×
Mobilā versija
Brīdinājums +20.1°C
Rasma, Rasa, Maira
Trešdiena, 20. jūnijs, 2018
2. janvāris, 2018
Drukāt

Nerejiet par degvielas cenām! Ejiet uz autobusu, samaziniet nobraukumu, saka eksperts (70)

Foto - Dainis BušmanisFoto - Dainis Bušmanis

Šīs rindas rakstu vecā gada pēdējā dienā, sirsnīgu, lirisku apsveikumu (galvenokārt digitālu) jūrā izpeldējies un, piedodiet, tādu kā vienkāršības un konkrētības badu sajutis. Saceru savu vēlējumu, ko ar šķelmīgu smaidu sūtu draugiem – lai Suņa gadā mums pilnas bļodas, lai nerejam skaļi bez vajadzības un jēgas!

Tas tā filozofiski un visaptveroši. Bet avīzes tematiskais plāns liek rakstīt par akcīzes nodokli degvielai, kas ar vakardienu ir paaugstināts. Un, citu mediju šim tematam veltītu publikāciju komentārus palasījis, redzu, ka aicinājums “neriet bez jēgas” šeit lieliski iederas.

Sevis un ģimenes pārvietošana

Pirmkārt, tas attiecas uz privāta transporta izmantotājiem, kuri gaudo par laupīšanu un dzīšanu nabadzībā. Nu, nu, nabadziņi… Ja jau mēs varam atļauties vairākus tūkstošus auto iegādei, kādu tūkstoti gadā riepām, remontiņiem un apkopēm, vai tiešām tie daži eiro, ko jaunais nodoklis ik mēnesi pieskaitīs degvielas rēķiniem, mūs izputinās?

Privātas pārvietošanās degvielas izmaksas nav lielas (relatīvi). Latvijas iedzīvotājs ar savu auto vidēji nobrauc nepilnu tūkstoti kilometru mēnesī. Tātad sadedzina mazāk nekā 100 litrus degvielas (ja vien auto nav izšķērdīgi liels un netiek pilsētā vien dzenāts). 100 reizināts ar jaunā nodokļa trim (dīzelis) vai pieciem (benzīns) centiem ir tikai dažas monētas vai piecītis mēnesī. Nav jums piecīša? Nerejiet. Ejiet uz autobusu (neiznāks daudz lētāk). Vai samaziniet mēneša nobraukumu par 50 km. Nevarat nebraukt? Tad pārskatiet vēlreiz savu braukšanas stilu un paradumus. Atsakieties beidzot no apdzīšanas situācijās, kurās tā nedod neko (izņemot bonbongu jūsu šķībajam ego). Katra no tām maksā naudu, kuras jums neesot. Atsakieties no nu jau vispārpieņemtajiem 70 km/h pilsētā un 110 km/h uz šosejas. Pirmie drīz vien būs jādzēš, pret lēnāku līdzpilsoni atduroties, un bremzējot metīsiet enerģiju (naudu!) miskastē, otrie ir rijīgi visiem auto ar sliktu aerodinamiku – “džipiem”, mikrobusiem, pikapiem utt. Un neizmantotu akcīzes nodokļa mēnesī paņemto piecīti var atdot vienā rāmākā braucienā Rīga–Ventspils–Rīga.

Nevar tā rāmi pabraukt? Atmetiet pīpēšanu. Varēsiet tad veselīgi ar to pašu budžetu vālēt vairāk un ātrāk. Pat tad, ja degvielas akcīze mums būs tāda kā Holandē un Beļģijā…

Komerciāli pārvadājumi Latvijā

Otrkārt – pilnīgs blefs ir čīkstēšana, ka nu jau visu preču cenas veikalos dārgāku pārvadājumu dēļ skries vai debesīs. Jēzuliņ, paskaitiet taču. Ja tonnu sviesta (vismaz 10 000 eiro) ved kaut 1000 km, par to jaunajā degvielas akcīzē piemaksājot piecīti, par cik tad nu kāps tās jums vajadzīgās 200 g paciņas cena?

