būtu jāvienojas par vienotu minimālo darba samaksas likmi, pēc Bauskā notikušā šoferu piketa vakar pauda LAKRS Bauskas nodaļas vadītājs, SIA “AIPS” šoferis Juris Dubinskis.

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
Lasīt citas ziņas

Pasākuma dalībnieki, pulcējoties pretī autoostai, rokās turējuši plakātus ar prasībām nodrošināt pārvadājumu nozarei atbilstošas dotācijas un konkurenci. Pēc rīkotāju aplēsēm, piketā piedalījušies vairāk nekā 50 dalībnieku, turklāt pārstāvēta bija arī Liepāja, Ogre, Tukums, Rīga, Dobele. Dubin-skis stāstīja, ka pasākumā šoferus atbalstīja arī pasažieri.

Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) pārstāvis uzskata, ka Autotransporta direkcijai, pārvadātājiem un arodbiedrībai būtu jānoslēdz koplīgums, nosakot minimālo darba samaksu šoferiem, jo pašlaik tā nav atrunāta. “Mums priekšnieki no Rīgas stāsta, ka valsts nespēj pilnībā samaksāt dotāciju pārvadājumiem, tāpēc arī nevar mums nodrošināt algu. Mēs neesam pret to, ka uzņēmums grib nopelnīt, bet peļņa nedrīkst būt uz mūsu rēķina,” skaidroja Dubinskis.

CITI ŠOBRĪD LASA

AS “Hansabuss”, kas ir jaunā “AIPS” īpašniece, šoferiem piedāvājusi jaunu atalgojuma likmi, taču arodbiedrības pārstāvis netic, ka situācija mainīsies, turklāt uzņēmuma vadība piketu esot nodēvējusi par cirku. Tāpat jaunā likme piedāvāta, apejot arodbiedrību, ar ko šoferi nav mierā, jo arodbiedrības Bauskas nodaļa izveidota tieši ar mērķi sakārtot attiecības ar jauno uzņēmuma vadību. Paredzēts, ka tuvākajās dienās šoferi iepazīstinās LAKRS ar uzņēmuma piedāvājumu.

Šoferi nav apmierināti arī ar neapmaksāto dīkstāvi. “Šoferis atbrauc no Liepājas uz Rīgu, viņam tur jāpavada garas stundas, bet vadība uzskata, ka tas ir šofera brīvais laiks un dari, ko gribi. Ja kaut 50 centus par dīkstāvi maksātu,” stāstīja Dubinskis.

Ja sāpīgie jautājumi netiks atrisināti, šoferi domās par citiem veidiem pro-blēmu aktualizēt. Dubinskis pieļāva, kas tas varētu notikt plašākā mērogā.

“AIPS” valdes loceklis Jānis Kļaviņš skaidroja, ka šoferi pieprasa 2,5 reizes lielāku algu, kas līdzinās Vācijas autobusu vadītāju atalgojumam. Pēc viņa teiktā, Latvijas pārvadātāji šādu tarifu par paveikto darbu nodrošināt nespēj.

Uzņēmumā “AIPS” strādā ap 40 šoferu. Pārvadātāja apgrozījums 2016. gadā bijis 536 936 eiro, bet peļņa 32 910 eiro, liecina “Firmas.lv” dati.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.