Mobilā versija
Brīdinājums +14.3°C
Guntra, Marianna, Ginters
Trešdiena, 20. septembris, 2017
13. septembris, 2017
Drukāt

Šogad 12 tūkstoši palīgā saucienu

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Pēc Valsts policijas ieceres, lietotnei "Mana drošība" jākļūst par izsaukšanas platformu.

Pirms divarpus gadiem Rīgas pašvaldības policija (RPP) kā pirmais kārtības uzturēšanas vai palīdzības dienests visiem pārējiem dienestiem parādīja piemēru un izstrādāja īpašu lietotni, ar kuru rīdzinieki var iesaistīties Rīgas kārtības uzturēšanā. Pēcāk jau sekoja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) izstrādātā lietotne “e-Veselības punkts” un pirms gada kā pēdējie savu risinājumu “Mana drošība” prezentēja arī Valsts policija (VP). Svarīgi, ka šajā lietotnē integrēta arī iespēja zvanīt gan Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, gan NMPD, gan Gāzes avārijas dienestam. Kā pakalpojumiem izdevies iedzīvoties cilvēku viedtālruņos, un vai atrisināta problēma ar automātisko zvanītāja vietas noteikšanas precizitāti?

 

Vieglāk izsaukt nelaimes gadījumā

VP Galvenās kārtības policijas pārvaldes Prevencijas vadības nodaļas priekšnieks Andis Rinkevics man norādīja, ka sākotnēji lietotni izstrādāja saziņai par satiksmes drošības jautājumiem – varēja policijai nosūtīt informāciju, ja persona bija kļuvusi par satiksmes negadījuma aculiecinieku. Personas atrašanās vietas noteikšanas iespēja tika iekļauta vēlāk nekā lietotnes papildinājums. “Līdz 8. septembrim mūsu lietotne lejupielādēta 12 568 reizes. Tā kā neveicam reklāmas kampaņas, šis skaitlis ir apmierinošs, taču vēl ir daudz darāmā lietotnes popularizēšanās,” norādīja A. Rinkevics.

Viņš uzsver, ka lietotnei būtu jākļūst par dienestu izsaukšanas platformu. “Cilvēkiem krīzes un paaugstināta stresa situācijās ir grūti atcerēties tālruņa numurus, pa kuriem zvanīt. Savukārt lietotnē tie ir vizuāli atainoti, kas būtiski atvieglo saziņas procesu. Tāpat arī, zvanot ar lietotni, atrašanās vietas koordinātas dienestam tiek nosūtītas automātiski, ko nav iespējams izdarīt, izmantojot jebkuru no telefonsakaru operatoru mobilajiem sakaru torņiem,” sacīja VP pārstāvis.

Interesanti, ka pagājušā gada valsts līmeņa civilās aizsardzības mācību “STORMEX” laikā lauku apvidū pazudušu cilvēku ar lietotnes palīdzību izdevies atrast ar 9 metru precizitāti. Savukārt, izmantojot mobilo operatoru sakaru torņus, precizitāte svārstījās no 2 km pilsētās līdz 20 km lauku apvidos. Lai noteiktu precīzu atrašanās vietu, viedtālrunī jābūt aktivizētai GPS funkcijai. Tomēr būtiski, ka šī funkcija ir pieejama kā ārkārtas palīdzība, kas nozīmē, ka koordinātas īsziņas formātā dienestiem tiks nosūtītas neatkarīgi no tā, vai palīdzības izsaucējs pieslēdzies savam vai jebkuram citam operatoram.

“Protams, atrašanās vietas precizitāte ir atkarīga arī no viedtālruņa kvalitātes un ārējiem faktoriem, piemēram, laika apstākļiem. Labāki viedtālruņi, ar kvalitatīvāku GPS uztvērēju būs precīzāki par zemākas kvalitātes viedtālruņiem, tomēr, izmantojot arī zemākas kvalitātes viedtālruņus, koordināšu precizitāte var būt 50 – 100 m robežās, kas, salīdzinot ar līdz šim izmantotajiem mobilo operatoru torņu signāliem, ir būtisks uzlabojums,” papildināja A. Rinkevics.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+