Bet – pat šādas nelielas degvielas cenas izmaiņas būtiski iespaido tos iekšzemes pārvadājumus, kuros krava ir smaga, bet relatīvi lēta. Un Latvijai viena tāda ļoti būtiska tautsaimniecības nozare ir. Kokmateriālu eksports veido gandrīz piektdaļu no visa mūsu eksporta. Un tas baļķis vai dēlis no meža līdz gaterim un tālāk līdz ostai ir jāaizved. Tie ir pārvadājumi, kuru matemātika pavisam cita. “Kokvedēju” gada nobraukumi pārsniedz 150 000 km (darbs divās, pat trijās maiņās), degvielas patēriņš reizes trīs pārsniedz vieglā auto prasīto. Pavisam aptuveni aprēķini liecina, ka šīs nozares patērētā dīzeļdegviela veido gandrīz pusi no visa valsts patēriņa (2017. gada 10 mēnešos 762 800 tonnas – dati CSP). Un te nu plus trīs centi uz litru ir daudz. Miljoni. Kokvedējiem draud bankrots? Šķiet, ka ne. Tie ir uzņēmumi, kas apkalpo koksnes eksportētājus. Pirmkārt, lielāko no tiem – “Latvijas valsts mežus” (LVM). Un, kā paskaidroja LVM saimniecības pārvaldes vadītājs Jānis Bite, pārvadājumu līgumos klients ir apņēmies kompensēt degvielas cenu izmaiņas. Tātad no akcīzes iegūtais var samazināt valsts uzņēmuma peļņu.

Otrs iekšzemes kustības veids, kurš no jaunās akcīzes cietīs, ir jau tā komerciāli ne visai veiksmīgie (valstij dotācijas prasošie) pasažieru pārvadājumi. 2017. gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti vairāk nekā 14,5 miljoni pasažieru, un tas ir par 3% mazāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Pēdējo septiņu gadu laikā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits ik gadu samazinās aptuveni par 5%.

Tomēr 2017. gada pirmajā pusgadā kopējais autobusu nobraukums reģionālajā maršrutu tīklā veido 39,5 miljonus kilometru, un tas ir par 0,1% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusgadā. Maršrutu tīkla apjomu izdevies saglabāt nemainīgu, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar vairākām pašvaldībām, piemēram, Rojas, Cēsu vai Grobiņas, kas, aprēķinot visas izmaksas, kuras rodas, nogādājot skolēnus līdz izglītības iestādei saviem spēkiem, daļēji vai pilnībā ir atteikušās no skolēnu pārvadājumu veikšanas.

Nevar nepieminēt “Rīgas satiksmi”. Tās pakalpojumu pašizmaksa augs. Un uzņēmums prasīs kārtējo dotāciju domei. Kur tā ņems? No rīdziniekiem…

Pievienot komentāru

Komentāri (70)

  1. Spriditis no Anglijas Atbildēt

    Nu,Zel ka Latvija nav tadas Algas ka Anglija,bet par cenam gan parsniedz pat Apvienoto Karalisti,Malaci,Latvija URAA,Cenas top – Pirmaja vieta,zel tik Algas neatbilst EU limenim,kaut ka kabatas rauss tik deputati un prezidents.

  2. Klau jebanais pedin kas raksta lai brauktu ar sabiedrisko transportu tad iedot cilvekiem naudu un no debiliem ministrim konfisce masinas lai parada piemeru un lai sanem algu tadu pasu minimalo 430.00 euro un samaksa par iri pabaro bernus . Nevis panem te guri dirs blin satiktu iebaztu sudos ar galvu

  3. Kad vajag nopublicēt kādu stulbu attaisnojumu kārtējai nejēdzībai, tad savārstijumu pasūta šim glumeklim. Šī frukta sacerējumos galvenokārt ir demagoģija un tukša pļāpāšana.

  4. Vai tad laukos ir katru dienu autobusi un ja līdz autobusam vēl 10 km ,ak autori,ak pilsētnieki!

  5. Pārfrāzējot vienu izteicienu no jauno laiku īsfilmas sanāk ka: “Kāds laikam grib pa rīkli!”. Piekrītu tiem kas saka ka, lai vispirms paskatās kāda dzīve ir lauku reģionos. Ir gadījumi, kad par atalgojumu nesanāk pat tās pašas mēneša pēdējās dienas vispār aizbraukt uz darbu, jo nesanāk vairs degvielai, un skaita pēdējās naudas lai vispār būtu ko ēst. Tie ir tukstoši kam ir tādi apstākļi. Ko brīnīties, ka tauta sašutusi par šādu degvielas cenu kāpumu?

