Mobilā versija
-0.8°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
16. maijs, 2016
Drukāt

Šogad dramatiski audzis negadījumos cietušo velobraucēju skaits (4)

Foto: FotoliaFoto: Fotolia

Ilustratīvs foto

Šogad dramatiski audzis dažādos satiksmes negadījumos cietušo velobraucēju skaits, informē apdrošināšanas akciju sabiedrība “BTA Baltic Insurance Company” (BTA).

Apkopojot statistiku par dažādiem apdrošināšanas gadījumiem, kuros cietuši velobraucēji, BTA secinājusi, ka 2015. gadā salīdzinājumā ar 2014. gadu šādu negadījumu skaits pieaudzis par 40 %, savukārt šī gada pirmajos četros mēnešos BTA pieteikto apdrošināšanas gadījumu skaits, kuros cietuši velobraucēji, salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo laika periodu pieaudzis pat vairāk nekā četras reizes.

BTA norāda, ka gandrīz divreiz audzis arī velobraucēju skaits, kuri izvēlējušies komplekso velobraucēju apdrošināšanu, turklāt par to visvairāk rūpējas stiprā dzimuma pārstāvji vecumā no 25 līdz 35 gadiem, proti, 65 % no BTA Velopolises klientiem ir vīrieši, bet 35 % – sievietes.

BTA statistika liecina, ka ik gadu pieaug to velobraucēju skaits, kuri guvuši traumas. 2015. gadā salīdzinājumā ar 2014. gadu BTA saņēmusi par 50 % vairāk atlīdzību pieteikumu nelaimes gadījumu apdrošināšanā par traumām, ko guvuši velobraucēji. Vienlaikus jāatzīmē, ka traumas gūst ne tikai paši velobraucēji, bet arī gājēji, kuri cietuši sadursmēs ar velobraucējiem. Tāpat arī BTA apkopotā statistika liecina, ka pērn pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros bijuši iesaistīti velobraucēji, proti, BTA saņemto KASKO un OCTA atlīdzību pieteikumu skaits par šādiem negadījumiem pieaudzis par 10 %.

BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece norāda, ka izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības cietušajiem velobraucējiem ir robežās no dažiem desmitiem eiro par nelieliem sasitumiem līdz pat vairākiem tūkstošiem eiro par nopietnām traumām: “Visbiežāk negadījumos velobraucēji traumē rokas un kājas, gūst sasitumus, sastiepumus un lūzumus. Smagāku kritienu rezultātā velobraucēji guvuši galvas traumas, nopietnus sejas sasitumus un pat muguras skriemeļu lūzumus.”

2015. gadā lielāko apdrošināšanas atlīdzību 5040 eiro apmērā par apdrošināšanas gadījumu, kurā traumas guvis velobraucējs, BTA izmaksāja OCTA apdrošināšanas ietvaros kādam velobraucējam Vācijā, kurš cieta sadursmē ar automašīnu, kuras īpašniekam bija Latvijā iegādāta OCTA polise.

Saskaņā ar BTA pērnā gada statistiku ceļu satiksmes negadījumos, kuros bijuši iesaistīti velobraucēji, autovadītāji atzīti par vainīgiem divas reizes biežāk, nekā velobraucēji. Tomēr nereti arī velobraucēji, neievērojot ceļu satiksmes noteikumus, izraisījuši sadursmes ar autobraucējiem, gūstot traumas paši un radot būtiskus zaudējumus arī autovadītājiem.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Protams ir diezgan skarbi atļaut velobraucējam braukt pa brauktuves asfaltēto daļu ārpus apdzīvotām vietām. Pats esmu kā autobraucējs, tā velo. Tāpēc uz šādiem ceļiem labāk minos pa grantēto apmali, jo neesmu pašnāvnieks. Zinu cik daudzas reizes priekšā braucošais auto aizsedz skatam velosipēdistu, ceļš ir šaurs un var veidoties arkartīgi bīstama situācija.

  2. Kāpēc? Parādijās velojoslas…varbūt braukšana pa totuāru tomēr bija mazāk bīstama? It īpaši pilsētā autovadītājiem būtu jābūt saudzīgākiem pret velosipēdistiem…Bet mūsu policija un CSDD uztraucas tikai par ātrumu, nemēģina kontrolēt šo. Cik gadus atpakaļ pa TV pa brīžam varēja vērot kā velosipēdisti konfliktē ar sabiedriskā transporta!!!! vadītajiem. Ko tad lai gaida no džigitiem?

  3. Padzīt velobraucējus no ietvēm uz brauktuvēm, attiecīgi nesakārtojot infrastruktūru, ir noziegums. Tā ir apzināta cilvēku potenciāla slepkavošana. Turklāt uz brauktuvju malas dabā nav iezīmētas (norobežotas) kā atsevišķas joslas velobraucējiem, dažvietpašas brauktuves ir kā veļas mazgājamais dēlis un to malās grambas, bedres, neaizvērtas lukas… Bezatbildība augstākā līmenī. Tāpēc ceļu negadījumu veloupuri vēl būs, kamēr aiz potenciālajiem slepkavām neaizvērsies cietuma vārti.

  4. Redz , Pat VĀCIJĀ izceļas Latvijas autobraucēji. Tapeic ka neievēro 1m minimumu un sveša Rietumu norma ieraugi riteņbraucēju 3x uzmanību .

Krīgers jūsmoja par Ušakova kaķiem. Vai viņš ies politikā? (5)"Dusmīgo" Pēteri Krīgeru varētu nomainīt "diplomāts" Egils Baldzēns, taču ir arī citi interesenti
Draugiem Facebook Twitter Google+