Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: LETA

Šogad FKTK par bankām saņēmis 129 sūdzības 0

Šogad trīs ceturkšņos Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) saņēmusi 129 kredītiestāžu klientu sūdzības un 40 apdrošināšanas sabiedrību klientu sūdzības.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Visos gadījumos, kad klients sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus. Izskatot 116 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, sešās sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām, bet septiņās sūdzībās konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā.

Visvairāk sūdzību – 36 – saņemts par kreditēšanas pakalpojumiem, 19 sūdzības bijušas par noguldījumiem, kontu apkalpošanu, 12 – par sadarbību, astoņas – par maksājumiem, septiņas – par komisijas maksu, liecina FKTK publicētie dati.

CITI ŠOBRĪD LASA

No 129 saņemtajām sūdzībām un iesniegumiem 34 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par “Swedbank” darbību, 19 sūdzības tika saņemtas par bankas “Citadele” darbību, 14 sūdzības – par “DNB banku”, 11 – par “SEB banku”, desmit – par “Nordea” bankas Latvijas filiāli, astoņas sūdzības saņemtas par “Norvik banku”. Pa sešām sūdzībām FKTK saņēmusi par “ABLV Bank” un “GE Money Bank”, kā arī visām Latvijas bankām. Piecas sūdzības tika iesniegtas par “Privatbank”, pa trīs sūdzībām par “Eesti Krediitipank” un “Latvijas Hipotēku un zemes banku”. Pa vienai sūdzībai FKTK saņēmusi no “Baltikums Bank”, “Rietumu bankas”, “Danske Bank” filiāles Latvijā un “Bigbank” klientiem.

Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs. Dati jāaplūko šo rādītāju kontekstā, atzīmē FKTK.

Par apdrošināšanas sabiedrībām FKTK trīs ceturkšņos saņēmusi 40 klientu sūdzības. Pēc visu saņemto klientu sūdzību izskatīšanas FKTK pieprasījusi apdrošināšanas sabiedrībām skaidrojumus. Nevienā no 40 sūdzībās minētajiem gadījumiem FKTK nav konstatējusi normatīvo aktu prasību pārkāpumus, par kuriem būtu piemērojamas Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā paredzētās sankcijas.

Izskatot 24 sūdzībās minēto, tika konstatēts civiltiesisks strīds, piecas sūdzības novirzītas izskatīšanai Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja speciālistiem, par trīs sūdzībās minēto FKTK turpina izvērtēšanas procesu, savukārt par astoņās sūdzībās minēto ir panākti citi rezultāti, piemēram, veikta apdrošināšanas atlīdzības izmaksa, sniegts skaidrojums, atsaukta regresa prasība, sūdzība pārsūtīta citai kompetentai iestādei u.c.

Desmit sūdzības saņemtas par apdrošināšanas atlīdzības atteikumu, septiņas – par apdrošināšanas atlīdzības apmēru, sešas – par normatīvo aktu neievērošanu, četras – par apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kavēšanu, bet trīs – par nepamatotas regresa prasības izvirzīšanu.

Reklāma
Reklāma

Visvairāk sūdzību – desmit – saņemts par apdrošinātāju “Balva”, kam jūnijā FKTK anulēja visas licences.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.