  6. …nav jau runa par tiem centiem,bet gan kur tie aiziet un cik lietderīgi.un kapēc tad vajadzēja pielikt gāzei cenu???kur tad zaļā domāšana???pie šīs cenu piecelšanas vislielākie zaudētāji ir gāzmobiļu īpašnieki.

  7. …nav jau runa par tiem centiem,bet gan kur tie aiziet un cik lietderīgi.

  8. Autors ir stulbenis pilnigaakais,nesaprot ko gvelz idiots.

  9. latvānijā, nerejiet, bet brauciet ar zirgu!! vai tad suņi brauc ar zirgu? jeb vai tad cilvēki rej? jeb-latvānijā nav cilvēku? izņemot valsts izrijējus?

  10. Smilkstiet! Un balsojiet par tiem pašiem vēžiem citās kulītēs!

  11. šī raksta autoru- d….ju vajadzētu samainīt vietām ar jebkura cilvēka dzīvesvietas atrašanos vietu, tā iztikas ienākumiem, dienas ritmu, celšanos, ēšanu, braukšanu uz darbu un mājām, bērnu izvadāšanu u.t.t, kurš dzīvo, piemēram,it kā tepat netālu Pierīgā (Silakrogā) un tad, lai skaļi visiem pastāsta: “cik ātri, ērti” var veikt ikdienas darbus!!!!!

  12. Pilnigi klaja diršana

  13. Un tad lūudzu tādu pašu salidzinājuma tabulu ar minimālo algu, pabalstiemun bērnu naudām, neapliekamo minimumu , NĪN uc nodokļiem, pensiju apmēriem utt

  14. Neēdiet maizi, ēdiet kūkas !

  15. Sen neesi laukā bijis. Rīgā sabiedriskais vēl apmierinošs. Bet ja tev jābraukā no vietas kur reizi dienā ir sabiedriskais, tad izstiepies vai saraujies, kā dibens aizmugurē, tā arī paliek tur. Ārpus Rīgas ir cita valsts. Tur nav ne darba, ne transporta, ne apģērba.

  16. Jansona kungs! Jūs neesat eksperts! Jūs esat exceļa tabulu bīdītājs un sen neesat bijis uz zemes! Nebiju gaidījis no jums tik diletantiskus spriedelējumus!

  17. mirstīgais latvietis Atbildēt

    Nu vecīt, tev vēl paģiras nav beigušās!!! benzīnu pārostījies!Tava vieta deputātos ,savējie sapratīs,pieņems ,kā pašu bērnu.

  18. Autoram -saki ,kā tad tik uz darbu,ja turp nekursē sabiedriskais transports,piem.laukos?????
    Pirms rakstīt ko tādu,vajag labi pārzināt Latvijas realitāti!

  19. NEVAR SALĪDZINĀT Atbildēt

    Pilnīgi tracina tie salīdzinājumi ar citām valstīm. Blakus ailītēs lūdzu ielieciet LV algas, (ne jau vidējās, kuras tiek no valsts puses norādītas…jo ja visādu locekļu un deputātu algas ir ar 4-7 cipariem + cik mums tur vēl LV palikuši vienkārši strādnieki, kas saņem (cerams) 500 eiro, tad protams vidējā sanāk pāri 1000… BET TĀ NAV 80% IEDZĪVOTĀJU VIDĒJĀ ALGA)

  20. 100 gudrajiem jautājums? Atbildēt

    Man nav vairākus tūkstošus vērts auto, nu kad iegādājos 9 gadus atpakaļ kredītā uz 5 gadiem, tad maksāja 2900eur. Tūkstoti gadā riepām es arī neesmu atļāvies tērēt (mašīna šobrīd tādā cenā :O)… nevajag spriest pēc sevis… Mašīna nepieciešama darbam, nobraukāju ap 2500km mēnesī… Mašīna tiek uzturēta ļoti labā tehniskajā stāvoklī, protams prasa arī vidēji 1/5 daļu algas (remontiem), jo negribas pāris simtu km attālumā no mājām “nobrukt”. Jaunākam auto nesanāk, arī neredzu jēgu, jo pa mūsu ceļiem var tikai lielākos remontos “iebraukt”… Kredītā arī vairs negribās ņemt.. nevar paredzēt vai 5 gadu darbs būs un varēs samaksāt. Tie 5 centi uz 1litru man būs ļoti jūtami, nebūtu jau žēl maksāt, bet par ko? par ceļiem, kas bojā auto? Ko tad tagad man labāk darīt? Iet ar kājām uz bezdarbniekiem un dzīvot no pabalsta??? Tad man noteikti nevajadzēs ne auto, degvielu. Vai būs labāk?

  21. Raksta autors izklausās pēc Marijas Antuanetes. Viņiem nav maizes? Kā, lai tad viņi ēd kūkas. Pirms sākt kaut ko skribelēt, vajadzētu kājām, bez auto pastaigāt pa valsti. Un saprast, ka laukos sabiedriskais transports vai nu kursē vienreiz dienā, vai nekursē nemaz. Bet vienīgais veikals, kur sāli un maizi nopirkt, atrodas pilsētā. Turpat aptieka, ģimenes ārsts un citas tikpat mazsvarīgas lietas, katrai darba laiks savā laikā. VID iestāde nupat no 14 km attālas pilsētas pārcelta uz 55km attālu vietu. Un meita brauc ciemos nevis 17 km pa neizbraucamu zemesceļu, kas patiesībā vairs nav ceļš, bet apkārt pa asfaltu, 45 km vienā virzienā. Vienīgais mierinājums raksta autoram varētu būt tas, ka laukos jau mūsu nav palicis nemaz tik daudz, drīz nebūs nemaz, ja tā turpināsies… Un tas salīdzinājums ar Eiropu būtu kaut cik jēdzīgs, ja līdzās būtu tabulā pievienotas citu valstu algas..,.Dānijā, Zviedrijā, Lielbritānijā…. Nez no kāda zelta mūsējo degvielu ražo????

  22. Šaubu nav, ka parastais mirstīgais samazinās savus tēriņus, bet kad mūsu 100 varenajiem vienreiz pietiks un būs gana celts nodokļu! Kur tik griezies tur jāmaksā- viens nodoklis, otrs nodoklītis, trešais jau par mazmājiņu, 0iedodiet- kad jums rijīgie vienreiz puetiks?

  23. Es netaisos nedz riet nedz smilkstēt. Uzraušu pakalpojuma cenu un ar to viss beigsies. Uz muguras 50, 100, 150 kg smagus celtniecībai nepieciešamos produktus nenesīšu. Nepatīk kādam – var montēt dzelžus pats.

  24. Zurnālists Dainis, iespējaqms, cirvis Atbildēt

    Ierēdņu, akcīzes pieauguma, anotācijā ir skaidri raksīts, ka akcīzes pieaugums ir lai ierēdņiem mazinātu iespējamus zaudējumus no citu nodokļu neieņēmumiem
    Dažiem tam nav iespējams to izlasīt, un tas ir laimīgs, ka par to tēriņiem, būs jāmaksā vairāk))

  25. Kas ir jāsalietojās, lai šādu prokremlisku murgu sacerētu? Noskatoties dažādus sižetus par narkomāniju Krievijā, nebrīnos ne par ko…

  26. Tāda sajūta, ka raksta autors vai nu nodzēris prātu Jaungada naktī vai vēl nav atgājis.
    Jums pasam auto ir? Kādi tūkstosi par riepām gadā? Kādi luksus džipi? 95% cilvēki parvietojas ar normāliem auto. Lielākajai daļai cilvēku auto ir nepieciesamība, nevis iegriba. Uz to pasu Rīgu, katru dienu no apkārtnes brauc strādāt. Visā pārējā Latvijā ar tāpat. Un brauc, lai strādātu, lai nopelnītu iztikai, jo ne jau visiem maksa par murgiem , kurus gudri sauc par rakstiem. Sādus tuksus spriedelējumus parasti izsaka, tie pārgudrie hipsteri, kuriem liekas, ka visus ceļus Latvijā jāpārveido par velo celiņiem.

  27. Nez kāpēc nevienu neinteresē tas, ka, piemēram, 2014.gada 2.janvāri dīzeļa cena bija EUR 1,30!!!! Šajā laika periodā, kad degvielas cena krita līdz ~EUR 1,00, cenas nevienā veikalā, nevienā sabiedriskajā transportā NEKRITA, tad kādā sakarā tagad var muldēt par kaut kādu izmaksu pieaugumu???? Samaziniet peļņas procentu un nekas nebūs jāsadārdzina. Žēl, ka ļautiņiem LV ir tik īsas atmiņa.

  28. Katrs debilss mums ir eksperts .

  29. Katrs debils mums ir eksperts .

  30. Un ko lauciniekiem kuriem autobuss iet 1 reizi dienā uz priekšu, un uzreiz atpakaļ ?

  31. Atkal visi tikai no vissirslikti.lv Nu nebrauciet ar auto, ja šķiet par dārgu. Ak tālu darbs, pārvācieties dzīvot tuvāk darbam, neērta nokļūšana, nu ejiet ar kājām vai velo. Beidziet vienreiz čīkstēt, izmācieties tad par IT speciālistu, varēsiet strādāt no mājām un vairs nesatraukties par cenām. Ak nē, grūti, negribas mācīties (pat neskatoties uz to, ka visiem, kuri vēlas ir lielas stipendijas). Vienīgais ko gribas ir čīkstēt un vaidēt, mācīties un strādāt, to gan nē!

  32. Ekspertam gribētos teikt: Noņemiet rozā brilles un palūkojieties, kā dzīvo cilvēki ārpus Rīgas. Autobusi dažviet kursē 1 reizi nedēļā un tad nevar uzspēt aiziet pie ārsta, kur nu vēl uz darbu. Un krutās mašīna, ar kādām JŪS braucat, arī nevar saskatīt. Un lai cik žēl, šīs vecās grabažas tērē vēl vairāk degvielas.
    Šis raksts vienkārši ir stulbs, nevajag pazemot cilvēkus, kuri jau tāpat nevar nopelnīt, jo nedzīvo un nestrādā LATVIJĀ – RĪGĀ, bet provincē.
    Izguliet dzērumu un tad rakstiet!

  33. Raksta autors Dzīvo Rīgā un viņam pie kājas, ka Latvija nav tikai Rīga. Un raksta autoram nav ģimenes, jo tad viņš zināta, ka ar sabiedrisko atmaksājas tikai vienam cilvēkam braukt, bet tikko ir vairāk par vienu divi, trīs, četri ģimenes locekļi, tā sabiedriskais kļūst ļoti dārgs. Arī par sviesta paciņu tiek melots, lai sviesta paciņa nonāktu līdz veikalam tiek tērēts benzīns un ja tas paliek dārgāks, tad arī sviesta paciņa paliks dārgāka. Latvijas iedzīvotāji par idiotiem tiek pataisīti.

  34. Šis raksts man atgādināja vecumveco anekdoti. Armēņu radio tiek jautāts -kāda starpība starp siudu un autobusu. Armēnu radio atbild – iekāpiet, tad arī redzēsiet.

  35. Divi eur pa smirdošu autobusu ir lētāk?

  36. Atis degvielas cenu celšanos mēģina kompensēt ar sliktas kvalitātes reklāmas propagandisko rakstiņu sacerēšanu. Labiem un patiesiem tekstiem vairs laika nepietiks, ne arī saņemts kāds honorārs. Patiesību patiesību un tīru sirdsapziņu bākā neieliesi. 🙂
    Rakstā piesauktie argumenti ir un pasniegtie salīdzinājumi savā ziņā līdzinās viena vēstures personāža reiz teiktajam: Nav maizes, ko ēst, lai ēd kūkas!

  37. Duraks. Visi nedzīvo rīgā kur sabiedriskais transports iet ik pēc 5 min uz visām pusēm. Un šie “5€” ir tikai par degvielu, bet paskaiti vēl tos 5īšus kur ir pielikts un parēķini, tad cik mēneša beigās sanāk!

  38. Ja ja nem vera to ka latvija ir dargaka eiropas valsts un tur tikai miljonari dzivo.protams neko nemainis .kas nav tik bagati lai dzivotu latvija iesaku doties uz vaciju angliju tur pat alus ir letaks.un ari valoda var runat kada grib krievu anglu vacu .

  39. Dzīvoju laukos, strādāju pilsētā, sabiedriskā transporta nav. Braucu ar mazlitrāžas autu, ekonomiski, nobraucu ap 150 – 200 EUR. mēnesī. Nu būs vairāk. Bet maizī trīs bērniem un vīram ar 2. invaliditātes grupu jānopelna. Kur nu vēl taupīgāk? Rīgā braucu ar divriteni vai auto, sabiedriskais transports ir pārāk dārgs prieks, bet līdz Rīgai bez pārsēšanās, ceļā nepavadot trīs stundas, citādi kā ar auto nokļūt nav iespējams. Skumji paliek, lasot rakstus par to, ka jādzīvo taupīgāk. Kur nu vēl?

  40. Paldies saeimas deputātiem un valdībai par akcīzi degvielai.Vēlēšanās rudenī viņiem visiem ir ļoti labas iespējas saņemt vēl vairāk vēlētāju balsu.Saskaņai un citām partijām,kuras neatbalstīja šo cenu kāpumu ir maz cerību iekļūt saeimā.Viens utopists pagājušajā gadsimtā teicis:vernim putjom idjote tovarišči…bet šie vārdi uz mums neattiecas
    Šogad katrs pelnīs vairāk un ģimenes dzīvos arvien labāk.Ir pareizs attīstības ceļš un katram ir jāpieliek savs plecs lai virzītos uz mērķi,kuru nospraudusi saeima un valdība.Neaizmirsīsim ka veselības aprūpē ir liels līdzekļu palielinājums un kā teica ministre tad visiem būs labāk

  41. kārtejais dīvāna eksperts Atbildēt

    es nobraucu gadā videji 40-50 tūkstošus, sieviete videji ap 60 tukstošiem. man tie nu nekādi centi nesanāk. un neredzu veidu kā man sabiedriskais transports varetu atvieglot dzīvi. viņš gan nekursē ne man vajadzigajā virzienā, un vel mazāk man vajadzigos laikos.

    • Nevajag jau spriedelēt par visiem, ja jūs abi strādājat par kurjeriem. Veicot elemetāru aprēķinu, iznāk, ka dienā jānobrauc ap 180 – 190km, lai savāktu 60000km gadā.

      • nedemonstrē ata cienigu aprobežoto domāšanu Atbildēt

        kas smiekligākais tad par kurjeriem pat nestradājam sieviete ir it speciāliste-pasniedzeja un braukā kursus vadīt pa visu valsi, es zemnieks kam sava saražota produkcija jāpārdod

        • Ā, skaidrs, “sieviete” ir braukšanas instruktore. Tā uzreiz arī vajadzēja rakstīt. Tikai kaut kā neticas, ka jums tur tajā “valstī” ir tik daudz to “mācīties” gribētāju, ka iznāk DIENĀ nobraukt ap 190km.

          • tiešām laikam atis esi

            jo demonstre stulbuma kalngalus- no it speciālista kas māca citiem kā datori jālieto tu ieguvi braukšanas instruktoru:) malacis:)

  42. otras grāvmalas optimists Atbildēt

    Ati, es Tavus rakstus allaž lasu ar interesi. Tie vienmēr ir pamatīgi argumentēti; arī valoda priecē. Bet šoreiz gan Tu esi iebraucis riktīgās auzās un no tām par šitādu muldēšanu laukā nevilks pat pēdīgais žūpa-traktorists …

  43. Pirms runāt par akcīzes līmeni beneluksa valstīs, tad no sākuma salīdzināsim arī minimālās algas līmeni. Rēķinot arī ceļa nodokļa un apdrošināšanas izmaksas, makam draudzīgāka, vienalga sanāks Nīderlande.

  44. Katram kokam ir divi gali un otrs gals saka,ka tie iedzīvotāji,kuri dzīvo Lietuvas pierobežā sākot no Liepājas līdz Daugavpilij,kas kopumā sastāda ap 400 km pierobežas zonu,turpmāk brauks reizi nedēļā tankoties uz Lietuvu,pie reizes nopērkot pārtiku,būvmateriālus un visu citu sev vajadzīgo.Ņemot vērā,ka Lietuvā daudzas lietas ir lētākas,kā pie mums,tad kopumā Latvijas valsts budžets zaudēs.

  45. Raksta autor,ej ieskrieties!Demagogs atradies!

  46. kuces dēlam jansonam Atbildēt

    Nu reti riebīgs un tendenciozs raksts !Sanāk – maksājiet lielākus nodokļus , ceļiet valstsvīru labklājību , un turiet muti ciet !? Ja jau tie mūsu nodokļi ieplūstu pareizajās rokās , tiktu lietderīgi izmantoti – cita lieta ! Bet es negribu sponsorēt visādas shēmas ar OIK ,PVN , negribu no saviem nodokļiem finansēt visas šīs partijas !

  47. Cienījamais eksperts aizmirsis pievienot tabuliņai algu apmērus Eiropā un Latvijā. Es nerunāju par Saimes deputātu algām :))))))

  48. Tai tabulai ir viens trūkums. Vajadzēja pievienot aili, kurā uzrādīta vidējā izpeļņa šajās valstīs. Citādi tāda riešana vien sanāk. Protams, derētu arī ieminēt ceļu kvalitāti.

  49. nerej uz tautu….

  50. Šādus pasūtijuma rakstus LA ir pamata publicēšanas materiāls. Sāksim ar elektrību. Lielie maksās krietni mazāk, mazie vairāk. Ceļa nodokli lielajiem smagsvariem samaksā vieglais transports. Sabiedriskais transports, sakarā ar valsts lauku iznīcināšanas politiku lauku apvidos ir nulles līmenī. Tas attiecas uz mācību iestādēm un medicīnisko apkalpošanu. Tā, ka tas kopums veido biznesa vides iespējamo veidošanos, tad jaunu biznesa ideju šī mākslīgi radītā biznesa vide iznīcina jau dīglī. Jaunajiem, kas negrib rakties par miskastēm, gandrīz vienīgais ceļš ir pamest Latviju. Lielajiem nodrošināti siltumnīcas apstākļi gan elektrības rēķinos, gan degvielas ceļa nodokļos. Tie ir galvenie divi preču ražošanas izdevumu pamatakmeņi no četriem. Tas ir vieglākais nodokļu iekasēšanas veids, tikai tas neatgrieziniski sagrauj nelielu uzņēmumu veidošanos. Mega uzņēmumi nevar veidoties ne no kā. sākums visiem ir nelieli uzņēmumi. Bet to spēj saprast tikai cilvēki ar valsts vīru dotībām, nevis ”valdības vīreļu ekspertiņi”.

  51. cik taktisks eksperts! … nerejiet… Laimīgu Jauno gadu!

  52. Tas attiecināms arī uz lauciniekiem. Dzīvoju aptuveni 15 km no pilsētes Vidzemē. Kursē autobuss vienu reizi nedēļā darbadienās(ceturtdiena), ierašanās pilsētā no rīta pulksten 9 , atpakaļ izbrauc pulksten 13. Otrsreiss sestdienās ar izbraukšanu no pilsētas pulksten 7.30 , atpakaļ ierašanās pilsētā pēc pulksten 18 vakarā. Kā šajā gadijumā sabiedrisko transportu varētu izmantot laucinieks, kurš strādā pilsētā? Atcerēsimies, ka pārvadāt drīkst tikai piesprādzētus, sēdošus pasažierus. Laukos darba vietas nav pat teorētiski iespējamas, bet pilsētā taču darbs, ja arī būtu, notiek pārsvarā darba dienās, un sākas ne jau plkst 10. Veiksmīgu sapņošanu,”biedri”!

    • tas nevienu neinteresē ! Mācies lidot vai ziepē striķi !

    • Zelta vārdi.

    • Man pazīstami cilvēki pirmspensijas vecumā šādu attālumu uz darbu laukos katru dienu veica ar velosipēdu pa kalnainu apvidu un nesūdzējās. Latvijā grūti vēl pieņemt, ka auto nav pirmās nepieciešamības prece.

      • Velosipēds laba lieta, īpaši ziemā pa apledojušu otrās un trešās kategorijas ceļu. Piebildīšu, ka tajā pilsētā nav arī slimnīcas(iedzīvotāju skait ap 5 tūkstoši), tā ka paslīdot un savainojoties nāksies uz aukstas zemes tā krietni pagulēt(iesaku pamēģināt). Izskatās, ka komentējot esi pazaudējis jautājuma būtību, jeb arī smadzenes(protams, ja tādas tev ir).

Draugiem Facebook Twitter Google+